Kehittäjät haluavat DOOMista näyttävimmän 1080p60 -pelin / Uutiset / pelaaja.fi

Kehittäjät haluavat DOOMista näyttävimmän 1080p60 -pelin

28.07.2015 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
11
DOOM tavoittelee sulavaa 1080p60 -pelikokemusta

iD Software on asettanut kovat tavoitteet tulevalle DOOM-räiskinnälleen.

Pelin tuottaja Marty Stratton kertoi viikonloppuna Quakecon 2015 -tapahtumassa studion pyrkivän DOOMissa sulavimpaan ja näyttävimpään mahdolliseen pelikokemukseen. Kehittäjien tavoitteena onkin tarjota pelaajille 60 kuvaa/sekunti -ruudunpäivitysvauhdilla pyörivä peli 1080p-resoluutiolla.

-Tavoitteemme rinnalla teknologiatiimimme mantra on, että haluamme olla näyttävin 60 fps- ja 1080p -peli, Stratton julisti Quakeconissa.

Strattonin mukaan DOOMin kovat tavoitteet eivät johdu vain pintapuolisista tekijöistä. Ruudunpäivityksellä on merkitystä myös pelattavuudelle.

-Se ei ole vain ylevä tekninen tavoite. Uskomme todella, että se on tärkeää pelituntumalle ja sille, miltä toiminta ja liikkuminen tuntuvat. Sen täytyy olla nopeaa ja sulavaa, ja kaikki perustuu siihen. Se on itse asiassa ensisijaisesti pelattavuustavoite.

DOOM julkaistaan PS4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle ensi vuoden aikana.

Lähde: Gamespot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän lindario kuva
lindario

"-Se ei ole vain ylevä tekninen tavoite. Uskomme todella, että se on tärkeää pelituntumalle ja sille, miltä toiminta ja liikkuminen tuntuvat. Sen täytyy olla nopeaa ja sulavaa, ja kaikki perustuu siihen. Se on itse asiassa ensisijaisesti pelattavuustavoite."

Hunajaa korvilleni. Laskelmoinnin makuahan lausunnossa on, mutta on se vaan kaunista kuulla AAA-kehittäjän suusta, että 60fps on hyvä ja kuuluu peleihin.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä lindario

"-Se ei ole vain ylevä tekninen tavoite. Uskomme todella, että se on tärkeää pelituntumalle ja sille, miltä toiminta ja liikkuminen tuntuvat. Sen täytyy olla nopeaa ja sulavaa, ja kaikki perustuu siihen. Se on itse asiassa ensisijaisesti pelattavuustavoite."

Hunajaa korvilleni. Laskelmoinnin makuahan lausunnossa on, mutta on se vaan kaunista kuulla AAA-kehittäjän suusta, että 60fps on hyvä ja kuuluu peleihin.

Älä mitään! Kerrankin devi jolle pelattavuus on tärkeämpi, kun graafinen yksityiskohtien määrä. Näin sen pitäisi olla joka pelin kohdalla. 60fps ja sitten katsotaan niitä grafiikoita.

Käyttäjän Zathor kuva
Zathor

Kehittäjät myös haluavat, että tämä peli myy enemmän kuin yksikään peli aikaisemmin.

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus käyttäjältä Zathor

Kehittäjät myös haluavat, että tämä peli myy enemmän kuin yksikään peli aikaisemmin.

No luulisi että se onnistuu tällä paremmin kuin siitä hevonpaska "filmaattisesta kokemuksesta" puhumisella.

Asiaan liittyen, olihan Id:in edellinenkin peli RAGE 720p/60fps viime genen konsoleilla. Hyvä pelitalo tämä, vaikka tietenkin ostan räiskinnät PC:lle aina kun on mahdollista.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Hyvä, että Carmackin filosofia elää puljussa yhä miehen itsensä lähdettyä. Hauskana faktana, Masters of Doom -kirjan mukaan, toiminnan nopeus ja sulavuus oli id:n ylin ohjenuora ja Carmackin unelma jo siinä vaiheessa, kun kaikkien FPS:ien isää, eli Wolfenstein 3D:tä lähdettiin työstämään.

Käyttäjän Brutal1ty kuva
Brutal1ty

Tässähän ei mainita pyöriikö peli konsoleilla 1080p 60fps. Onko sitten niin että vain PC-versio pyörii noilla vai tapahtuuko Wolfenstein: the New Orderin kaltainen ihme, että jopa konsoliversiot pyörii 60fps?

Käyttäjän YritaEdes kuva
YritaEdes

Ainahan sitä haluta saa.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

ID saattaa osatakin laittaa tuon pelin toimimaan 1080p ja 60fps konsoleilla.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä Brutal1ty

Tässähän ei mainita pyöriikö peli konsoleilla 1080p 60fps. Onko sitten niin että vain PC-versio pyörii noilla vai tapahtuuko Wolfenstein: the New Orderin kaltainen ihme, että jopa konsoliversiot pyörii 60fps?

No varmastikin konsoleista puhutaan. Miksi ei pyörisi pc:llä 60fps?

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

1080 ja 60, kaksi lukua, jotka ovat lähes pakkomielteisiä nykyisille pelinkehittäjille... ja ilmeisesti myös pelaajille.

Nostoja