Päättyneellä viikolla todistettiin valtion ja Steamin välistä eripuraa sekä sukellettiin syvälle pelisuunnittelun pieniin yksityiskohtiin. Uuden South Park -pelin tapa käsitellä hahmonluontia nousi sekin voimalla otsikoihin ja näemmä klassikkokirja Eläinten vallankumous on sekin kääntymässä vielä peliksi.

Näistä ja monista muista aiheista voi lueskella lisää oheisesta viikon suurimpia uutisia koostavasta listauksestamme.


Steam blokattiin Malesiassa kansallisen lainsäädännön vastaisena – syynä pöhkö taistelupeli

Pelipalvelu Steam joutui väliaikaisen käyttöeston kohteeksi Malesiassa. Maan asukkaat toivat asian monien tietoisuuteen sosiaalisen median kautta perjantaina, kun he huomasivat Steamin käytön töppäävän sekä sen web-version että asiakasohjelman osalta ilmoitukseen, jonka mukaan palvelu rikkoo maassa sen kansallista lainsäädäntöä.

Lue koko uutinen


Ilmainen Magic: The Gathering Arena julkistettiin

Wizards of the Coast on julkistanut pelistudio Digital Game Studion kautta uuden ilmaispelattavan Magic: The Gathering Arena -pelin. Magic: The Gathering Arena on tekijöiden mukaan autenttinen digisovitus suositusta korttipelistä ja sisältää täydelliset ohjeet sekä jatkuvan korttituen tulevaisuuteen.

Lue koko uutinen

Oi että, toivotaan että tämä on jopa hyvä (Joskin en anna itselleni lupaa vielä innostua, pettymys sattuisi vain enemmän). Mutta tuskin tulee voittamaan ikinä mainiota, alkuperäistä MtG Shandalaria <3 -Qlaos


Uudessa South Park -pelissä vaikeustaso ja pelihahmon ihonväri kulkevat käsi kädessä

South Park: The Fractured but Wholesta on paljastunut jälleen erikoislaatuinen ominaisuus. Pelisivusto Eurogamer on raportoinut päässeensä kokeilemaan ennakkoon pelin hahmonluontia ja huomannut, että pelin vaikeustason valinta rinnastetaan siinä pelihahmon ihonväriin.

Lue koko uutinen

Harmi sinänsä, olisin halunnut pelata samalla hahmolla, jonka tein ensimmäiseen peliin. Siinä pelihahmoni oli musta ja afropäinen juutalainen. 😀 -Sundance Kid

Jos tämä olisi mikä tahansa peli kun ”South Park”, hälytyskellot rupeisi soimaan, mutta koska tämä on South Park-peli, tämä onkin satiiria/parodia nykyajan progressiivisesta rasismista. -Brutal1ty


George Orwellin klassikko Eläinten vallankumous kääntyy peliksi

Joukko kokeneita brittiläisiä pelinkehittäjiä on ottanut tehtäväkseen sovittaa kirjallisuusklassikko Eläinten vallankumouksen pelimuotoon. George Orwellin alunperin vuonna 1945 debytoineesta romaanista on tarkoitus muodostua seikkailu- ja tycoon-pelien tyyppinen hallinointikokemus, joka on saanut virallisen siunauksensa aina Orwellin perikunnalta asti.

Lue koko uutinen


PlayerUnknown’s Battlegrounds jätti taakseen kymmenen miljoonan myyntirajan

Steam-hitti PlayerUnknown’s Battlegroundsin myyntilukemat jatkavat vauhdikasta kasvuaan. Vaikka peli on edelleenkin vasta early access -vaiheessa, on sen kerrottu yltäneen vajaan puolen vuoden aikana jo yli kymmenen miljoonan kappaleen myynteihin.

Lue koko uutinen

Pelin idea 5/5, mutta keskeneräinen tekele joka näyttää samalta kuin Operation Flashpoint aikoinaan :D -Kaze88

Peli itessään alkaa tosin jo pikkuhiljaa tympiä. Kunpa EA ja dice tajuaisisivat apinoida battleroyal idean ja toteuttaa se battlefield enginellä. Vaihtaisisin samantien siihen. Frostbite engine on kuin luotu tällaista peliä varten. Huippu optimoitu, hyvä nettikoodi, äänimaailma, liikkuminen sulavaa ja kykenee todella upeaan jälkeen. -Joulupukki


Kaikki ei ole aina sitä miltä se näyttää – huikea Twitter-ketju nostaa esiin pelien silmänkääntötemput

Silmänkääntötemput ovat tunnesti iso osa esimerkiksi elokuvien tekemistä, mutta yhtälailla niitä voidaan käyttää tehokkaasti hyödyksi tietysti pelienkin suunnittelussa. Viime viikonloppuna Australiassa asusteleva pelinkehittäjä Jennifer Scheurle aloitti Twitterissä kiehtovan keskustelun, jossa tämä pyysi kehittäjiä nostamaan esiin nerokkaita keinoja, joilla pelaajia voidaan johdatella tuntemaan pelatessaan tietynlaisia asioita.

Lue koko uutinen

Mystisintä itselle on miten vanhoissa NHL peleissä tekoäly vaan päätti että nyt laitetaan ihmispelaaja kahville. Ottelu saattoi olla vaikka 3-0 itselle kunnes peli vain päätti että pelaajan veskari imee kaikki loput kiekot sisään tuli laukaukset mistäpäin kaukaloa tahansa. Tuli pentuna mitta sen verran täyteen että meni NHL 99 levy kahteen osaan:D -Bleach90

Jos pelit olisi tehty matemaattisesti ”täydelliseksi”, niin voisi kuvitella turhautuneisuuden kasvavan monella taholla. Jos kehittäjät pystyvät jollain tavalla ennakoimaan miten pelaaja näkee pelin ja mitä pelaaja saattaa tietyissä kohti meinata ohjauksella, niin sehän meinaa vain paljon mukavempaa pelattavaa. -Marioysikax


Ihmemaan Liisan makaaberimpi pelisovitus American McGee’s Alice voi saada kolmannen osan

Pelikehittäjä American McGee on paljastanut työstävänsä peliehdotelmaa American McGee’s Alicen kolmannelle osalle, jota mies yrittää kaupata EA:lle.

Alice: Asylum -pelin myyntipuheeseen kuuluu hänen mukaansa konseptitaidetta, kehys- ja taloussuunnitelma pelin kehitykselle, joiden valmistuttua hän aikoo lähettää ehdotuksen EA:lle. McGee pyytää myös pelisarjan faneja liittymään listalle parantaakseen jatko-osan mahdollisuutta.

Lue koko uutinen

Löistävää! Aikasemmat Alicet ovat olleet huippu pelejä. Ensimmäisessä oli classiset kamera ongelmat, mutta muuten oli tunnelman täyteistä pelattavaa. -Kuros

Todella hyvä uutinen, toivottavasti kaikki menee putkeen ja saadaan hyvä peli ulos. -antti_1986


Nämä pelit saapuivat tämän viikon aikana – Destiny 2 näyttää paukkunsa ja Knack mättää taas PS4:llä

Loppuvuoden räiskintäkausi näytti päässeen vauhtiin tällä viikolla, sillä niin Destiny 2 kuin Battlefield 1:n uusi laajennusosa alkoivat lipua pelaajien ulottuville. Maailman lukuisat(?) Knack-fanit pääsivät hyppimään hekin kyllä ilosta Knack II:n parissa PlayStation 4:llä, kun 3DS:llä lähdettiin hieman erikoisempaan Monster Hunter -seikkailuun.

Lue koko uutinen

Destiny 2 kiinnostaa saa nyt nähdä minkälainen on ja ostanko sitten pclle kun sinne tiensä löytää. -taistelujake


Viikon aikana kerrottuja julkaisupäiviä

Lisää luettavaa