Kauhukonkarin The Evil Withinissa täristään ilman konetuliaseita

Shinji Mikami haluaa palauttaa selviytymisen kauhuun The Evil Withinilla, sillä oikeat kauhupelit ovat käytännössä kadonneet maan päältä ainakin isompien pelien markkinoilta.

22.4.2013 21:27

Tango Gameworksin viime viikolla julkistettu The Evil Within pyrkii olemaan ensimmäinen varsinainen isompi kauhupeli toviin. Haastattelussaan IGN:n kanssa pelin ohjaajana toimiva kehittäjälegenda Shinji Mikami vahvisti, että hän halusi palata genren pariin nimenomaan, koska toiminta on viime aikoina jyrännyt pelialalla pelon alleen.

Kolmannen persoonan kuvakulmasta kuvatussa The Evil Withinissa pitäisikin piisata tunnelmaa. Tätä välitetään pelaajille erityisesti sillä, että he ovat pelin maailmassa nimenomaan selviytymässä. Pelin päähenkilö Sebastian on vain enemmän tai vähemmän kokenut etsivä, jonka asearsenaalin ei pitäisi kasvaa juuri pistoolia, kirvestä ja jonkinlaisia ansoja raskaammaksi.

Yliluonnollisista teemoistaan huolimatta varsinaisia erikoiskykyjäkään Sebastian ei ole näillä näkymin saamassa. Hirviöitä vastaan kamppaillessa tanner ei siis ole tömisemässä ainakaan pelaajan toimesta varsinaisesti missään vaiheessa, mikä pakottaakin välillä myös epäsuorempiin selviytymisratkaisuihin. IGN:lle esitellyssä kohtauksessa Sebastian asetettiinkin tilanteeseen, jossa hän joutui pakoilemaan ja piiloutumaan massiiviselta teurastajahahmolta tai muuten moottorisaha iski kaulavaltimoon.

Koko IGN:n artikkelin pelistä kuvineen päivineen löytää lähdelinkistä. Ohessa myös Tango Gameworksin työntekijöiden haastattelu videomuodossa.

The Evil Within saadaan kauppoihin ensi vuoden puolella. Id Softwaren Ragesta tuttua id Tech 5 -moottoria muokatussa muodossa käyttävä peli nähdään niin Xbox 360:llä, PlayStation 3:lla, pc:llä kuin myös ”seuraavan sukupolven alustoilla”. Pelin julkaisee Bethesda.

Lähde: IGN

Lisää luettavaa