Ikoninen Zelda-ympäristö luotiin uudelleen Unreal 4 -pelimoottorille / Uutiset / pelaaja.fi

Ikoninen Zelda-ympäristö luotiin uudelleen Unreal 4 -pelimoottorille

6.05.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
5

Unreal-pelimoottorilla tehtyä virallista Zelda-peliä nähdään tuskin koskaan, mutta se ei estä faneja leikkimästä erilaisilla mahdollisuuksilla. Esimerkin tästä on antanut nyt animaattori Michael Eurek, joka julkaisi hiljattain videon Unreal 4 -pelimoottorilla pyörivästä Ocarina of Timen ajan temppelistä.

Eurekin mukaan temppelin tuominen Unreal 4:ää varten tapahtui ohjelmistoja kuten Photoshopia, Z-Brushia ja Mayaa käyttämällä. Luomistyöhön hän on toki ujuttanut samalla myös hieman omia tulkintojaan temppelin ulkoasusta, minkä ohella videon taustalle on heitetty myös vielä säveltäjä Nathaniel Arnoldin musiikkia tunnelmaa luomaan.

Seuraavaksi sopiikin sitten odottaa, miltä tulevaisuudessa vääjäämättä siintävä virallinen teräväpiirto-Zelda voisikaan vielä näyttää. Kolmisen vuotta sitten Nintendo tarjosi toki jo teknologiademon Wii U:n mahdollisuuksista, mutta nähtäväksi jää, onko Nintendo seuraamassa samaista tyyliä varsinaisella uudella Zelda-seikkailullaan.

Lähde: Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Tavallaan huvittavaa kuinka ankealta tuo pari vuotta vanha e3 pätkä nykyään näyttää. Silloin kun tuon ekan kerran näki niin se oli hemmetin hieno, mutta ei enää nykyään.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax

Vaikka hienolta näyttääkin, niin sen verran olen aina sanonut että Nintendo osaa tehdä pelinsä rautansa pohjalle. Vaikkei kauheasti ole realistista Zeldaa näkyillyt, niin ei sellaista ole niin kaivattukaan. Olisi tietenkin ollut hienoa jos olisivat tehneet Twilight Princessit Skyward Swordille ja tuoneet pelin Wii U:lle korkeammalla resoluutiolla koska se peli on komea.
Jostain syystä epäilen Nintendon tekevän tuon näköistä Zeldaa. Todennäköisempää on joku Wind Waker tyylinen kaikilta jalat alta vetävä peli.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

Joo kiitos ei. Lisää WW/SS-tyylistä art directionia, kiitos!

Käyttäjän Muksu kuva
Muksu
Lainaus käyttäjältä Megaman

Joo kiitos ei. Lisää WW/SS-tyylistä art directionia, kiitos!

Skyward Swordin taidetyyli teräväpiirtona ja nätillä valaistuksella. Missä olivatkaan kaikki rahani?

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine
Lainaus käyttäjältä Marioysikax

Vaikka hienolta näyttääkin, niin sen verran olen aina sanonut että Nintendo osaa tehdä pelinsä rautansa pohjalle. Vaikkei kauheasti ole realistista Zeldaa näkyillyt, niin ei sellaista ole niin kaivattukaan.

Samaa mieltä. Nykyisin realismia tavoittelee melkein jokainen peli, ettei erottuminen ole kilpailussa mitenkään mahdollista. Näyttäähän tuo Unreal 4 pelimoottorilla tehty temppeli hienolta, mutta ei siinä omaperäisyyttä juuri ole tai tyyliä.

Mielestäni Wii U:n Zelda demottelu on edelleen komeaa katseltavaa, enkä pistäisikään pahakseni tuon tyylistä Zeldaa. Luulen kuitenkin Nintendon yllättävän lopulta kaikki.