Tyytymättömyys nykypäivän alennuskulttuuriin kytee edelleen indiepiireissä.

Alhaisten hintojen itsestäänselvyyttä vastaan ovat nyt lähteneet taistelemaan hollantilaiset indiekehittäjät Tomasz Kaye ja Richard Boeser, jotka ovat polkaisseet käyntiin ytimekkään alennusten vastaisen kampanjan. No Sale Promise -kampanjallaan kaksikko pyrkii antamaan kollegoilleen työkalut ottaa päätösvalta takaisin alennuksia vartovilta kuluttajilta ilman pitkäpiimäisiä selittelyjä.

Kampanjan verkkosivuilta löytyvän generaattorin avulla kehittäjät voivat luoda omille peleilleen No Sale Promise -hintatakuulätkän, jonka on määrä vakuuttaa kuluttajat siitä, ettei pelin luojilla ole aikomustakaan osallistua alekampanjoihin tai pelipakettitoimintaan lähitulevaisuudessa. Halutessaan kehittäjät voivat asettaa takuulle myös toivomansa aikarajan. Näin kuluttajia voidaan rohkaista pelin ostoon heti kättelyssä mahdollisten alennusten odottelun sijaan.

Kampanja on kirjoitushetkellä uunituore, joten tiedossa ei ole, kuinka indiekehittäjät tulevat sen lopulta ottamaan vastaan. Se on kuitenkin saanut jo kiitettävästi huomiota uutisotsikoissa, ja sen keskiössä olevat ongelmat ovat olleet kehittäjäpiireissä jatkuvan puinnin aihe viime vuosina, joten liikkeen lähtökohdat lienevät lupaavat.

Lisää projektista voi halutessaan lukea täältä.

Lähde: No Sale Promise, Gamasutra

Lisää luettavaa