Kehittäjät lupaavat Titanfall 2 -korjauksia pelaajien palautteen perusteella / Uutiset / pelaaja.fi

Kehittäjät lupaavat Titanfall 2 -korjauksia pelaajien palautteen perusteella

25.08.2016 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
11

Titanfall 2 -kehittäjä Respawn Entertainment kertoo kuunnelleensa testiin osallistuneiden pelaajien huolia.

Studio kertoo korjanneensa Titanfall 2:ta vaivaavia ongelmia viime viikonloppuna pyörineestä teknisestä testistä saadun palautteen perusteella. Pelin verkkosivuilla julkaistun viestin mukaan kehittäjät nopeuttavat hitaaksi moitittua seinäjuoksua parantaakseen pelaajien liikkuvuutta. Hidastuksen alkuperäisenä tavoitteena oli vähentää Titanfallin satunnaisuuden tuntua rajoittamalla pelaajien liikkeiden arvaamattomuutta.

Kehittäjät ovat vastanneet myös Titanfall 2:n jättirobotteja koskeviin huoliin. Palautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Myös titaanien liikkuvuutta parannetaan nopeuttamalla syöksyistä palautumista. Studion mukaan lopullisessa pelissä on mukana myös nopeampia robotteja pelaajille, jotka ovat huolissaan testissä esiintyneiden robottien liikkuvuudesta.

Titanfall 2:n testaaminen jatkuu Xbox Onella ja PS4:llä jälleen tulevana viikonloppuna. Titanfall 2 julkaistaan pc:lle, Xbox Onelle ja PS4:lle 28. lokakuuta.

Lähde: Respawn Entertainment

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus

Palautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa.

Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä gurgi

[quote]Palautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. [/quote]Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Alkuperäisen pelin tärkeimpiä design pointteja oli että tää ei oo codia missä vaan ne eliitiemmät pelaajat saavat niitä killstreakbonareita. Titanfallissa ideana on titaanit ja silloin sen heikommankin pitää päästä sen puikkoihin monta kertaa. Timerin paluu on erittäin tärkeä juttu mielestäni, ja mä kyllä hillun lobbyn MVPnä hyvin usein.

Käyttäjän Core kuva
Core

En näemmä pysty editoimaan, mutta riippuu tosiaan vähän pelimuodostakin.

Saisivat myös palauttaa sidearmin omaan slottiinsa. Ihan paskaa että pitää valita sidearmin ja anti-titan aseen välillä.

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus käyttäjältä Core

Lainaus käyttäjältä gurgiLainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Alkuperäisen pelin tärkeimpiä design pointteja oli että tää ei oo codia missä vaan ne eliitiemmät pelaajat saavat niitä killstreakbonareita. Titanfallissa ideana on titaanit ja silloin sen heikommankin pitää päästä sen puikkoihin monta kertaa. Timerin paluu on erittäin tärkeä juttu mielestäni, ja mä kyllä hillun lobbyn MVPnä hyvin usein.

Vaikka itse olen "Titanfall konkari" niin ei tässä nyt kovin hyvin tarvinnut pelata saadakseen titaanin esim. amped hardpointissa rittää kun heti pelin alussa kaappaa ja amppaa B-lipun ja lisäksi tappaa joku 3 tai 4 pelaajaa, niin titaani on jo valmis.
Voittoon vaadittavaa pistemäärää saisivat kyllä nostaa, monesti pelit oli vain 5 minuuttisia kun tuo amppaaminen nopeuttaa liikaa pisteiden saantia, muuten se on kyllä hyvä twisti hardpointtiin ettei peli ole vain yhtä poukkoilua lipulta toiselle.

Käyttäjän Rainbow_Dazed kuva
Rainbow_Dazed

Mulle henk.koht. 3-4 pelaajatappoa per matsi on jo hyvä suoritus. Komppaan edellisiä, juuri se "surkimuksetkin voi kokea pärjäävänsä" teki alkuperäisestä Titanfallista niin hauskan. Hyvä että tuunaavat.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä gurgi

Lainaus käyttäjältä CoreLainaus käyttäjältä gurgiLainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Alkuperäisen pelin tärkeimpiä design pointteja oli että tää ei oo codia missä vaan ne eliitiemmät pelaajat saavat niitä killstreakbonareita. Titanfallissa ideana on titaanit ja silloin sen heikommankin pitää päästä sen puikkoihin monta kertaa. Timerin paluu on erittäin tärkeä juttu mielestäni, ja mä kyllä hillun lobbyn MVPnä hyvin usein.Vaikka itse olen "Titanfall konkari" niin ei tässä nyt kovin hyvin tarvinnut pelata saadakseen titaanin esim. amped hardpointissa rittää kun heti pelin alussa kaappaa ja amppaa B-lipun ja lisäksi tappaa joku 3 tai 4 pelaajaa, niin titaani on jo valmis.
Voittoon vaadittavaa pistemäärää saisivat kyllä nostaa, monesti pelit oli vain 5 minuuttisia kun tuo amppaaminen nopeuttaa liikaa pisteiden saantia, muuten se on kyllä hyvä twisti hardpointtiin ettei peli ole vain yhtä poukkoilua lipulta toiselle.

Joo tykkäsin tosta amped hardpointista mutta matsit jäi ihan armottoman lyhyeksi usein. Siellä kävi useammankin kerran niin että jäin koko matsin ilman titaania. Toki voin myöntää noissa tapauksissa että aika objectivella jäi vähäiseksi, joka toisaalta saattoi olla vähän sellasta "laiskuutta", mutta joskus myös niin että sinne ei yksinkertaisesti pääse. Yleisesti ottaen pärjään pelissä tosiaan hyvin, mutta aina on toki parempia pelaajia, mutta tosiaan ei ne vähän heikommat pelaajat voi aina tosta vaan napata pari objectivea niin titaani olis valmis, jos saa aina tulitaisteluissa turpaansa ennenku pääsee sinne asti. En muista tuliko Bounty Huntissa tota titaaniprosenttia noista AI-soltuista, mutta sekin on jo aika paljon matalampi kynnys titaanin saamiseksi. ALkuperäisessä pelissä siis panostettiin kahdella tapaa tohon titaanien helppoon saatavuuteen, koska se kuitenkin oli pelin ytimessä nimessä asti: timer varmisti että sait ainakin sen yhden titaanin vaikka afkaamalla spawnilla ja jos et saanut ketään hengiltä pilottina niin AI:ta farmaamalla sai kans nopeutettua titaania. Ja vaikka tuota on toisaalta parjattukin, niin musta toi ykkösen design oli tossa todella hyvä. Tykkäsin tech testistä, mutta kyllä se siinä hantissa tuntui enemmän siltä, että eka Titanfall olisi oikeasti jatko-osa tolla kakkoselle, koska tuntui että kaikki on tehty hiukan paremmin ykkösessä. Grappling Hook ja slideeminen ovat mahtavia lisiä, mutta muuten kyllä toistaiseksi ykkönen on mielestäni aika paljon parempi peli.

Mutta onneksi ottavat palautetta huomioon, niin saadaan tästä ehkä vielä oikea jatko-osa. Ja toki täytyy muistaa että paljon on vielä testaajien ulottumattomissa. Oli itsellä titaaneissa todella orpo olo, kun olen käyttänyt käytännössä aina Stryderia, eli sitä ketterintä titaania ja nyt oli kaks mörssäriä, joista toisella ei ollut dashia lainkaan.

Titaanien yleisyyskin varmaan kasvaa kun jengi tottuisi tohon ansaitsemissysteemiin, mutta kyllä Titanfalliksi peli tuntui lähinnä enempi CoDilta. Ekassa pelissä aika titaanissa vs. pilottina oli aika 50-50, joskus jopa titaanin hyväksi, mutta TF2:ssa tuntuu että se on ehkä 80-20 pilotin hyväksi, osasyynä just se että titaanien saanti on epävarmempaa, mutta titaanit ovat entistä heikompia ja alttiimpia (grappling hook iso syy).

Käyttäjän Kukko kuva
Kukko
Lainaus käyttäjältä gurgi

LainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Joo itsekin ihmettelen miten ei muka saa titaania? Riitti melkein, että ampui muutaman kerran kohti vihollisen titaania, omaan titaaniín. Piti vain pelata obektivea eikä kyhnöttää nurkassa, kuten CoD-runkkari. Ykkösosan pariin taas palattuani, huomasin sen kellon olevan aivan paska systeemi, kakkosessa titaanin sai paljon helpommin ja nopeammin. Lopullista tuotosta odotellessa.

Käyttäjän Core kuva
Core
Lainaus käyttäjältä Kukko

Lainaus käyttäjältä gurgiLainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Joo itsekin ihmettelen miten ei muka saa titaania? Riitti melkein, että ampui muutaman kerran kohti vihollisen titaania, omaan titaaniín. Piti vain pelata obektivea eikä kyhnöttää nurkassa, kuten CoD-runkkari. Ykkösosan pariin taas palattuani, huomasin sen kellon olevan aivan paska systeemi, kakkosessa titaanin sai paljon helpommin ja nopeammin. Lopullista tuotosta odotellessa.

Joo on mustakin hyvä, että objectivet on se nopein tapa hommata titaani, mutta siitä olin eri mieltä ettäkö objectivet ja tappaminen olisi se ainut. Koska tosiaan joskus käy niinkin ettei pysty tekemään kumpaakaan, jos on liian kovaa porukkaa vastassa, pelaa siinä sitten Titanfallia ilman yhtään titaania :D

Pelkkä timerin poisto ei ehkä olisi ollut ongelma jos joka pelimuodossa olisi kuitenkin AI-solttuja. Mutta esim. amped hardpoint ilman AI:ta ja timeria on jo vähän turhan kova nerffi tohon taattuun titaaniin, jota näyttävästi edelleen toivovat pelin tavoitteeksi.

Mutta ehdottomasti toki objectiveistä pitää palkita hyvin, jotta jengi oikeesti tekis niitä.

Käyttäjän Kukko kuva
Kukko
Lainaus käyttäjältä Core

Lainaus käyttäjältä KukkoLainaus käyttäjältä gurgiLainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Joo itsekin ihmettelen miten ei muka saa titaania? Riitti melkein, että ampui muutaman kerran kohti vihollisen titaania, omaan titaaniín. Piti vain pelata obektivea eikä kyhnöttää nurkassa, kuten CoD-runkkari. Ykkösosan pariin taas palattuani, huomasin sen kellon olevan aivan paska systeemi, kakkosessa titaanin sai paljon helpommin ja nopeammin. Lopullista tuotosta odotellessa.

Joo on mustakin hyvä, että objectivet on se nopein tapa hommata titaani, mutta siitä olin eri mieltä ettäkö objectivet ja tappaminen olisi se ainut. Koska tosiaan joskus käy niinkin ettei pysty tekemään kumpaakaan, jos on liian kovaa porukkaa vastassa, pelaa siinä sitten Titanfallia ilman yhtään titaania

Pelkkä timerin poisto ei ehkä olisi ollut ongelma jos joka pelimuodossa olisi kuitenkin AI-solttuja. Mutta esim. amped hardpoint ilman AI:ta ja timeria on jo vähän turhan kova nerffi tohon taattuun titaaniin, jota näyttävästi edelleen toivovat pelin tavoitteeksi.

Mutta ehdottomasti toki objectiveistä pitää palkita hyvin, jotta jengi oikeesti tekis niitä.

Kunhan eivät laita takaisin pelkälle timerille. AI-viholliset objective-pohjaisiin pelimuotoihin ja 1-2% per viides tai kymmenes sekunti on ihan tarpeeksi auttamaan huonompiakin pelaajia. Jos oikein muistan se oli jotain 5% per ammuttu laukaus kohti titaania (olettaen aseen tekevän vahinkoa). Titaanilla ratsastuksesta en muistanut seurata.

Käyttäjän Anazooni kuva
Anazooni
Lainaus käyttäjältä gurgi

LainausPalautteen perusteella titaanien ansaitseminen otteluissa oli liian vaikeaa, joten pelaajat saavat jatkossa muutaman sekunnin välein täytettä titaanimittareihinsa. Mitä ihmettä? Itse sain aina helposti kolmekin titaania yhden pelin aikana, kyllä on taas ollut paskat pelaajat valittamassa "vioista". Kannattaisi varmaan pelata sitä objektiivia, eikä kyhnöttää jossain nurkassa, niin ei tarvitse ihmetellä "hidasta" titaanin saantia.

Laittakaa ihmeessä huolenne Respawn Entertainmentille menemään niin saavat huomioitua huomionne. Omasta mielestäni Beta-versio oli oikeinkin hyvä tasapainoltaan, ja titaanien saamisen nopeus tuntui reilulta.

Nostoja