Xbox Series S -konsoli jarruttelee konsolisukupolven kehitystä, useat kehittäjät ovat kertoneet.

Rocksteady Studiosin kehittäjä Lee Devonald kommentoi alun perin asiaa Twitterissä Gotham Knightsin ruudunpäivityskeskustelun yhteydessä. Sittemmin poistetuissa viesteissään Devonald totesi kehittäjien joutuvan optimoimaan pelinsä heikoimmin suoriutuvan laitteen mukaan ja nosti ongelmakohtana tikunnokkaan etenkin Series S -konsolin näytönohjaimen.

Devonald kommentoi asiaa myöhemmässä viestissään vielä kärkkäämmin toteamalla ”sen perunan” jarruttelevan kokonaista pelisukupolvea. Devonald pyysi sittemmin kommentointiaan anteeksi ja päätyi lopulta poistamaan koko Twitter-tilinsä aiheutuneen kohun seurauksena.

Kommentointiin yhtyi kuitenkin myös Bossa Studiosin Ian Maclure, jonka mukaan kehittäjät ovat yleisesti tyytymättömiä Xbox Series S:n suorituskykyyn. Maclure kertoo monien kehittäjien yrittäneen vakuuttaa Microsoftia luopumaan vaatimuksesta, jonka mukaan pelit on julkaistava myös Xbox Series S:lle tehokkaamman Xbox Series X -konsolin rinnalla.

Twitterissä asiaa kommentoinut Maclure on nähtävästi myös saanut asian ympärillä käydystä keskustelusta tarpeekseen. Maclure on asian kommentoimisen jälkeen suojannut Twitter-tilinsä, eivätkä hänen viestinsä ole saatavilla julkisesti.

Lähde: VGC

Lisää luettavaa