Huhu: Bayonetta-luojan uutuuspeli Scalebound on pulassa, ehkä jopa peruttu (vahvistettu)

PlatinumGamesin Scalebound on saattanut jo pidempää elää kehityshelvetissä. Näin kertovat uusimmat huhut, joiden mukaan peli on pahimmassa tapauksessa saattanut joutua jo myös peruutetuksi.

9.1.2017 21:18

Päivitys kello 22:40: Microsoft on vahvistanut Xbox Onelle ja Windows 10:lle kehitteillä olleen Scaleboundin peruuntuneen. Yhtiö kertoo päättäneen pelin tuotannon ”huolellisen harkinnan jälkeen”.

Alkuperäinen uutinen: PlatinumGamesin toimintaroolipeli Scalebound saattaa olla vaikeuksissa, peliblogi Kotaku on alkanut huhuilla. Kotaku perustaa tietonsa useampaan lähteeseensä, joiden mukaan peli on ollut ilmeisesti pitkäänkin jo niin sanotussa ”kehityshelvetissä”, mikä on pahimmassa tapauksessa saattanut johtaa ihan jo sen peruuntumiseenkin asti.

Julkaisija Microsoft ei ole toistaiseksi suoraan kommentoinut huhuja, mutta se on luvannut kertovansa lisää Scaleboundista vielä piakkoin. Jo ennakkoon uhkaavana merkkinä pelille omistettu suurempi tuotesivu näyttää kadonneen Xboxin kotisivuilta, eikä Microsoft maininnut sitä hiljattaisessa Xboxin tulevaisuutta sivunneessa Xbox Wire -kirjoituksessaan.

Julkistuksensa Scalebound sai alunperin vuonna 2014 ja sitä on esitelty yhtiöiden toimesta viimeksi isosti viime kesän E3-messuilla. Peliä odotettiin vielä yhdessä vaiheessa ulos vuoden 2016 puolella, mutta sitä lykättiin myöhemmin tälle vuodelle.

Kehitteillä Scalebound on ollut Xbox Onelle ja Windows 10:lle. Sitä on ollut ohjaamassa Hideki Kamiya, joka tunnetaan jo ennalta esimerkiksi Devil May Cryn, Okamin, Viewtiful Joen ja Bayonettan luojana. Hänen viimeisin tuotos on ollut Wii U:n The Wonderful 101.

Päivitys kello 21:40: Pelisivusto Eurogamerin lähteiden mukaan työ Scaleboundin parissa loppui ennen vuoden 2016 päätöstä Microsoftin ja PlatinumGamesin lähdettyä kulkemaan omia polkujaan. Ilmeisesti peli ajautui ongelmiin syksyn tienoilla, kun osa pelin avainkehittäjistä joutui ottamaan projektista vapaata sen raskaan työtaakan takia. Loman jälkeen projekti laahasi jäljessä aikatauluista ja myös sen pelimoottorin suhteen oli ongelmia. Näin ollen päätös lakkauttaa projekti ainakin toistaiseksi nousi ilmoille.

Lähde: Kotaku

Lisää luettavaa