
Quantic Dreamin toimitusjohtaja David Cage esitteli GDC:ssä uutta teknologiaa, jossain määrin häiritsevällä videolla.
Kyseessä on projekti nimeltä Kara, ja se on Quantum Dreamin uusin tuotos PlayStation 3:lle. Kara pohjautuu studion uuteen moottoriin, ja neidon on tarkoitus paljastaa mikä on mahdollista ennen kuin kehittäjätiimimme hyppää seuraavan projektin pariin, Cage summaa.
- Vanha pelimoottorimme ei kyennyt aivan kaikkeen, joten päätimme rakentaa uuden kokonaan alusta. Kara on vasta ensimmäinen teoksemme uudella moottorilla, eikä se ole täysin optimoitu. Se hyödyntää noin puolet niistä ominaisuuksista joita meillä on käytössämme tällä hetkellä. Kara valmistui noin vuosi sitten.
Kara ei ole pelkästään teknologiademo tai auta ymmärtämään PlayStation 3:n arkkitehtuuria, vaan myös näyte uusitusta tavasta kaapata ja tallentaa liikettä.
- Monet studiot käyttävät tekniikkaa, jota kutsumme jaetuksi suorituskyvyksi. Se tarkoittaa käytännössä, että kasvoanimaatio ja puhe äänitetään erillään kehon liikkeistä.
- Toimintamalli toimii kohtalaisesti ja sitä on käytetty monissa menestyneissä peleissä, kuten Heavy Rainissa. Me kuitenkin uskomme, että tarvitsemme paremman tavan taltioida tunnetta ja näyttelijän suoritusta, joten meidän on kyettävä kuvaamaan kasvot, ääni ja kehon kieli samaan aikaan.
- Sijoitimme suuria summia uuteen liikkeenkaappausstudioon. Heavy Rain kuvattiin käyttämällä 28:aa kameraa, josta olemme päivittäneet 68:aan. Nyt voimme kuvata useamman näyttelijän kasvoja ja kehoja samanaikaisesti.
Project KARA
Muistinvirkistykseksi Heavy Rainin "Casting" -traileri
Kommentit
Tuossa on kyllä hypätty pari sukupolvea eteenpäin tekniikan suhteen. Näyttää luonnollisemalta kuin LA Noire ja kyllä tuo "inhimillisyys" tuo toisen ulottuvuuden myös tarinankerrontaan ja hahmoihin samaistumiseen. En ole Heavy Rainia kokenut, mutta myös tarinankerronta tuntuu olevan hanskassa. Videolla on mittaa alle 10 minuuttia ja lopussa oli sellainen olo, että "et nyt hemmetti pura sitä!" On kivasti myös hyödynnetty videon tarkoitusta kaksoismerkityksenä. Nostan hattua ja odotan mielenkiinnolla.
Jotenkin jäi häiritsemään tuo jatkuva suun auki pitäminen. Mouth breathereita on jo tarpeeksi, mutta eiköhän tässä ollut tarkoitus esitellä suunsisäisten palojen tekniikkaa myös. L.A. Noiressa hampaat eivät tosiaan olleet kovin kummoiset.
A.W.E.S.O.M.O! Olen Fahrenheitin ja Heavy Rainin suuri fani. Odotan tätä tulevaa todella paljon. Elokuvamaisissa peleissä on vain sitä jotain.
Melkein toivoisin ettei tämä jää pelkäksi demoksi sillä lähtökohdiltaan sellainen alku tarinalle että kyseessä oleva studio saisi aikaan mahtavan pelin!
Upeaa! Juuri tunteiden välittämisen kautta nautin niin paljon Heavy Rainista. Harva peli on saanut aikaan minussa tunnemyllerryksiä, ja sen takia se onkin yksi parhaimmista pelaamistani peleistä ikinä. Nautin myös aikoinaan Fahrenheitista todella paljon.
Täysin samaa mieltä. Videon lopussa oli jo sellainen olo, että jumalauta koska tämä julkaistaan. Helvetin vakuuttavaa tekniikkaa ja voimme vain toivoa, että Kara ei jää pelkäksi demoksi.
Olen samaa mieltä siitä, että tuosta demosta saisi varmasti mielenkiintoisen pelin. Toisaalta, tältä studiolta tulee joka tapauksessa huippulaatua, liittyi se demoon tahi ei.
Harvoin demot nostattaa niin paljon tunteita kun tuo nostatti. Niin kuin monet jo sanoivat, tuosta saisi varmasti todella mielenkiintoisen pelin aikaiseksi.
Heavy Rain ei ole vain peli, se on enemmänkin kuin kokemus. Valehtelematta paras peli mitä olen pelannut, hahmoihin syventyi helposti, tunteet vaihtelivat pelin aikana useasti ja mikä parasta, voit vaikuttaa asioiden kulkuun ja loppuja on monia. Suosittelen!
Aivan loistava pätkä. Kuten moni jo toivoikin, niin toivottavasti ei jää pelkäksi demoksi.