
Eläimet ovat suosittu peliaihe ja nyt uusimpana niiden joukkoon on liittymässä mukaan indiepeli Squirrell with a Gun. Unreal Engine 5 -pohjaisen räiskinnän kehittelystä ja julkaisusta vastaa Daniel DeEntremont.
Nimensä mukaan kyseessä on pelitapaus, jossa pc-kansa pääsee aiheuttamaan kaaosta aseistettuna jyrsijänä. Tarkoituksena on tutkiskella pelin maailmaa ja puolustaa itseään ilkeitä agentteja vastaan erilaisten aseiden avustuksella.
Wishlist it if you like what you see!https://t.co/RamIDdnPG6
— Squirrel with a Gun (Dan DeEntremont) (@QuiteDan) August 6, 2022
Trailerilla pääsee näkemään oravan toiminnan tiimellyksessä päällisin puolin rauhaisalta näyttävällä esikaupunkialueella. Alueen ihmisiä sekä uhkaavia agentteja vastaan pystyy taistelemaan erilaisin käsiasein tai paljain pikku tassuin. Oravan nähdään myös lentelevän komeissa kaarissa kartan ympäri ottaessaan osumaa vastuksestaan.
Squirrell with a Gun tulee ilmestymään näillä näkymin ainakin pc:lle. Pelin tarkempaa julkaisuaikataulua ei ole vielä paljastettu, mutta peli on aktiivisessa kehityksessä paraikaa.
Katso pelin ensimmäinen traileri alta.
Lähde: Steam
Kommentit
Näytti hauskalta, mutta aika demolta vielä.
vmp
Muistatteko vielä sen aikakauden, kun "asenteellisten eläinten"
katsottiin olevan suorastaan puhkikulutettu jäänne 90-luvulta ja sen kauden videopeleistä? Ja tästä syystä esim. Xboxin Blinx-kissasta ei hirveemmin pidetty, vaikka kyseessä olikin pääosin mykkä protagonisti (ja vieläpä täysin ilman sitä perusnäsäviisasta persoonaa).
No, kuten tämän pelin saama kiinnostus ja Untitled Goose gamen saama suosio osoittavat, ihmiset pitävät yhä "asenteellisista" eläimistä, varsinkin jos niitä ei antropomorfisoida liikaa. Ankka ja orava näyttävät yhä luontaisilta esikuviltaan, eikä niiden päällä ole nyt automaattisesti jotain skeittihupparia taikka lippistä (sonicmaisista jättisilmistä puhumattakaan). Sen sijaan, elukat pyritään pitämään mahdollisimman luonnollisina, vaikka ne tekisivätkin täysin luonnottomia asioita.
Lopputulos on kiehtova kompromissi luonnollisuuteen tähtäävien eläinpelien (esim Shelterit) sekä turrihahmojen välillä. Jotain, jota nähtävästi olisi kaivattu jo siellä 2000-luvulla, ainakin joidenkin mielestä.
Tämä ja Stray ovatkin hyvä osoitus siitä, että suhtkoht luonnollisen näköisen sekä ohjastettavan elukan voi laittaa hyvinkin monenlaisen pelin päähahmoksi. Sen sijaan, että niistä tehtäisiin vain lisää perinteisiä eläinsimulaattoreita taikka selviytymispelejä, joissa ympäristötkin ovat mahd. realistisia (versus Strayn robottikaupunki).
Strayssa kissa sentään käyttäytyi aidonoloisesti, eikä pelin charmi jäänyt pelkän kissahahmon varaan. Tämä oravapeli sen sijaan on mielikuvitukseton kopio Goat Simulatorista, jossa pelihahmoksi voitaisiin panna mikä tahansa elukka ilman että pelattavuus muuttuu miksikään. Tietysti nykypelaajille riittää houkutukseksi mikä tahansa eläinhahmo ja avoin maailma, jolloin peliä pidetään heti uutena ja innovatiivisena. Striimaajat edelleen antavat hulvattomilla sekoiluvideoillaan mielikuvan, että tässä hiekkalaatikossa riittää hupia kymmeniksi tunneiksi. Eipä silti monikaan tainnut oikeasti pelata Goat Simulatoria edes yhtä kauaa kuin Strayta, vaikka Stray oli vain viiden tunnin putkijuoksu.
Kaikkea sitä näkee pikku kurre orava ase kädessä 🤦♀️ voi luoja :D