Kehuttu Demon's Souls -uusioversio aiheutti suorituspaineita Elden Ring -kehittäjille / Uutiset / pelaaja.fi

Kehuttu Demon's Souls -uusioversio aiheutti suorituspaineita Elden Ring -kehittäjille

9.01.2022 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
5
Kehuttu Demon's Souls -uusioversio aiheutti suorituspaineita Elden Ring -kehittäjille

Odotetun Elden Ringin luoja Hidetaka Miyazaki on paljastanut taannoisen Demon’s Souls -uusioversion aiheuttaneen suorituspaineita alaisilleen.

Vaikka FromSoftwaren Souls-sarjan käynnistäneen klassikon PlayStation 5 -kasvojenkohotus ulkoistettiin yhdysvaltalaiselle Bluepoint Gamesille, teki lopputulos vaikutuksen ilmeisesti myös alkuperäisiin kehittäjiin. Edge-pelilehdelle hiljattain antamassaan haastattelussa studiojohtaja Miyazaki myöntää etenkin uusioversion näyttävän ilmeen aiheuttaneen stressiä Elden Ringin kehitystiimin keskuudessa.

– Grafiikasta vastaava osastomme otti siitä varmasti enemmän paineita kuin kukaan muu, eikä vain Elden Ringin, vaan kaikkien peliemme suhteen. Graafinen loisto ei ole meille päällimmäinen prioriteetti, vaan siihen vaikuttavat alustat ja pelin omat vaatimukset. Pelinkehityksen muut osatekijät menevät tärkeysjärjestyksessä grafiikan ohi, mies kertoi Edgelle.

Miyazakin mukaan FromSoftwaren taiteilijat ovat paiskineet kuitenkin lujasti töitä Elden Ringin ulkomuodon eteen, ja se onkin studion komein peli tähän asti.

– Graafinen tiimimme ja ohjelmoijamme ovat kehitelleet paljon uusia ominaisuuksia, joiden ansiosta pelimme näyttävät paremmilta kuin koskaan, Miyazaki lupasi haastattelussa.

Elden Ring julkaistaan 25. helmikuuta PlayStation 4:lle, PlayStation 5:lle, Xbox Onelle, Xbox Seriesille ja pc:lle.

Lähde: GameSpot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

En ole koskaan ajatellut softwaren pelejä grafiikka edellä. Miyazakilla on prioriteetit kohdallaan pelejä tehdessä. Mekaniikat, maailman rakenne ja lore, näitä itse haen peleiltä ja kun ne toteutuvat, niin viihdyn pelin parissa ja palaan saman pelin pariin uudelleen. Ulkoasu on sitten vain plussaa ja annan kyllä tunnustusta myös hyvännäköisille peleille etenkin jos edellä mainitut osa-alueet ovat kunnossa.

Demon's Souls remake on upean näköinen, mutta osaltaan menettänyt maailman karkeuden ja toivottomuuden tunnelman alkuperäiseen verrattuna, joka on ollut osa maailman visiota. Tottakai alkuperäisissä on ollut alueita, jotka on näyttäneet hyvinkin kesken eräisiltä kuten Dark Soulsin Demon's Ruins. Pojille myös tullut ensimmäississä ps3 julkaisuissaan kiire saada pelit valmiiksi, näin olen jostain muistakseen lukenut. Ruudunpäivitys on ollut ainut asia jota olen itsekkin joutunut välillä kiroamaan, mutta mielestäni sekin on parantunut peli peliltä.

Pelailen parhaillaan Sekiroa ja kyllä se minun silmään näyttää oikein hyvältä edelleen ja jos Elden Ring on taas askel eteenpäin päin ulkoasun osalta, niin mikäs siinä.

Käyttäjän kokkobill kuva
kokkobill

Haluisin niin tykätä souls-peleistä. Maailma ja taistelumekaniikst ovat ihan rautaa, mutta en minä vittu jaksa jotain yhtä lerssinaamabossia kahtasataa kertaa yrittää. :D

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne
Lainaus kokkobill

Haluisin niin tykätä souls-peleistä. Maailma ja taistelumekaniikst ovat ihan rautaa, mutta en minä vittu jaksa jotain yhtä lerssinaamabossia kahtasataa kertaa yrittää. :D

Hahaha :D samoja fiiliksiä on ollut vuosien varrella varsinkin alkumetreillä peleihin tutustuessa, mutta joku se veti yrittämään uudelleen. Nämä on pelit on pitkälti oppimista ja kun vihujen etenkin bossien liikeradat oppii niin kyllä se rytmitys löytyy pikku hiljaan. Se mitä olen oppinut, ole kärsivällinen ja älä ahnehdi! :D tänään viimeeksi sekiroa pelatasseni piti itselleni muistuttaa :)

Käyttäjän Paladin777 kuva
Paladin777
Lainaus kokkobill

Haluisin niin tykätä souls-peleistä. Maailma ja taistelumekaniikst ovat ihan rautaa, mutta en minä vittu jaksa jotain yhtä lerssinaamabossia kahtasataa kertaa yrittää. :D

Näissä maistuu se oldskool pelaaminen. Vanhoja Megaman tai Mario pelejä pelatessa, joutui opettelemaan liikeradat ulkoa. Jossain vaiheessa homma oli selkäytimessä ja eteenpäin mentiin. Siitä sai sen hyvän fiiliksen. Souls peleissä voi myös aina grindaa lisää ja peli helpottuu. Ainakaan omalta egolta ei mitään vienyt pois, että jouduin joskus levuttamaan lisää ennen kuin oli riittävästi skilliä bossin kaatamiseen. Enkä todellakaan nakupellenä vetänyt peliä läpi hitaimmalla ja vaikeimmalla aseella. Kuitenkin fiilis oli mahtava, kun lopputekstejä katteli.

Käyttäjän Hege kuva
Hege

Olisi minusta hieman epäreilu asetelma odottaa Elden Ringiltä yhtä hyvää graafista suorituskykyä kuin Demons Souls remakelta. Remake on kuitenkin PS5 yksinoikeus, kun taas Elden Ring julkaistaan myös vanhoille konsoleille. Lisäksi Demons Soulsissa on irralliset ja varmaankin suppeammat kentät verrattuna Elden Ringin avoimeen pelimaailmaan.

Nostoja