Team Meatin salaperäinen uutukaisteos Mew-Genics alkaa hahmottua pikku hiljaa. Kehistystudion perustajajäsen Edmund McMillen on nyt luvannut, että uutuuspeli voi potentiaalisesti läväyttää pelaajien nenien eteen yli 12 207 031 250 000 000 000 000 erilaista kissaa.

Överillä lukemalla kuvaillaan kehittäjän mukaan sitä, miten monta ulkoisesti toisistaan poikkeavaa kattia pelissä voisi tulla vastaan. Mikäli huomioon otettaisiin kuitenkin vielä kissojen ominaisuudet, kyvyt ja persoonallisuudet, kasvaisi lukema entisestään.

Periaatteessa vaihtelevuuden määrä mahdollistaa sen, ettei samanlaisia kissoja ole pelissä juuri mahdollista kohdata. Kissojen kloonaamisenkaan ei Team Meatin mukaan pitäisi taata kahta samanlaista otusta, sillä tuolloinkin niiden käytös voi muovautua vielä omanlaisekseen sen perusteella, millaisen lapsuuden eläin on elänyt.

Toistaiseksi ei ole vielä edelleenkään varmaa, millainen peli Mew-Genics varsinaisesti on. Tähän mennessä McMillen on vain kuvaillut, että teos hyödyntää satunnaisesti generoituvia osa-alueita ja että se on ehdottomasti oudoin projekti, jonka parissa hän on työskennellyt.

Yksityiskohtia Mew-Genicsin varsinaisista pelillisistä puolista on tarkoitus antaa vasta tulevina viikkoina. Marraskuussa Team Meat tarjosi hyvinkin nopeita esittelyjä pelissä nähtävistä ihmishahmoista, joiden kuvat löytää yllä olevasta kuvagalleriasta.

Team Meat tunnetaan tällä hetkellä parhaiten Super Meat Boy -tasoloikkapelistään. Sen ohella McMillen itse on muun muassa kerännyt mainetta The Binding of Isaac -seikkailun kehittäjänä.

Lähde: Team Meat

Lisää luettavaa