Kingdom Hearts -sankarin päätyminen Super Smash Bros. Ultimateen ei ollut mikään helppo homma – "totta puhuen uskoin sen olleen mahdotonta" / Uutiset / pelaaja.fi

Kingdom Hearts -sankarin päätyminen Super Smash Bros. Ultimateen ei ollut mikään helppo homma – "totta puhuen uskoin sen olleen mahdotonta"

21.10.2021 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
3
Super Smash Bros. Ultimate, Super Smash Bros., Sora, Kingdom Hearts, Sakurai, Masahiro Sakurai, nintendo

Super Smash Bros. -sarjan vetäjä Masahiro Sakurai on avautunut Famitsu-lehden kolumnissaan haasteista, joita kehittäjät joutuivat kohtaamaan tuodakseen Kingdom Hearts -sankari Soran osaksi pelin hahmovalikoimaa.

Sakurai vahvisti jo Soran paljastumisen alla lokakuun alussa, kuinka avainmiekkaa heiluttava sankari on ollut käytännössä kaikkien aikojen toivotuin hahmolisäys Super Smash Bros. -sarjaan. Hahmon lisäämisen suhteen ongelmia muodosti kuitenkin se, että Kingdom Heartsin taustalla vaikuttavat kaksi suuryhtiötä: Disney ja Square Enix. Hahmon kehittäminen vaati näin ollen valvontaa molemmilta tahoilta, jotka asettivat omat rajoitteensa ja vaatimuksensa hahmon käytölle.

Oma huolensa Soran lisäämisen suhteen oli ylipäätänsä se, että voisiko Nintendo onnistua edes saamaan sekä Squarelta että Disneylta sopimusta hahmon käyttöä varten. Niin Sakurai itse kuin asiasta vastuussa olleet neuvottelijat eivät juuri uskoneet asiaan.

– Totta puhuen uskoin sen olleen mahdotonta, Sakurai summaa.

Super Smash Bros. Ultimaten viimeiset lisäsisältösuunnitelmat rakentuivatkin pitkään vain viiden hahmon ympärille, kunnes lopulta Sora onnistuttiin vahvistamaan mukaan ja näin kuudes hahmo saatiin vielä osaksi pelin Fighters Pass Vol 2 -kausikorttia. Osaltaan Soran lisäyksen mahdollisti Sakurain ja Disneyn edustajan satunnainen kohtaaminen palkintotapahtumassa, jossa Sakurai sai huomata Disneyn olleen avoin ajatukselle.

Sora liittyi osaksi Super Smash Bros. Ultimatea aiemmin tällä viikolla. Enemmän hahmosta voi lueskella ja ihmetellä julkistusuutisestamme.

Lähde: Kotaku, PushDustIn (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac

Soran lisäys Smashsiin käy vielä järkeen, kun muistelee miten koko Kingdom Hearts-sarjan toinen peli, Chain of Memories, ilmestyi alkujaan yksinomaan GBA:lle yhdistämään KH1:n ja KH2:n tarinat (ja hämmentämään valtaosaa sarjan pelaajista, kun nämä eivät pelaneet ko. peliä, vaan keskittyivät yksistään numeroituihin osiin PS2:lla).

Mutta te jotka tiedätte enemmän Smashista ja/tai FF VIIn peleistä, kertokaapa, oliko Cloud (tai Sephiroth) olleet ikinä missään merkittävässä, Nintendon konsolille julkaistussa FFVII-pelissä ennen Smashiin saapumistaan? Vai oliko se peruste näiden läsnäololle yksistään noissa KH-inkarnaatioissa, vaikka ne näyttävätkin niissä eriltä entä nuo FF VII-versiot, joilla Smashissa mennään?

Käyttäjän vesinokkaelain kuva
vesinokkaelain
Lainaus mecha_no_maniac

oliko Cloud (tai Sephiroth) olleet ikinä [i]missään[/i] merkittävässä, Nintendon konsolille julkaistussa FFVII-pelissä ennen Smashiin saapumistaan?

Ei, ja itse FF7 tuli Switchille vasta vuosia myöhemmin. Ei äkkiseltään tule mieleen muita sarjoja jotka eivät ennen Smashia olleet ollenkaan Nintendon konsoleilla. Tekkenistäkin näköjään joku 3DS-versio olemassa.

Käyttäjän Heppulinen kuva
Heppulinen

Sephiro oli Theatrhythm Final Fantasy, joka julkistettiin 2012, 3DS.

Muuta en kyllä löytänyt