Naughty Dog -studion kehittäjät ovat avautuneet ongelmista studion työskentelyolosuhteissa odotetun The Last of Us Part II:n julkaisun alla.
Kotaku-julkaisulle puhuneet 13 nykyistä ja entistä työntekijää ovat kertoneet studion työntekijöiden tekemistä pitkistä päivistä, jotka ovat laittaneet kehittäjien terveyden koetukselle. Haastattelujen perusteella studiossa työskenneltiin säännöllisesti iltaan asti kehitystyön haasteiden ja ryhmäpaineen seurauksena.
-Tunnet velvollisuutta olla siellä myöhään, koska kaikki muut ovat siellä myöhään, yksi entinen kehittäjä kertoo.
-Jos joku animaatio piti laittaa paikalleen ja et ollut auttamassa animaattoria, olet animaattorin esteenä, ja he voivat kantaa sinulle kaunaa.
Myös pelien muutokset kesken kehitystyön on tuottanut ongelmia kehittäjille. Kehittäjät ovat kertoneet tilanteista, joissa työntekijät ovat voineet työstää jopa viikkojen ajan kohtausta, joka on jo päätetty poistaa pelistä johdon toimesta. Toisissa studioissa organisoinnista ja viestinnästä vastaavat tuottajat, mutta Naughty Dogin filosofian mukaisesti jokainen on itsensä tuottaja, mikä on koettu ongelmalliseksi kehittäjien toimesta. Ratkaisu tarjoaa kehittäjien mukaan luovia vapauksia, toisinaan jopa liikaakin.
-Se on upea luova ympäristö, The Last of Us Part II:n parissa työskentelevä kehittäjä kertoo.
-Mutta et voi mennä kotiin.
Lähde: Kotaku