Eilen virallisesti julkistetun Call of Duty: Infinite Warfaren avaruusmiljöö jakaa mielipiteitä, mutta pelin kehittäjät uskovat päätökseensä.

Pitkäikäinen sarja on käsitellyt sodankäynnin historiaa ja tulevaisuutta äärimmäisen laajalla aikavälillä, mutta uuden osan myötä supersotilaat singotaan ensi kertaa Maata kiertävälle radalle. Polygon-pelisivuston Infinity Wardilta saaman haastattelun perusteella yllättävää valintaa ajoi pitkälti vaihtelunhalu. 

– Call of Duty on viettänyt kaiken aikansa maapallolla, pitkälti joka ikisessä kuviteltavissa olevassa ympäristössä. Tahdoimme kokeilla jotain muuta, pelin suunnittelujohtaja Jacob Minkoff kertoo artikkelissa.

Kehittäjät kuitenkin vakuuttavat, ettei korkealentoisempi ympäristö tule verottamaan sotilasuran raadollisuutta tai pelikokemuksen todentuntuisuutta. Pelin kerrontaa luotsaava Taylor Kurosaki rinnastaa avaruuden haastattelussa suureen, mustaan mereen, jonka syövereissä käytävään taistoon on ammennettu inspiraatiota muun muassa nykypäivän merivoimista.

– Tarina sijoittuu meidän aurinkokuntaamme, ihmisten väliseen sotaan. Se on vakuuttava, sotilaallinen, uskottava ja realistinen kokemus. En usko, että kukaan voisi luulla peliä miksikään muuksi kuin Call of Dutyksi, Kurosaki pohtii.

Pelistä on saatu myös kourallinen uusia otoksia, jotka esittelevät sen futuristista maailmaa monelta kantilta. Kuvat voi katsastaa yllä olevasta galleriasta.

Call of Duty: Infinite Warfare ilmestyy 4. marraskuuta pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.

Lähde: Polygon, DualShockers

Lisää luettavaa