
Kehittäjä 343 Industries on korjannut jälleen Halo Infiniten Battle Passin kritisoituja ongelmia.
Halo Infiniten verkkopeli keräsi yleisesti ottaen kiitosta pelaajilta, mutta pelin Battle Passia kritisoitiin laajalti liian hitaaksi koetusta etenemisestä. Vielä Halo Infiniten julkaisussa Battle Pass -kokemuspisteitä oli tarjolla ainoastaan otteluissa suoritettavista haasteista, mutta 343 Industries julkaisi pian moninpelin saapumisen jälkeen päivityksen, joka hölläsi pelin kokemuspistetarjontaa.
Battle Pass -korjaukset eivät kuitenkaan jääneet ensimmäiseen päivitykseen. Halo Infiniten yhteisömanageri John Junyszek kertoo Twitterissä studion tehneen uusia muutoksia vauhdittaakseen Halo Infinite -pelaajien Battle Pass -etenemistä. Muutosten myötä Halo Infinite -pelaajat saavat enemmän kokemuspisteitä päivän kuudesta ensimmäisestä ottelusta. Päivän ensimmäinen ottelu on 300 kokemuspisteen arvoinen, kaksi seuraavaa 200 pisteen arvoisia ja kolmesta seuraavasta pelaajat nettoavat 100 kokemuspistettä. Näin ollen pelaajat voivat siis ansaita taatun Battle Pass -tason kuudella ottelulla päivässä, vaikka he eivät suorittaisi yhtään haastetta otteluiden aikana.
1st Game = 300XP
2nd Game = 200XP
3rd Game = 200XP
4th Game = 100XP
5th Game = 100XP
6th Game = 100XP
7th+ Game = 50XPWe believe this increase will help address those slower initial payouts while also benefiting those of you jumping on each and every day.
— John Junyszek (@Unyshek) November 30, 2021
Junyszekin mukaan 343 Industries aikoo kehittää Battle Passia vielä isommilla muutoksilla. Muutokset vaativat kuitenkin kehittäjiltä aikaa, joten vielä tässä vaiheessa lupauksia tulevien uudistusten sisällöstä tai aikataulusta ei annettu.
Lähde: Unyshek@Twitter
Kommentit
Nyt eteneminen alkaa olla siedettävän nopeaa, mutta edelleen joku suorituskeskeinen systeemi toisi tekemiseen enemmän mielekkyyttä kuin pelkät "osallistumispalkinnot", sekä mielivaltaiset challenget, jotka monesti pakottaa uhraamaan pelimenestystä sen eteen, että tappoja pitää grindata esim. jollain tietyllä aseella. Varsinkin objektiivikeskeisissä pelitiloissa on perverssiä, että progressiosysteemistä johtuen objektiivien pelaamisesta ei saa yleensä mitään, vaan pelaajia palkitaan etupäässä matsiin liittymättömien henkilökohtaisten challengejen suorittamisesta.
Vähintä mitä 343 voisi tehdä olisi lisätä matsin voittamisesta expapalkinto (ehkä 100xp per tiimiläinen), jolloin kaikilla olisi selvä motivaatio yrittää pelata peliä, eikä nysvätä vain omien challengejen parissa.
Jep ehdottomasti voitetuista natseista pitäisi palkita enemmän. Lisäksi olisi kiva saada ihan vaihtoehto suodattaa pelimuodot/kentät pois mitä ei halua pelata, vaikka toki ymmärrän että ollaan haluttu että kaikki Infiniten pelimuodot ja kentät keräisivät pelaajia
Tämäpä. Olen itse pelannut Halo 3'sta lähtien, enkä ole ikinä tykännyt lipunryöstöstä tai oddballista. Tuntuu todella raskaalta kun nyt yhtäkkiä joutuu niitä pakotettuna pelaamaan. Ja olisikin syynä jotain niin jaloa kuin kaikkien pelimuotojen täyttäminen, mutta kyllä kyseessä taitaa olla vähän synkemmät lähtökohdat. Aika moni kun pelin haasteista pohjautuu juurikin tietyn pelimoodin pelaamiseen, ja kun itse moodiin ei voi vaikuttaa, niin challenge swapit alkaa houkuttamaan. Harmi kyllä ne kuluvat aika nopeasti, mutta onneksi niitä voi kätevästi ostaa lisää kaupasta!
Ehkä karsein challenge tähän mennessä on ne haista paska "voita pelimuoto x 3 kertaa". On ensinnäkin täysin tuurista kiinni koska pelimuotoa pääsee pelaamaan ja matsin voittaminen random-porukalla vielä toinen massiivinen onnenkantamoinen.
Mahdollisuus sille, että tuota challengeä ei yksinkertaisesti pysty suorittamaan viikon aikana, on todella suuri.
Perhana, luulin että olen perillä kohtuullisen hyvin Haloista mutta en kyllä tiennyt että nämä perusviholliset on lyöty tähänkin mukaan :D Onko zombitkin mukana? Vai lasketaanko se flood vaimikäolikaan?
Hahah, ei hitto mitä taas autocorrect on vääntänyt xD.