Ihmeiden aika ei ole ohi: neljä vuotta early accessissa ollut Rust sai virallisen julkaisupäivän / Uutiset / pelaaja.fi

Ihmeiden aika ei ole ohi: neljä vuotta early accessissa ollut Rust sai virallisen julkaisupäivän

22.01.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4

Neljän vuotta kestäneen early access -vaiheen jälkeen selviytymispeli Rust on saanut virallisen julkaisupäivän. Pelin uusi aikakausi alkaa 8. helmikuuta, jolloin sen hinta kohoaa samalla 20 eurosta noin 35 euroon.

Rustin vetäjä Garry Newman ei ole vielä valmis kutsumaan luomustaan kuitenkaan valmiiksi. Kehittäjä Facepunch Studiosilla on edelleenkin olemassa laaja lista suunnitteilla olevista järjestelmistä, muutoksista ja ideoista, joita peliin on määrä ilmestyä tulevaisuudessa. Newman kehoittaakin pelaajia ajattelemaan, että peli siirtyy nyt prototyyppivaiheesta alpha-vaiheeseen valmistumisen sijaan.

Rustin kehitystahti kokee virallisen julkaisun jälkeen kyllä muutoksia. Tarkoituksena kehittäjillä olisi jatkossa päivittää peliä rauhallisemmin kuukausittaista tahtia ja pitää näin pelin rakentumisen aiempaa vakaampana. He, jotka kaipaavat jatkuvasti kuitenkin jotain uutta ja mahdollisesti rikkinäistä näprättää, saavat kyllä käyttöönsä epävakaamman testiversion pelistä.

– Kiitos kaikille, jotka ottivat riskin ostamalla early access -pelimme. Se ei ollut aina kaikkein vakain, optimoiduin ja tasapainoisin kokemus, mutta toivomme, ettemme ole pettäneet teitä. Kiitos, että teitte pelistämme paremman, Newman summaa tuoreimmassa blogikirjoituksessaan.

Lähde: Rust (kotisivu)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Seuraavaksi luvassa: DayZ saa julkasupäivän, Peter Molyneux kertoo vision tulevasta pelistään ja perkele vieköön peli on tasan sellanen, Switch saa virtual consolen ja pelaajalehden kommenteissa ei jaksa kukaan vääntää alustasta ja kaikki on fiiliksissä vaan peleistä ylipäätään.

Käyttäjän flipperi kuva
flipperi
Lainaus kribmeister

Seuraavaksi luvassa: DayZ saa julkasupäivän, Peter Molyneux kertoo vision tulevasta pelistään ja perkele vieköön peli on tasan sellanen, Switch saa virtual consolen ja pelaajalehden kommenteissa ei jaksa kukaan vääntää alustasta ja kaikki on fiiliksissä vaan peleistä ylipäätään.

Sanoiko joku DeadZ?

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus kribmeister

Seuraavaksi luvassa: DayZ saa julkasupäivän, Peter Molyneux kertoo vision tulevasta pelistään ja perkele vieköön peli on tasan sellanen, Switch saa virtual consolen ja pelaajalehden kommenteissa ei jaksa kukaan vääntää alustasta ja kaikki on fiiliksissä vaan peleistä ylipäätään.

Ja Switch saa selaimen eikä kenelläkään Switchin omistajalla olekaan mitään purnattavaa asiaan.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Eikö neljä vuotta kuulosta kuitenkin ihan kohtuulliselta ajalta kehittää peliä?
Hyvä että pelillä on julkaisun jälkeenkin vielä vahva tuki.

Pelejä kehitetään suljettujen ovien takana usein pitkäänkin ennen kuin niistä edes julkisuuteen mitään kerrotaan. Joskus käy myös niin, ettei niistä kuulla koskaan.