Klassikkoroolipelien inspiroima Pillars of Eternity sai maineikkaan julkaisijan

Ruotsalaisjulkaisija Paradox Interactive on pistänyt sormensa Pillars of Eternity -soppaan. Itse kehityksen ei moisesta pitäisi kuitenkaan häiriintyä - päinvastoin.

20.3.2014 04:00

Obsidian Entertainmentin uutuusroolipeli Pillars of Eternity on saanut taakseen julkaisijan. Pelin puskemisessa pelaajien kätösiin on auttamassa jatkossa ruotsalainen Paradox Interactive, joka on aiemmin tuonut maailmaan muun muassa Crusader Kings– ja Europa Universalis -strategiapelejä.

Vastuu pelin jakelusta ja markkinoinnista siirtyykin yhteistyösopimuksen myötä nyt varsinaisesti Paradoxin harteille. Obsidianin kannalta sopimus siis tarkoittaa, että studio voi huoletta pitää täyden keskittymisensä itse pelin kehittämisessä.

–Tapa jolla kehitämme Pillars of Eternitya ei ole muuttunut eikä se tule myöskään muuttumaan; tulemme antamaan pelin, jonka lupasimme tukijoillemme, ja teemme sen tänä vuonna, kertoo Obsidianin toimitusjohtaja Feargus Urquhart.

Pillars of Eternity on ollut kunnolla kehitteillä noin parin vuoden ajan, minkä teki mahdolliseksi sen noin neljän miljoonan dollarin Kickstarter-kampanja syksyllä 2012. Yhtiöiden mukaan pelin varsinainen rahoitus ei ole muuttumassa sopimuksen myötä, vaan kehitys hoituu edelleen pelaajien antamilla rahoilla, joista jokainen penni on myös edelleen määrä käyttää juurikin kehitystyöhön.

– Peliä tukeneet fanit – monet meistä mukaanlukien – odottavat Obsidianin suunnittelijoiden visioimaa klassista roolipeliä, ja se on juuri sitä, mitä he tulevat saamaan, Paradox Interactiven toimitusjohtaja Fredrik Wester lupailee.

Pillars of Eternity on kehitteillä niin Windowsille, Linuxille kuin OS X:llekin ja sen on tarkoitus tarjota pelattavaksi rooliseikkailu, joka on ottanut inspiraatioita vuosikymmenen takaisista klassikoista, kuten Baldur’s Gatesta, Planescape: Tormentista ja Icewind Dalesta. Käsiksi siihen päästäneen loppuvuodesta.

Lähde: Paradox Interactive

Lisää luettavaa