Kolme ensimmäistä Crash Bandicoot -peliä PlayStation 4:lle uusinut Crash Bandicoot N. Sane Trilogy on kuin onkin haastavampi pelattavuudeltakuin alkuperäiset pelit.
Paketin julkaissut Activision on myöntänyt asian tuoreessa blogikirjoituksessa, jossa käydään läpi hieman uusien pelien fysiikkamallinnusta ja osumatunnistusta. Kirjoituksessa Activision nostaa esille, että uusituissa versioissa Crash putoaa tosiaan hieman nopeammin kuin aiemmin, miksi varsinkin ensimmäinen Crash Bandicoot -peli vaatii nyt välillä aiempaa enemmän tarkkuutta hypyissä. Paketin kehittäneen Vicarious Visionin käyttämän pelimoottorin myötä Crashin hahmomalli käyttäytyy nyt myös hieman erilailla suhteessa tämän kulkemiin pintoihin kuin alkuperäisissä peleissä, minkä senkin kerrotaan lisänneen hieman lisähaastetta hyppelyyn.
Ensimmäistä kertaa laajemmin uusien Crash-pelien haaste nousi esiin, kun Twitch-käyttäjä DingDongVG ajautui tekemään vertailuvideon uudistuksista. Ohessa nähtävillä oleva video havainnollistaakin varsin hyvin, miten tekniset erot vaikuttavat pelattavuuteen.
the reason jumps feel harder in the n.sane trilogy isn’t really due to falling a bit faster but because collisions can be wonky upon landing pic.twitter.com/jxbvijNU6c
— Ding Dong (@DingDongVG) 3. heinäkuuta 2017
Blogikirjoituksen perusteella Activisionilla ja Vicarious Visionilla ei ole suunnitelmia tehdä muutoksia Crash-kokoelman pelattavuuteen, vaan nykyinenkin malli syntyi useiden testien ja hiomisten kautta. Activision suositteleekin, että uudet pelaajat aloittaisivat Crashien peluun toisesta tai kolmannesta osasta, sillä ne ovat pelaajille tavanomaisesti muutenkin olleet ne helpoimmat sarjan osat.
– Te, jotka olette pelanneet alkuperäisiä pelejä ja kehittäneet lihasmuistin niiden suhteen, saatatte kohdata nyt odottamattoman haasteen ohjattavuuden uudelleenoppimisessa. Olemme kuitenkin varmoja, että pystytte siihen, Activisionin blogissa kerrotaan.
Haastavammasta pelattavuudesta huolimatta uusituista Crasheista löytyy kyllä myös asioita, joita on helpotettu entisestään. Esimerkiksi ensimmäinen Crash Bandicoot on kuolemien suhteen nykyisin armollisempi kuin alkuperäinen peli.
Lähde: Activision