Rockstarin pelejä julkaiseva Take-Two Interactive ei stressaa monien kilpailijoidensa tapaan vuotuisista julkaisuista.

Toisin kuin vaikkapa jokavuotiset Call of Duty ja Assassin’s Creed, Rockstarin menestyssarjat Grand Theft Autosta villin lännen Red Deadiin pulpahtelevat pinnalle silloin, kun studiosta siltä tuntuu. Take-Twon toimitusjohtaja Strauss Zelnickin mukaan vuotuinen julkaisuaikataulu saattaisi pahimmillaan tuntuvasti laskea Rockstarin pelien arvoa kuluttajien silmissä.

– Odotuksen ja kysynnän luonti palvelee meitä paremmin kuin jokavuotinen julkaisutahti. Pystymme lepuuttamaan sarjoja ja tuomaan markkinoille parasta mahdollista laatua. Niin ei voi tehdä vuosittain, Zelnick selitti eilen MKM Partners Investor Day -sijoittajakonferenssissa New York Cityssä.

Zelnick luonnehti harvemmin ilmestyvien sarjojen uusia osia lavalla ”valtaviksi kuluttajatapahtumiksi”, ja totesi vuotuisten pelien jäävän helposti odotetumpien kilpailijoidensa jalkoihin. Take-Two kuitenkin ymmärtää jokavuotisten julkaisujen olevan taloudellisesti strateginen päätös, jota pyritään peilaamaan mahdollisimman tehokkaasti myös Zelnickin yhtiön katon alla.

– Pyrimme julkaisemaan useampia hittipelejä joka vuosi, ja niiden yhteisvaikutus on taloudellisesti sama kuin vuotuisten julkaisujen, mutta vailla niiden haittoja, Zelnick myhäili lavalla.

Lähde: GameSpot, VG247

Lisää luettavaa