Kiinalaisjätti Tencentin omistukseen päätynyt Warframe-kehittäjä lupaa pitää kiinni itsenäisyydestään / Uutiset / pelaaja.fi

Kiinalaisjätti Tencentin omistukseen päätynyt Warframe-kehittäjä lupaa pitää kiinni itsenäisyydestään

24.12.2020 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
14

Tencentin omistukseen päätynyt Warframe-kehittäjä Digital Extremes on julkaissut lausunnon kaupan tiimoilta.

Digital Extremes päätyi kiinalaisjätti Tencentin omistukseen tämän hankittua studion emoyhtiö Leyoun syksyllä. Nyt suositusta Warframe-verkkopelistä tunnettu studio on julkaissut verkkosivuillaan lausunnon, jossa se vannoo itsenäisyyttään omistusjärjestelyiden muutoksesta huolimatta.

Warframe-kehittäjä kertoo lausunnossaan, ettei kaupalla ole vaikutusta pelin kehityssuuntaan. Studion mukaan se vastaa jatkossakin itsenäisesti luovista päätöksistä Warframen osalta. Lausunnossa todetaan esimerkiksi Riot Gamesin, Supercellin omistavan Tencentin olevan tunnettu studioidensa luovien ratkaisujen kunnioittamisesta.

Warframen osalta Digital Extremes kertoo jatkavansa edelleen kehitystyötä uuden sukupolven konsolien varalle. Luvassa on ainakin intensiivisiä avaruustaisteluita sekä yllätyksiä vuodelle 2021.

Leyou-kaupan myötä myös brittiläiskehittäjä Splash Damage on osa Tencentia jatkossa.

Lähde: Digital Extremes

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Retro22 kuva
Retro22

joo valhetta nii ne kaikki sanoo kaikki mitä tencent ostaa nii mennee boycottii

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Jepjep. Samaa lupailivat kaikki EA:n talliin menneet studiot. Siinä ei ole mitään itsenäistä, kun ahne ja kasvoton zaibatsu omistaa koko puljun. Julkaisijan asettamat tuotto-odotukset vaikuttavat sataprosenttisen varmasti päätöksiin pelisuunnittelussa ja monetisaatiossa.

Käyttäjän Lahis kuva
Lahis

Kaikki on hyvin niin kauan kun ei loukkaa Suuren ja Mahtavan Nalle Puhin kunniaa.

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob
Lainaus Retro22

joo valhetta nii ne kaikki sanoo kaikki mitä tencent ostaa nii mennee boycottii

Jup. Tencentin ostamat pelit / studiot tulee suosiosta kierrettyä kaukaa.

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Helppoahan se on lupailla, uskon kun näen.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Enpä usko minkään studion myöntävän että "hei, koska Tencent omistaa yhtiön jonka alaisuudessa olemme muutamme suuntamme pay to win ja time savers yms. -mikromaksuiksi emoyhtiön toiveiden mukaan" tai vastaavaa vaan se on aina "mikään ei tule muuttumaan" tai "uuden isomman emoyhtiön rahallinen tuki mahdollistaa kunnianhimoisemmat tuotokset". Lienee vain ajan kysymys milloin muutos alkaa.

Tencentin boikotti on nykypäivänä aika mahdotonta, sen verran laajalle tämän lonkerot ulottuvat ja vaikutusvalta kasvaa koko ajan.

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu

Viitsisikö joku muuten huvikseen antaa ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Tencent on siis tarkalleen ottaen mielestänne tehnyt muiden ostamiensa firmojen kanssa, että tämänkin uutisen kommenteissa sana "boikotti" on noussut pariin kertaan jo esille? Lähinnä uteliaisuus heräsi :)

Käyttäjän Smiling Jack kuva
Smiling Jack
Lainaus Riepu

Viitsisikö joku muuten huvikseen antaa ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä Tencent on siis tarkalleen ottaen mielestänne tehnyt muiden ostamiensa firmojen kanssa, että tämänkin uutisen kommenteissa sana "boikotti" on noussut pariin kertaan jo esille? Lähinnä uteliaisuus heräsi :)

Paskapelien lisäksi ihmiset vierastavat ajatusta kiinalaisesta omistuksesta länsimaisilla yhtiöillä, se kun johtaa väistämättä aina jonkin asteiseen sensuuriin, oli sitten kyse peleistä, elokuvista jne..

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu
Lainaus Smiling Jack

Paskapelien lisäksi ihmiset vierastavat ajatusta kiinalaisesta omistuksesta länsimaisilla yhtiöillä, se kun johtaa väistämättä aina jonkin asteiseen sensuuriin, oli sitten kyse peleistä, elokuvista jne..

Niin, mitkä ne konkreettiset, oikeasti tapahtuneet esimerkit näistä nyt siis oli?

Käyttäjän Smiling Jack kuva
Smiling Jack

No tuo pulju muun muassa jakaa kaiken datasi kiinan valtion kanssa, mikä ei monellekaan ole kovin mieluisa juttu, sillä sitä dataa ei käytetä johonkin markkinointi tarkoituksiin kyseisen valtion taholta, enemmänkin ihmisten vakoiluun, kiristämiseen, vangitsemiseen yms.. pikku kivaan. Googleta aiheesta jos haluat lisätietioa.

Sensuurista voit lukea vaikka täältä jos kiinnostaa:
https://venturebeat.com/2018/11/15/chinese-censorship-affects-games-everywhere-and-its-getting-bigger/