Kieroutuneen ja synkän The Binding of Isaacin konsoliversio virallistettiin (päivitetty)

Team Meatin perustajajäsen Edmund McMIllen on avautunut vahvemmin The Binding of Isaacin konsoliversiosta, joka näyttäisi nyt hyvinkin tapahtuvan.

29.11.2012 23:02

Yli miljoona kappaletta tietokoneilla myynyt omalaatuinen The Binding of Isaac -seikkailu on tosiaan matkalla konsoleille. Varsinainen varmistus asiaan on tuotu ilmi pelin luoja Edmund McMillenin Gamasutra-sivustolle kirjoittamassa artikkelissa.

Konsoleilla peli tullaan tuntemaan nimellä The Binding of Isaac: Rebirth. Se sisältää paikallisen yhteistyöpelitilan, uuden 16-bittistä tyyliä jäljittelevän graafisen tyylin ja kattaa sisällöltään myös peliin suunnitellun toisen laajennuksen, jota McMillen ei ole pystynyt tekemään alkuperäiseen peliin.

Konsoliversion julkaisee Nicalis, joka on vastannut myös Cave Storyn ja VVVVVV:n konsolijulkaisuista. Alustoista ei ole vielä tietoja, mutta ilmeisesti ainakin Microsoft ja Sony olisivat kiinnostuneita pelistä. Ilmeisesti myös Nintendon alustoja yritetään vielä uuden ulkoasun voimin, vaikka jo aiemmin alkuperäispeli tyrmättiin Kiotossa sen sisällön johdosta.

Rebirthista on puhuttu jo aiemminkin McMillenin toimesta, mutta tuolloin varsin vähin äänin ja varovaisesti. Artikkelissaan mies myöntääkin, että hän on ollut jopa hieman epäröivä konsolipelien pariin palaamisesta ja ilmoittanut Nicalikselle, ettei hän suostu osallistumaan Rebirthin kanssa liiketoimintaan liittyviin asioihin.

The Binding of Isaac on parhaillaan saatavilla Steamista sekä Macille että pc:lle. McMillenin kanssa peliä kehitti ohjelmoija Florian Himsl. Itse peli kertoo pikkupoika Isaacista, joka joutuu karkaamaan talonsa kellarista löytyviin luolastoihin tämän äidin saadessa käskyn Jumalalta tappaa poikansa.

Päivitetty 30.11 kello 1.02: McMillen on tarjonnut lisää yksityiskohtia teoksesta. Hän varmistaa, että mukana on sekä alkuperäispelin että tämän The Warth of the Lamb -laajennuksen sisältö. Luvattu uusi sisältö tuo peliin muun muassa uuden lopun, uuden viimeisen luvun, kaksi lisähahmoa sekä lisää tavaroita ja huoneita.

Nicalis työstää McMillenin avustamana peliä jo PlayStation 3:lle, Vitalle ja pc:lle. Microsoftin ja Nintendon kanssa yhtiö käy vielä keskusteluja, minkä lisäksi iOS-versio on mahdollinen, mikäli peli kääntyy vain hyvin kosketusnäytöille.

Jo alkuperäisen pc-version omistajille pyritään tuomaan mahdollisuus ennakkotilata peli tietokoneelle alennettuun hintaan.

Linkki tietokoneversion traileriin

Lähde: Gamasutra

Lisää luettavaa