Halo Infiniten Battle Pass -eteneminen vauhdittui uusien muutosten myötä / Uutiset / pelaaja.fi

Halo Infiniten Battle Pass -eteneminen vauhdittui uusien muutosten myötä

1.12.2021 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
6
Halo Infinite, Battle Pass, eteneminen, 343 Industries, moninpeli, verkkopeli

Kehittäjä 343 Industries on korjannut jälleen Halo Infiniten Battle Passin kritisoituja ongelmia.

Halo Infiniten verkkopeli keräsi yleisesti ottaen kiitosta pelaajilta, mutta pelin Battle Passia kritisoitiin laajalti liian hitaaksi koetusta etenemisestä. Vielä Halo Infiniten julkaisussa Battle Pass -kokemuspisteitä oli tarjolla ainoastaan otteluissa suoritettavista haasteista, mutta 343 Industries julkaisi pian moninpelin saapumisen jälkeen päivityksen, joka hölläsi pelin kokemuspistetarjontaa.

Battle Pass -korjaukset eivät kuitenkaan jääneet ensimmäiseen päivitykseen. Halo Infiniten yhteisömanageri John Junyszek kertoo Twitterissä studion tehneen uusia muutoksia vauhdittaakseen Halo Infinite -pelaajien Battle Pass -etenemistä. Muutosten myötä Halo Infinite -pelaajat saavat enemmän kokemuspisteitä päivän kuudesta ensimmäisestä ottelusta. Päivän ensimmäinen ottelu on 300 kokemuspisteen arvoinen, kaksi seuraavaa 200 pisteen arvoisia ja kolmesta seuraavasta pelaajat nettoavat 100 kokemuspistettä. Näin ollen pelaajat voivat siis ansaita taatun Battle Pass -tason kuudella ottelulla päivässä, vaikka he eivät suorittaisi yhtään haastetta otteluiden aikana. 

Junyszekin mukaan 343 Industries aikoo kehittää Battle Passia vielä isommilla muutoksilla. Muutokset vaativat kuitenkin kehittäjiltä aikaa, joten vielä tässä vaiheessa lupauksia tulevien uudistusten sisällöstä tai aikataulusta ei annettu.

Lähde: Unyshek@Twitter

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Nyt eteneminen alkaa olla siedettävän nopeaa, mutta edelleen joku suorituskeskeinen systeemi toisi tekemiseen enemmän mielekkyyttä kuin pelkät "osallistumispalkinnot", sekä mielivaltaiset challenget, jotka monesti pakottaa uhraamaan pelimenestystä sen eteen, että tappoja pitää grindata esim. jollain tietyllä aseella. Varsinkin objektiivikeskeisissä pelitiloissa on perverssiä, että progressiosysteemistä johtuen objektiivien pelaamisesta ei saa yleensä mitään, vaan pelaajia palkitaan etupäässä matsiin liittymättömien henkilökohtaisten challengejen suorittamisesta.

Vähintä mitä 343 voisi tehdä olisi lisätä matsin voittamisesta expapalkinto (ehkä 100xp per tiimiläinen), jolloin kaikilla olisi selvä motivaatio yrittää pelata peliä, eikä nysvätä vain omien challengejen parissa.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Jep ehdottomasti voitetuista natseista pitäisi palkita enemmän. Lisäksi olisi kiva saada ihan vaihtoehto suodattaa pelimuodot/kentät pois mitä ei halua pelata, vaikka toki ymmärrän että ollaan haluttu että kaikki Infiniten pelimuodot ja kentät keräisivät pelaajia

Käyttäjän Oroku kuva
Oroku
Lainaus Balnazzard

Jep ehdottomasti voitetuista natseista pitäisi palkita enemmän. Lisäksi olisi kiva saada ihan vaihtoehto suodattaa pelimuodot/kentät pois mitä ei halua pelata, vaikka toki ymmärrän että ollaan haluttu että kaikki Infiniten pelimuodot ja kentät keräisivät pelaajia

Tämäpä. Olen itse pelannut Halo 3'sta lähtien, enkä ole ikinä tykännyt lipunryöstöstä tai oddballista. Tuntuu todella raskaalta kun nyt yhtäkkiä joutuu niitä pakotettuna pelaamaan. Ja olisikin syynä jotain niin jaloa kuin kaikkien pelimuotojen täyttäminen, mutta kyllä kyseessä taitaa olla vähän synkemmät lähtökohdat. Aika moni kun pelin haasteista pohjautuu juurikin tietyn pelimoodin pelaamiseen, ja kun itse moodiin ei voi vaikuttaa, niin challenge swapit alkaa houkuttamaan. Harmi kyllä ne kuluvat aika nopeasti, mutta onneksi niitä voi kätevästi ostaa lisää kaupasta!

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Oroku

Tämäpä. Olen itse pelannut Halo 3'sta lähtien, enkä ole ikinä tykännyt lipunryöstöstä tai oddballista. Tuntuu todella raskaalta kun nyt yhtäkkiä joutuu niitä pakotettuna pelaamaan. Ja olisikin syynä jotain niin jaloa kuin kaikkien pelimuotojen täyttäminen, mutta kyllä kyseessä taitaa olla vähän synkemmät lähtökohdat. Aika moni kun pelin haasteista pohjautuu juurikin tietyn pelimoodin pelaamiseen, ja kun itse moodiin ei voi vaikuttaa, niin challenge swapit alkaa houkuttamaan. Harmi kyllä ne kuluvat aika nopeasti, mutta onneksi niitä voi kätevästi ostaa lisää kaupasta!

Ehkä karsein challenge tähän mennessä on ne haista paska "voita pelimuoto x 3 kertaa". On ensinnäkin täysin tuurista kiinni koska pelimuotoa pääsee pelaamaan ja matsin voittaminen random-porukalla vielä toinen massiivinen onnenkantamoinen.

Mahdollisuus sille, että tuota challengeä ei yksinkertaisesti pysty suorittamaan viikon aikana, on todella suuri.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus Balnazzard

Jep ehdottomasti voitetuista [b]natseista[/b] pitäisi palkita enemmän.

Perhana, luulin että olen perillä kohtuullisen hyvin Haloista mutta en kyllä tiennyt että nämä perusviholliset on lyöty tähänkin mukaan :D Onko zombitkin mukana? Vai lasketaanko se flood vaimikäolikaan?

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus zappah

[quote="Balnazzard"]Jep ehdottomasti voitetuista [b]natseista[/b] pitäisi palkita enemmän.[/quote]Perhana, luulin että olen perillä kohtuullisen hyvin Haloista mutta en kyllä tiennyt että nämä perusviholliset on lyöty tähänkin mukaan :D Onko zombitkin mukana? Vai lasketaanko se flood vaimikäolikaan?

Hahah, ei hitto mitä taas autocorrect on vääntänyt xD.

Nostoja