
Halo Infinite -kehittäjä 343 Industriesilla on huonoja uutisia pelaajille.
Studio on kertonut tuoreimmassa kehittäjäpäivityksessään joutuneensa järjestelemään Halo Infiniten kehitysprioriteetteja uuteen uskoon. Tämän vuoksi pitkään työn alla ollut jaetun ruudun moninpeli on jouduttu hyllyttämään. 343 Industriesin mukaan kehitysresursseja on siirretty jatkuvien palveluiden kehittämiseen sekä pelaajien palautteissa ilmenneiden kohteiden työstämiseen.
Myös Halo Infiniten kolmannen kauden alkua on jouduttu viivästyttämään. Alun perin marraskuussa alkavaksi kaavailtu kausi siirtyy maaliskuuhun, eli pelaajien on odotettava seuraavaa kautta neljä kuukautta aiemmin kerrottua kauemmin.
Kolmatta kautta odotellessa Halo Infinite saa kuitenkin marraskuussa talvipäivityksen. Kyseisen päivityksen kerrotaan sisältävän odotettuja uudistuksia, sillä tuolloin pelaajat pääsevät käsiksi Forge-pelimuotoon sekä yhteistyökampanjaan verkon välityksellä. Kilpailulliseen moninpeliin taas on luvassa kaksi uutta karttaa, ilmainen 30 tason battle pass, uusi pelimuoto sekä yleisiä laadunparannuksia.
Lähde: 343 Industries
Kommentit
On kyllä ollut omalla kohdalla massiivinen lässähdys tämä peli. Multiplayer-ennakko oli nappiosuma, kampanja aika tyhjänpäiväistä puurtamista geneerisissä ympäristöissä, mutta jälkihoito on ollutkin sitten ihan täysi katastrofi. Pc-versiota alusta asti vaivannut mikrostutterointi dynaamista resoluutiota käytettäessä on ainakin minun laitteistollani edelleen riesana. Kaudet pyörii, grindattavaa kasaantuu lisää, mutta ei tee mieli pelata, koska peli ei toimi tarkoitetulla tavalla. Puutuvat, myöhästelevät ja perutut ominaisuudet tuovat oman pikantin lisänsä kokonaisuuteen. Ray-tracing? Tuleeko sekään koskaan?
Pelin ongelma on pelaajien sitouttaminen ja itse uskon, että suurin syy väen vähentymiselle on nimenomaan pelin ytimessä piilevä viimeistelemättömyys, joka on anteeksiantamatonta omien alustojen lippulaivapelissä. Alkaa oikeasti tuntua, että 343:lta yksinkertaisesti puuttuu osaaminen toteuttaa haluamiaan asioita.
Kyllä on todella käsittämätöntä että 343:n ongelmat vain jatkuvat vuodesta toiseen. Kuitenkin kyseessä on suhkot iso studio jonka ei ole tarvinnut mihinkään muihin projekteihin keskittyä.
Infinite ei missään nimessä ole huono peli, ja kun moninpeli osuus on ilmainen ei siinä sinällään valittamista ole....mutta kun se sisältä on kaikki kaikessa ja etenkin moninpeli puolella uutta sisältöä pitää tulla tasaiseen tahtiin. Lisäksi co-op on ollut yksi Halon vetonauloista sarjan alusta lähtien joten on käsittämätöntä että toista kertaa peräkkäin jaetun ruudun co-op jää pois ja online co-op sekin ilmestyy vasta vuosi pelin julkaisusta jos silloinkaan.
Sinällään oli hyvä että yrittivät yksinpelin osalta uudistaa sarjaa mutta avoimen maailman suunnittelussa on aina omat riskinsä jossa moni asia voi mennä pieleen ja yksi oli sitten co-opin puuttuminen.
Ei sentään Halo Infinite yhtä paha floppi ja juosten kustu kuin vaikka Battlefield 2042 mutta kyllä Microsoftin pitää saada 343:n ongelmat ratkottua kun siellä on jo todella pitkään ollut pallo hukassa.
Vaikka monella on tähän varmasti eriävä mielipide niin Halo on kuitenkin edelleen se Microsoftin lippulaiva-sarja ja Master Chief Xboxin ainoa todellinen "maskotti" joten ei näitä ongelmia voi millään hyväksyä. Olihan Bungiella omat ongelmansa etenkin kahden ensimmäisen Halon kohdalla mutta ei kyllä tässä mittakaavassa
Tän pelin taival on kyllä on hämmentävää hommaa. Halo Infinite oli eka Halo mitä pelasin, tykkäsin niin paljon moninpelistä että päätin ostaa MCCn ja pelata back to back kaikki yksinpelit läpi ennenkö tartun infiniten yksinpeliin. Olin täysin tietämätön tässä vaiheessa että MCCn alkutaival oli ekat pari vuotta ollut täyttä paskaa ja käytännössä pelikelvoton, huomasin kuitenki että Halo 4 oli paketin heikoin teos ja tässä vaiheessa alko selkeneen mitä sarjalle on käyny ja luin 343 jatkuvista mokista ja pallon pudottelusta. Meikästä kuitenki tuli sarjan fani pikavauhtia ja veivasin Infiniten single playerin läpi ja moninpeliä melkeen joka päivä.
Pikkuhiljaa infiniten kanssa alkoi kuitenkin vitutus kasaantumaan, hitaasti lataavat menut, paska optimointi, lyöt vihua gravity hammerilla naamaan ja se ei ota damagea ja muut desync ongelmat, kuolet nurkan taakse suojaan joka pelissä, liiottelematta paskin progressio mitä missään pelissä nähny koskaan, Theater mode rikki,Yleinen contentin puute, ei voi valita mitä tahansa playlistiä jne jne. Mietin että kyllähän tään on pakko ruveta paraneen, pelillä kuitenki hyvä pohja alla. Sitte tuli 343 eka road map. Season 2 on vittu 6 KUUKAUTTA pitkä ja ainoo uus sisältö on yks BTB mappi (en pelaa BTB:tä) ja yks arena mappi ja aikalailla that's it. Pelasin sen jälkeen semi satunnaisesti, aina jotain krääsää unlokata (todella surkeista) eventeistä ja eipä sekään enää juuri kiinnosta. Näin tän uusimman road mapin ja uninstalloin pelin, en usko että Infinite on pelastettavissa tai että pelistä tulee mitään muutako joku todella pienen nichen irrelevantti kötöstys missä ne veivaa jotain hupsuja forgemappeja SITTEKKÖ JOSKUS VUOSIEN PÄÄSTÄ 343 saa moisen sisällön julkastua.
Tässä uudessa roapmapissa kans "match XP beta" marraskuussa. Siis mulla sattuu aivoihin että joku niin yksinkertanen asia ku sun tekemisistä saatu XP systeemi tarvii veivata jonku betan läpi. Noissa road map videoissa nää kaverit vielä julkistaa että tekevät puolen vuoden-vuoden päästä peliin jonku aivan täysin yksinkertasen featuren joka ollu muissa peleissä oletuksena 20 vuotta ja tästä pitäis vielä niille antaa aplodeja ja respektejä. Jopa Battlefield 2042 on alkanu saamaan pakettiansa kasaan ja on huomattavasti vähemmän läppä nykyisessä muodossaan entä tää. Tää split screen coopin peruminenki mikä sai monet todella pettymään, tunteja sen jälkeen ku ne julkisti että se perutaan niin joku pelaaja glitchin avulla avas pelistä toimivan split screen coopin joka toimii täysin ilman ongelmia. Tätä kirjotettaessa Twitter ja reddit on täynnä clippejä missä jengi pelaa sitä local split screen cooppina, mutta se feature on peruttu? What. Mitä.
Pahimmat foliohatut Halo yhteisössä uskoo että Bonnie Rossilla on Phil Spenceristä yms Microsoft bosseista jotaki törkyä koska ei ole mahdollista että nyt 10 vuotta työnnetty lippulaiva franchiselle talikkoa hanuriin ja kaikki lupaukset rikottu moneen kertaan ja samat virheet toistettu moneen kertaa ja silti saa jatkaa virassaan. Jonku Jason Schreierin tarvis tehdä artikkeli että mitä ihmettä ton pelitalon sisällä touhutaan, tää on siis aivan legendaarisen tason sohloilua.