Halo-pelisarjan väitetään vaihtavan pelimoottoriteknologiaansa.
Pelitoimittaja Jeremy Penter kertoo Twitter-tilillään Halo-pelisarjan siirtyvän käyttämään Unreal Engine -pelimoottoriteknologiaa. Penter kertoo saaneensa väitteelle vahvistusta useista lähteistä, joiden mukaan päätös pelimoottorivaihdoksesta olisi jo tehty.
Halo-pelisarjan viimeisin osa, viime vuonna julkaistu Halo Infinite, rakennettiin 343 Industriesin kehittämällä pelimoottorilla. Slipspace Engine -nimeä kantava pelimoottori pohjautuu osin aiempaan Blam-pelimoottoriin, joka otettiin ensimmäistä kertaa käyttöön jo alkuperäisessä Bungien kehittämässä Halo: Combat Evolved -pelissä vuonna 2001.
Toistaiseksi Halo-pelisarjan nykyinen kehittäjä 343 Industries ei ole kommentoinut huhua pelimoottorivaihdoksesta. Vettä huhumyllyyn lisää kuitenkin Slipspace Enginen kehitystyötä vetäneen David Bergerin viime kuussa julki tullut irtisanoutuminen 343:n palveluksesta.
I can only confirm that many sources are saying this and very clear that it’s already been decided and Halo is for sure switching to Unreal.
I feel like it’s time for other switches behind the scenes including people leaving and their past problems.Unreal is a great choice. https://t.co/8KxMqREWIk
— ACG (@JeremyPenter) October 2, 2022
Lähde: VGC