
Halo: The Master Chief Collection -paketin tehnyt 343 Industries ei ole vieläkään saanut paketin verkkopeliä kuntoon.
343 Industries julkaisi viime torstaina korjauspaketin, jonka oli tarkoitus auttaa yhteysongelmien kanssa. Pelaajat joutuvat silti odottelemaan melkoisia aikoja verkkopeliin päästäkseen. Tämäkään ei aina auta, ja peli heittelee pelaajia ulos verkkopelistä tämän tästä.
"Emme ole onnistuneet tuomaan teille sellaista pelikokemusta kuin ansaitsisitte", 343 Industriesin studiopomo Bonnie Ross on sanonut avoimessa kirjeessään Xbox Wiressä. "Pyydämme kaikki anteeksi ongelmia. Työskentelemme yhä kellon ympäri, jotta yhteysongelmat saataisiin ratkottua", hän kertoi.
"343 Industries on jatkuvassa yhteistyössä Xboxin kanssa, jotta saisimme ongelmat ratkottua. Analysoimme jatkuvasti tietoja, ja yritämme saada serverit kuntoon mahdollisimman pian", Ross jatkoi.
Rossin mukaan 343 Industries on jälleen tällä viikolla julkaisemassa uutta korjauspäivitystä, jonka pitäisi auttaa serveriongelmiin.
Lähde: Eurogamer.
Kommentit
En omista koko peliä, mutta aika käsittämättömältä vaikuttaa, ettei nykyaikana pystytä suunnitelemaan toimivaa nettipeliä. Toimivia esimerkkejäkin on jo ainakin 15 vuoden ajalta, ellei oma tieto/taito riitä.
Kyseessä on ehkä kuitenkin julkaisijan painostus laittaa keskeneräinen peli ulos ja kehittäjä nyt paikkailee parhaansa mukaan. Ellei ole, on Microsoftin ehkä aika harkita uudelleen lippulaivasarjaansa kehittävää studiota.
Joka tapauksessa antavat erittäin amatöörimäisen kuvan toiminnallaan, Halo kuitenkin tapasi olla merkittävä ja laadukas sarja.
Pelivuosi 2014: Julkaisussa rikkinäisiä pelejä ja tarpeettomia uusiojulkaisuja
Totta, ehkä surkein vuosi julkaisujen osalta miesmuistiin. Olen tainnut ostaa tänä vuonna tasan kolme kappaletta vuonna 2014 julkaistua konsolipeliä, niistäkin yksi Ultra SF4, jota tuskin lasketaan uudeksi. Samasta syystä PS4 ostamatta ja sellaisena pysyy, ennenkun tulee jotain yksinoikeutta mitä en PC:llä voi pelata. (Metal Gear menetettiin jo)
Kattelin vasta marketissa PS4:n pelitarjontaa ja minusta se näytti varsin hyvältä ja monipuoliselta. Kaikille löytyy jotain. Olenkin usein ihmetellyt kommentteja joissa maristaan ettei oo pelattavaa uudelle sukupolvelle.
Ymmärrän täysin tämänkin näkökulman. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että puhuin peleistä, mitä ei PC:lle saa. Oma pelimakuni on vaan ilmeisesti sen verran erikoista nykymittapuulla, ettei meinaa oikein maistream - tarjonnasta löytyä pelejä.
FPS, etenkään verkossa ei kiinnosta, eikä myöskään autohurjailu. Assassins Creedit sun muut palkkien täyttelyt on jo nähty. Siksi haikailin nimenomaan PS4:n yksinoikeuksien perään kun Playstationin vahvuus on ollut aina monipuolinen pelitarjonta, eikä sitä vielä tällä hetkellä ole. Boxilla vielä vähemmän. Mutta ei hätää, kyllä mulla pelattavaa riittää, 10 outoa japsipeliä Vitalla sekä PC ja retro.
Oma tilanne on se että omista jokaisen viime sukupolven konsolin ja jokaisen tämän konsolisukupolven laitteen joten itselleni eivät viime sukupolven pseudouusiopainokset anna minkäänlaista orgastista kokemusta ja multiplatit ovat 9-10/10-nimikkeitä lukuun ottamatta vain harmaata massaa jota pelaa ihan harrastepohjalta. Yksinoikeudet ovatkin ne josta eniten saan kiksejä ja niitä on tässä sukupolvessa (pl. ihan kivaan vauhtiin asian tiimoilta päässyt Wii U) nähty reippaasti enemmän huonoja kuin hyviä.
Tämä. Tosin itseltä löytyy PS4 ja oikeestaan vain NHL ja UFC peleistä sellaset joita ei saa pc:lle.
Aiheeseen. Ainakaan kellään ei ole enää varaa sanoa, että Xboxilla ei olisi nettipeleissä ikinä ongelmia.
Onhan niitä ongelmia pelien puolelta ollu ja tulee olemaan. Varsinkin perse host-systeemin kohdalla. Eipä oo vielä tullut vastaan, että ongelma olis serverin puolelta.
Niin, oisko erilliset palvelimet mitään? Mihinköhän ne Microsoftin 300.000 mystistä magicsauce-servua katos? Tai pikemminkin uskoikohan joku raukka, että noita olis edes olemassa?
Mutta jälleen kerran vika ei niinkään ole itse Livessä, vaan pelissä, eli sen syyttävän sormen voi osoittaa 343 Industriesin suuntaan, kun eivät ilmeisesti vaivautuneet testaamaan moninpeliä riittävästi ennakkoon.
Onneksi ei tarvitse näistä ongelmista itse kärsiä, kun ei mitään mielenkiintoa ole ollut ostella pelejä julkaisupäivänä enään moneen vuoteen.