Halo-pelisarjan väitetään vaihtavan pelimoottoriteknologiaansa.

Pelitoimittaja Jeremy Penter kertoo Twitter-tilillään Halo-pelisarjan siirtyvän käyttämään Unreal Engine -pelimoottoriteknologiaa. Penter kertoo saaneensa väitteelle vahvistusta useista lähteistä, joiden mukaan päätös pelimoottorivaihdoksesta olisi jo tehty.

Halo-pelisarjan viimeisin osa, viime vuonna julkaistu Halo Infinite, rakennettiin 343 Industriesin kehittämällä pelimoottorilla. Slipspace Engine -nimeä kantava pelimoottori pohjautuu osin aiempaan Blam-pelimoottoriin, joka otettiin ensimmäistä kertaa käyttöön jo alkuperäisessä Bungien kehittämässä Halo: Combat Evolved -pelissä vuonna 2001.

Toistaiseksi Halo-pelisarjan nykyinen kehittäjä 343 Industries ei ole kommentoinut huhua pelimoottorivaihdoksesta. Vettä huhumyllyyn lisää kuitenkin Slipspace Enginen kehitystyötä vetäneen David Bergerin viime kuussa julki tullut irtisanoutuminen 343:n palveluksesta.

Lähde: VGC

Lisää luettavaa