Dragon Age: Inquisitionin tarina olisi voinut olla tuplasti pidempi, pelin pääkäsikirjoittaja David Gaider on paljastanut.

Video Game Sophistry -radio-ohjelmassa vastikään vieraillut Gaider valotti haastattelussaan, mitä tuoreimmasta Dragon Agesta päädyttiin karsimaan. Gaiderin mukaan pelin juoni oli alun perin kaksi kertaa pidempi kuin pelaajien käsiin päätynyt versio, ja lopullisessa muodossaankin pelin tarina kävi läpi lukemattomia muutoksia ja korjauksia. Kirveestä sai muun muassa pelattava epilogijakso, jonka koettiin lopulta latistavan lopputaistelun tehoa.

– Meillä ei ollut tuplasti sisältöä, mutta juonen kattama kaari oli kaksi kertaa pidempi. Yli jäänyt materiaali on vielä olemassa. Se on nyt Patrick Weekesin käsissä. Onnea vain sinne, Gaider vitsaili pääkäsikirjoittajan manttelinsa perineen seuraajansa työurakasta. 

Rankka karsiminen ei kuitenkaan ole uutta BioWaren työntekijöille. Gaiderin mukaan myös pelisarjan kahdesta aiemmasta osasta leikattiin suhteessa suurin piirtein saman verran materiaalia. Kriittisyys on miehen mukaan pidemmän päälle hyväksi tarinalle. 

– Leikkauksia tehtiin enemmänkin sen takia, etteivät asiat toimineet, kuin sen takia, ettei meillä ollut aikaa, Gaider kertoi haastattelussa.

Dragon Age: Inquisitionin kirjoitusprosessista voi oppia lisää kuuntelemalla alle upotetun haastattelun. Ohjelmalla on mittaa lähes tunti, joten sen pariin uppoutumiseen kannattaa varata reilusti aikaa.

Lähde: Talk Radio AM640

Lisää luettavaa