Ihannoitu PS2-ajan rytmipeli kiinnostaa edelleen – PS3- ja PS4-versio rahoitettu / Uutiset / pelaaja.fi

Ihannoitu PS2-ajan rytmipeli kiinnostaa edelleen – PS3- ja PS4-versio rahoitettu

23.05.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Musiikkipeleihin erikoistunut pelistudio Harmonix pääsee tuottamaan uuden Amplitude-pelin. Toukokuun alussa yhtiö suuntasi Kickstarteriin tavoitteenaan saada uutukaisen kehitystä varten rahoitusta 775 000 dollaria, mikä tuotti tulosta viimein aikaisin perjantaina, kun rahoitusaikaa oli jäljellä enää vain vajaa vuorokausi.

Saadun rahoituksen myötä uuden Amplituden on määrä löytää tiensä ensi vuoden aikana sekä PlayStation 3:lle että myös PlayStation 4:lle. Uuden version on tarkoitus mukailla toiminnallisuuksiltaan alkujaan PlayStation 2:lla nähtyä alkuperäistä peliä, eli luvassa on perinteisillä peliohjaimilla nautittavaa rytmipelattavaa. Pelaamaan pitäisi päästä sekä yksin, että myös paikallisesti parhaimmillaan neljää pelaajaa vastaan. Myös kilpailu netissä onnistuu pistelistojen muodossa.

Uuden Amplituden Kickstarter-kampanja jatkuu vielä aina perjantaiyöhön asti. Mikäli pelin rahoituskassa ehtii jollain ihmeen kaupalla paisumaan siinä ajassa vielä 1,125 miljoonan dollarin kokoiseksi, lisätään peliin lisäksi kahden pelaajan välillä samaan aikaa pelattava nettimoninpelitila.

Kickstarterista saatava rahamäärä ei toki kokonaan riitä uuden Amplituden kehitykseen. Harmonix itse on myös laittamassa omaakin rahaa likoon saadakseen pelinsä ulos.

Onnistuneen joukkorahoituskampanjan myötä Harmonixilla on nyt erittäin monta rautaa tulossa. Rock Bandista, Guitar Herosta ja Dance Centralista parhaiten tunnettu studio on jo aiemmin ollut työstämässä Kinecteille Fantasia: Music Evolve -musiikkipeliä, mobiililaitteille juoksupeli Record Runia sekä pc:lle rytmikästä Chroma-räiskintäpeliä.

Päivitetty 24.5. kello 2.25: Amplituden Kickstarter-kampanja on päättynyt. Hilloa Harmonixille herui 844 127 dollaria.

Lähde: Harmonix (Kickstarter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Kickstarteriin tavoitteenaan saada uutukaisen kehitystä varten rahoitusta 775 000 dollaria
Mikäli pelin rahoituskassa ehtii jollain ihmeen kaupalla paisumaan siinä ajassa vielä 1,125 miljoonan dollarin kokoiseksi, lisätään peliin lisäksi kahden pelaajan välillä samaan aikaa pelattava nettimoninpelitila.

Eli tuon moodin kehitys maksaa siis 350 000 joka on melkein puolet koko pelin budjetista. Jeps jeps.

Olen suuri frequency ja amplitude fani, mutta tuo on pelkkää kusetusta. Muutenkin ihmetyttää kun harmonix on takonut miljoonia rock bandilla, mutta tuota ei voida muka tehdä ilman almuja.

Käyttäjän Milkshake kuva
Milkshake
Lainaus käyttäjältä partajeesus

Eli tuon moodin kehitys maksaa siis 350 000 joka on melkein puolet koko pelin budjetista. Jeps jeps.

Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa?

"Kickstarterista saatava rahamäärä ei toki kokonaan riitä uuden Amplituden kehitykseen. Harmonix itse on myös laittamassa omaakin rahaa likoon saadakseen pelinsä ulos."

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu

Harmonix on hieman selitellyt Kickstarter-kampanjaa blogissaan. Siellä muun muassa mainitaan, että pienempiä projekteja he pystyisivät itsenäisenä studiona vielä joten kuten rahoittamaan täysin itse (Record Run), mutta pääasiallisesti he muuten ovat joutuneet toimimaan aina julkaisijoiden kanssa sopimusten kera.

http://www.harmonixmusic.com/blog/why-harmonix-brought-amplitude-to-kickstarter/

E:

Lainaus

Olen aika varma, että tuota ei lukenut vielä silloin kun kommentoin kuten ei myöskään tuota jossa mainitaan, että harmonixilla on monta rautaa tulessa.

Kaikki kappaleet olivat tuossa alusta alkaen, kun tekstin neljän aikoihin kirjottelin kasaan. Kahta kokonaista kappaletta ei tule uutiseen lisättyä kolmea tuntia myöhemmin ilman päivitysmainintaa tai vastaavaa.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus
Lainaus käyttäjältä Milkshake

Lainaus käyttäjältä partajeesus
Eli tuon moodin kehitys maksaa siis 350 000 joka on melkein puolet koko pelin budjetista. Jeps jeps.

Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa?

"Kickstarterista saatava rahamäärä ei toki kokonaan riitä uuden Amplituden kehitykseen. Harmonix itse on myös laittamassa omaakin rahaa likoon saadakseen pelinsä ulos."

Olen aika varma, että tuota ei lukenut vielä silloin kun kommentoin kuten ei myöskään tuota jossa mainitaan, että harmonixilla on monta rautaa tulessa.

Olisi silti kiva tietää, että miten tuon tekemiseen menee edes se 750 000. Siis melkein miljoona yhden yksinkertaisen rytmipelin tekemiseen johon ei tule edes lisensoitua musaa. Ilmeisesti aiempi amplitude oli sitten monen miljoonan projekti koska siinä oli lisensoidut biisit ja annettiin pelaajalle mahdollisuus jopa miksata niitä ja pelata niitä omia tuotoksia netissä.

Ja hei oikeasti 350 000$ lisää siitä, että saadaan yksi moodi lisää peliin. Kuulostaako tuo muka uskottavalta.
Olisi kiva tietää kuinka paljon dust: elysian tailin tekeminen maksoi sen tekijälle. Sen siis teki yksi mies joka teki grafiikat, taistelu systeemin ja koodasi koko hemmetin pelin. Ääninäyttelyssä oli tietenkin muita ja myös testauksessa autettiin ja musat teki HyperDuck SoundWorks.

Kyseessä on kuitenkin "hieman" isompi ja monimutkaisempi peli mitä joku uusio versio amplitudesta joka vaatii ilmeisesti miljoona rahoituksen.

Käyttäjän Pepeman kuva
Pepeman
Lainaus käyttäjältä partajeesus

Lainaus käyttäjältä MilkshakeLainaus käyttäjältä partajeesus
Eli tuon moodin kehitys maksaa siis 350 000 joka on melkein puolet koko pelin budjetista. Jeps jeps.

Luetun ymmärtämisessä jotain ongelmaa?

"Kickstarterista saatava rahamäärä ei toki kokonaan riitä uuden Amplituden kehitykseen. Harmonix itse on myös laittamassa omaakin rahaa likoon saadakseen pelinsä ulos."

Olen aika varma, että tuota ei lukenut vielä silloin kun kommentoin kuten ei myöskään tuota jossa mainitaan, että harmonixilla on monta rautaa tulessa.

Olisi silti kiva tietää, että miten tuon tekemiseen menee edes se 750 000. Siis melkein miljoona yhden yksinkertaisen rytmipelin tekemiseen johon ei tule edes lisensoitua musaa. Ilmeisesti aiempi amplitude oli sitten monen miljoonan projekti koska siinä oli lisensoidut biisit ja annettiin pelaajalle mahdollisuus jopa miksata niitä ja pelata niitä omia tuotoksia netissä.

Ja hei oikeasti 350 000$ lisää siitä, että saadaan yksi moodi lisää peliin. Kuulostaako tuo muka uskottavalta.
Olisi kiva tietää kuinka paljon dust: elysian tailin tekeminen maksoi sen tekijälle. Sen siis teki yksi mies joka teki grafiikat, taistelu systeemin ja koodasi koko hemmetin pelin. Ääninäyttelyssä oli tietenkin muita ja myös testauksessa autettiin ja musat teki HyperDuck SoundWorks.

Kyseessä on kuitenkin "hieman" isompi ja monimutkaisempi peli mitä joku uusio versio amplitudesta joka vaatii ilmeisesti miljoona rahoituksen.

Pelien tekeminen on järisyttävän kallista touhua. Pelkästään palkkakulut vievät ison siivun rahasta. Jos vaikkapa 35 hlö työstää peliä vuoden verran niin voi kuvitella paljonko moiset pippalot maksaa. Siihen päälle vielä mahdolliset ohjelmiston lisenssit, taiteen luominen, mainonta ja yms. juoksevat kulut. Harmonixin pyytämä summa on oikeasti suhteellisen pieni. Jopa Double Finen kickstarter projekti Broken Age joka keräsi moninkertaisena pyytämänsä summan, joutui tiukoille budjetin suhteen vaikka peli onkin "vain" 2D point and click seikkailu.

Käyttäjän Portable kuva
Portable
Lainaus

Ja hei oikeasti 350 000$ lisää siitä, että saadaan yksi moodi lisää peliin. Kuulostaako tuo muka uskottavalta.

Verkkopeliservereiden ylläpito ei ole halpaa.