Kehittäjä: Microsoft mokasi Xbox 360:n kanssa / Uutiset / pelaaja.fi

Kehittäjä: Microsoft mokasi Xbox 360:n kanssa

4.03.2008 // Kirjoittanut: Eemeli Rekunen
81

PlayStation 3:lle Bourne Conspiracyä parhaillaan kehittävä Rory McGuire on ilmaissut pettymyksensä Xbox 360:een. McGuirea harmittaa erityisesti Core- ja Arcade -mallien kovalevyn puute, joka estää kehittäjiä käyttämästä kovalevyä hyödykseen peleissä.

"Toivon, että Microsoft olisi lisännyt kovalevyn jokaiseen kauppoihin ilmestyvään Xbox 360:een, kuten Sony teki. He tekivät niin ensimmäisen Xboxin kanssa, joten en ole varma miksi he päätyivät tähän ratkaisuun 360:n kanssa", McGuire tilittää.

"Koko peli lataisi nopeammin, jos kehittäjät voisivat käyttää kovalevyä. Se saattaa tarkoittaa lyhyttä odottelua kun pelin asentaa kovalevylle, mutta kehittäjät hyötyvät tästä ja niin hyötyisi pelaajakin. Luulen, että tämä oli yksi niistä mokista, joita Microsoft teki kehittäessään Xbox 360:tä!"

Lähde: CVG

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Goodwin kuva
Goodwin

Tuskinpa tuosta Bournesta mitään kummempaa peliä tulee. Ainut asia mikä mua otti XO:n 20 gigan kovalevyissä päähän oli se, että puolet siitä tilasta oli jo käytetty. Olisivat saman tien laittaneet myyntiin Eliten kun kone ilmestyi.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

...Kyllä on taas tauno jätkä :D

Käyttäjän Eemeli Rekunen kuva
Eemeli Rekunen

"…Kyllä on taas tauno jätkä :D"

Kyllä tällä taunolla on siinä mielessä ihan hyvä pointti, että XO olisi todella parempi pelikonsoli mikäli Core ja Arcade -mallitkin sisältäisivät kovalevyn.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Joo, olen samaa mieltä, valinnanvapaus on aina pahasta, ja kaikilla on samat tarpeet.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

En tiedä miten Infinity Ward sen tekee, mutta Call of Duty 4:ssa latausajat on todella lyhyet vaikka ei käytä mitään kovalevyä. Eli taas voi syyttää osaamattomuutta jos jollekin tuottaa hankaluuksia. Tosin nuo kovalevyttömät XO:t on aika kummallisia, enkä voi uskoa että moni niitä ostaa.

Käyttäjän Eemeli Rekunen kuva
Eemeli Rekunen

"Joo, olen samaa mieltä, valinnanvapaus on aina pahasta, ja kaikilla on samat tarpeet."

Eihän tässä nyt ole siitä kyse ollenkaan, vaan siitä, että jos kaikki markkinoilla olevat mallit sisältäisivät kovalevyn, pelinkehittäjät voisivat käyttää sitä hyödyksi kehittäessään pelejä. Kovalevyä voi käyttää aika paljon muuhunkin kuin sisällön säilömiseen.

On toki hyvä juttu, että on valinnanvapautta, mutta eikö tätä voitaisi toteuttaa niin, että kaikki mallit sisältäisivät kovalevyn?

Käyttäjän a_Sniper kuva
a_Sniper

Täyttä asiaa kyllä puhuu, johtuuha noide arcade pelien kokojen minimivaatimukset juuri noitten kovalevyttömien boxien ansiosta. Kyl sais alkaa hyödyntää tuota kovalevyä. Ku kerta iteltäki löytyy tuo 120gb malli.

Käyttäjän himopelaaja kuva
himopelaaja

Minusta tuo peli vaikuttaa surastaan nerokkaalta. Juuri sellaista uudensukupolven seikkailua,jota voisi uusilta laitteilta odottaakkin. Pelissä on toimintaa ja voi siististi ottaa otteita vihollisista ja heittää heidät jorpakkoon. Myös mukiloida ja lyödä heidän päätään joihinkin esineisiin. Tästä pelistä odottaisi tulevan jotain hyvää josseivat tekijät mokaa tätä.

Tuo uutisessa viitattu ininä taas on ihan turhaa vaikkakin aiheellista,hyvinhän ne muutkin tekijät ovat saaneet pelinsä toimimaan.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

C'mon himopelaaja... et voi väittää tosissasi, että M$ teki järkevästi jättäessään noista malleista kovalevyn pois...

Käyttäjän Eemeli Rekunen kuva
Eemeli Rekunen

"Tuo uutisessa viitattu ininä taas on ihan turhaa vaikkakin aiheellista,hyvinhän ne muutkin tekijät ovat saaneet pelinsä toimimaan."

Eihän kyse ole siitä, etteikö peliä saisi toimimaan. Toki, Mass Effect, Oblivion, Gears of War jne. toimivat XO:lla ilman kovalevyä. Tarkoittaako se sitä, ettei kovalevyä tarvitse? Ei!

Oblivion toimii selkeästi surkeammin ilman kovalevyä, mutta toimii kuitenkin. Jos kovalevytöntä mallia ei olisi Oblivionin tekijät olisivat päässeet paljon vähemmällä sillä peliä ei olisi tarvinnut optimoida toimimaan myös ilman kovalevyä. Sama koskee ihan kaikkia muitakin kehittäjiä. Call of Duty 4 toimii loistavasti XO:lla, mutta olisiko kehittäjillä ollut vapaammat kädet jos kovalevy olisi ollut heidän käytettävissään? Todellakin.

Nostoja