Huhu: Assassin's Creed -pelisarja palaa perusasioiden äärelle ensi keväänä ilmestyvässä Assassin's Creed Miragessa / Uutiset / pelaaja.fi

Huhu: Assassin's Creed -pelisarja palaa perusasioiden äärelle ensi keväänä ilmestyvässä Assassin's Creed Miragessa

30.08.2022 // Kirjoittanut: Toimitus
10

Huhut kertovat uusia tietoja Assassin's Creed -pelisarjan jatkosta.

Ranskalaistubettaja j0nathan on julkaissut äskettäin uuden videon, jossa hän kertoo toistaiseksi vahvistamattomia väitteitä seuraavasta Assassin's Creed  -pelistä. j0nathanin mukaan seuraava Assassin's Creed -peli on nimeltään Mirage, ja se sijoittuu Bagdadiin vuosien 860 ja 870 välille. Väitteiden perusteella kyseessä olisi tietynlainen paluu Assassin's Creedin juurille, sillä Miragesta olisi poistettu useita sarjan myöhemmissä osissa mukana olleita roolipelielementtejä. Poissaolollaan loistaisivat esimerkiksi keskusteluvalinnat, hahmon sukupuolen valinta sekä tasojärjestelmä.

j0nathanin videollaan esitettämille väitteille on saatu lisätukea myös pelitoimittaja Jason Schreierin toimesta. Schreier kertoo saaneensa omista lähteistään vahvistuksen osaan videolla esitetyistä asioista.  Hänen mukaansa esimerkiksi pelin nimi, tapahtumapaikka sekä paluu perusasioiden äärelle pitävät paikkansa. Sen sijaan j0nathanin videolla esittämä väite useista tutkittavista kaupungeista ei vastaa Schreierin tietoja.

Sekä Schreier että j0nathan kertovat Assassin's Creed Miragen ilmestyvän ensi keväänä. Ubisoft ei ole toistaiseksi vahvistanut seuraavaa Assassin's Creed -peliä.

Lähde: jasonschreier@Twitter, j0nathan@Youtube

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän GrumpyOldMan kuva
GrumpyOldMan

Harmin paikka - AC Odyssey on itselleni sarjan paras peli juurikin näiden rpg-elementtien takia. AC Valhallassa oli jo karsittu pois joitain Odysseyn hyviä ominaisuuksia, mutta se oli silti vielä omalla tavallaan viihdyttävä luomus.

Basim päähahmona ei kyllä kauheasti kiinnosta, mutta ehkäpä hänen hahmolleen saadaan rakennettua mielenkiintoinen syntytarina.

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou

Itselle taas Ezio-trilogia on ollut sitä parasta AC:ta, jonka jälkeen kiinnostus sarjaa kohtaan laskenut pikku hiljaa osa osalta. Varsinkin se, että uusissa peleissä ei ole enää isoja kaupunkeja ja parkour-meininkiä talojen katoilla (ja hidden blade -salamurhaamista), ei ole saanut enää itseä kiinnostumaan uusista AC:ista, ja plus grindaaminen siihen päälle. Että sinällään tämä voisi mahdollisesti olla itselle se kiinnostavin osa pitkään aikaan. Tosin eipä mitään luottoa enää Ubisoftiin, että...

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death
Lainaus GrumpyOldMan

Harmin paikka - AC Odyssey on itselleni sarjan paras peli juurikin näiden rpg-elementtien takia. AC Valhallassa oli jo karsittu pois joitain Odysseyn hyviä ominaisuuksia, mutta se oli silti vielä omalla tavallaan viihdyttävä luomus.

Basim päähahmona ei kyllä kauheasti kiinnosta, mutta ehkäpä hänen hahmolleen saadaan rakennettua mielenkiintoinen syntytarina.

Samaa mieltä, RPG-Creedien pienen napinan aihe itselläni oli salamurhaamisen jääminen hiukan sivummalle, mutta olisin uskonut sen palauttamisen onnistuvan ilman uusien ominaisuuksien vesittämistä tai poistamista.

Jos mennään takaisin toimintapelimuottiin yhdellä päähahmolla ja vähentyneellä uudelleenpeluuarvolla, niin onkohan tavoitteena palata myös siihen muottiin että julkaistaan lyhempi Creed-peli vuosittain? Toki uudemmat Creedit olivat todella pitkiä varsinkin lisäreineen, mutta itselle nykyiset kuitenkin kelpasivat ehkä paremmin varsinkin sen takia että tarinan sisällä oli itsellä hiukan liikkumavaraa perinteisen lineaarisen toimintapelin sijaan, joskin hahmon valinnalla saisi olla enemmän väliä ja en pitänyt siitä että Alexios heitettiin pois kaanonista vaikka Kassandralla pelasin.

Muutos on hiukan yllättävä sillä oletin Valhallan käyneen hyvin kaupaksi vai lieneekö lisärin myynnit lässähtäneet?

Vanhoista peleistä Ezio on se suosikkihahmo, koko sarjasta Kassandra, tosin en ole vielä pelannut Valhallaa ja Alexios on myös jäänyt pelaamatta.

Käyttäjän flipperi kuva
flipperi

Vai AC Odyssey ja uudelleen peluuarvo :D
Taitaa olla vaan jäänyt suurimalla osalla kesken koko turhake. Toki arvostan jos joku tuon jaksaa +100h koluamisen jälkeen uudelleen aloittaa.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death
Lainaus flipperi

Vai AC Odyssey ja uudelleen peluuarvo :D
Taitaa olla vaan jäänyt suurimalla osalla kesken koko turhake. Toki arvostan jos joku tuon jaksaa +100h koluamisen jälkeen uudelleen aloittaa.

196 tuntia 59 minuuttia ensimmäinen peluukerta lisäreineen, myönnetään että lisäreissä panoi väsy sen verran että ihan heti en ollut toista kierrosta aloittamassa. Myös GFN-alustan kanssa oli ongelmia näitä pelatessa.

Pidin Odysseystä, mutta peli olisi kyllä voinut kompaktimpi ja sujuvampi, tuossa RPG Creedeillä olisi ollut mielestäni eniten parannettavaa. Tiivistyksen tarpeesta sekä paikoittaisesta puuduttavan tylsästä etenemisestä huolimatta RPG-Creedit ovat ainoita jotka voisin kuvitella pelaavani läpi uudelleen.

Tietysti tässä painanee myös se että olen enemmän RPG-pelien kuin toiminnan ystävä jo pelkästään siitä syystä että pelitaidon puutteita voi kompensoida varusteilla tai tasoilla. Muistaakseni ensimmäinen Creed oli itselle tuskaa läpäistä.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Ostin Odysseyn aikanaan hetken mielijohteesta, kun se piti kuulemma olla taas hyvä AC. Voi Jeesus miten voi suositukset pettää. Turhanpäiväisintä open-world ravaamista mitä oli sinä maailmanaikana vastaan tullut. Ns. rpg-elementit oli sitä tuttua toimintapelihuttua, jossa ennen vakiona ac:iden mekaniikoihin kuuluneet skillit pitää nyt avata ja upgreidata jonkun kykypuun ja levutusgrindin kautta, koska "sense of bride and accomplishment". Innotonta paskaa se on.

En tietenkään ole valmis sanomaan, että tuleva AC olisi pelkästään tällä perusteella hyvä peli, mutta suunta on ehdottomasti oikea. Jokainen peli ei voi olla ominaisuusähkyinen, 100+ tuntinen eepos, jonka pitää kasvaa osa osalta vain isommaksi ja isommaksi. Pitkästä aikaa tuntuu, että Ubisoft on jollain tavalla ehkä ajan hermolla.

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus

Hyvä suunta. Pidän Assassins Creedeistä paljon, mutta se grindaamisen määrä...

Käyttäjän Kiki kuva
Kiki

Itse en kyllä tainnut koskaan nähdä tarpeelliseksi grindata Odysseijassa, niin raavin täällä vähän päätäni. Mutta ei siinä, itse olen kyllä näistä tykännyt kevyistä roolipelillisistä elementeistä mitä sarjaan ollaan tuotu, ja mielelläni näkisin niitä ihan syvällisempinäkin.

Käyttäjän N0b0 kuva
N0b0

AC Origin on omasta mielestä tasapainoinen Open World peli.
Maailma oli mielenkiintoinen ja tutkiminen oli palkitsevaa (suurinmaksi osaksi).
kahdessa viimeisimmässä oli ehkä liikaa rpg elementtejä. Valhallassa tykkäsin siitä miten samoja armoreita päivitetään paremmiksi, eikä se että arkusta löytyy sama armori vähän paremmalla skillillä.
Mutta tottakai myös enemmän putkijuoksuinen AC kelpaisi.
Varauksella odotan.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus Kiki

Itse en kyllä tainnut koskaan nähdä tarpeelliseksi grindata Odysseijassa, niin raavin täällä vähän päätäni. Mutta ei siinä, itse olen kyllä näistä tykännyt kevyistä roolipelillisistä elementeistä mitä sarjaan ollaan tuotu, ja mielelläni näkisin niitä ihan syvällisempinäkin.

Täysipainoinen roolipeli olisi ihan ok minun puolestani: Eli aitoja vaihtoehtoja viedä hahmoaan eri kehityssuuntiin. Klassisena kaavana esim. sotilaan, varkaan ja maagin tms. spesialistin pyhä kolminaisuus, jossa valinnoilla olisi aitoa merkitystä.

Roolipelielementeillä höystetyssä toimintapelissä kykypuun avaaminen aiheuttaa minussa nykyään lähinnä halun rage quitata välittömästi: Kaikki skillit tulee kuitenkin olemaan auki jossain vaiheessa peliä, joten miksi pakotatte minut käyttämään peliaikaani sen valitsemiseen missä järjestyksessä ne avataan? Lisääkö se muka uudelleenpeluuarvoa, että seuraavalla kerralla voin valita samat skillit hieman eri järjestyksessä? Napsahtiko leveli? PELI SEIS ja mene lukemaan vartiksi kykykuvauksia että osaat tehdä valistuneita valintoja, joilla ei kuitenkaan loppupelissä ole mitään merkitystä.

Diablokin meni jo kolmosessa siihen, että skillit unlokataan lineaarista rataa pitkin levelien kasvaessa, koska näennäinen valintojen tekeminen aiheuttaa vain turhaa päänvaivaa ja on poissa sujuvasta pelikokemuksesta.

Nostoja