Yhdysvaltain interaktiivisten taiteiden ja tieteiden akatemia AIAS:n järjestämässä vuotuisessa D.I.C.E. Summit -kehittäjätapahtumassa pohditaan tällä viikolla todellisia kynnyskysymyksiä.

Tapahtuman paneelilavalle kapusivat eilen Hollywood-tuottajakonkarit Roy Lee ja Adrian Askarieh. Miehistä ensiksi mainittu työstää parhaillaan elokuvaversioita muun muassa Minecraftista ja Five Nights at Freddy’s -kauhusarjasta, kun jälkimmäinen taas tunnetaan pelipiireissä vuolaasti kritisoitujen Hitman-elokuvien äänitorvena. Hitmanin kaltaisia pelilisenssielokuvia ei varsinaisesti tunneta laadustaan, ja miehet kävivätkin paneelissaan julkisesti puimaan, mikä tekee pelileffoista valtavirtamarkkinoilla lähes automaattisia floppeja.

– Vaatii tasapainoilua tehdä elokuvasta mielekäs myös laajemmalle yleisölle, joka ei ole koskaan pelannut peliä. Itse työskentelen aina alkuperäisen pelin kehittäjien kanssa, jotta voin varmistaa, että myös tosipelaajiin vetoavat elementit ovat silti paikallaan, Lee selitti.

Myös Askariehin mukaan nimenomaan pelinkehittäjien ja julkaisijoiden mukanaolo on avain parempien pelielokuvien tekemiseen. Miehen mukaan tuotantotiimin oma kiinnostus ja innostus huokuu hyvistä elokuvista, ja niiden puute on vaivannut viime vuosien pelileffayritelmiä.

– Niin kauan, kuin tiimi arvostaa ja ymmärtää lisenssin omaa DNA:ta, kaikki menee hyvin. Minä muuten uskon, että pelielokuvista tulee uusi supersankarileffojen tapaan uusi trendi. Kukaan ei vain ole osoittanut väitettäni vielä todeksi, Askarieh uhosi lavalla.

Lähde: GameSpot

Lisää luettavaa