Kojiman nimi vedettiin nyt myös Silent Hillsistä / Uutiset / pelaaja.fi

Kojiman nimi vedettiin nyt myös Silent Hillsistä

1.04.2015 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
5
Kojiman nimi vedettiin nyt myös Silent Hillsistä

Veteraanikehittäjä Hideo Kojiman ja julkaisija Konamin välinen kuilu näyttää kasvavan edelleen.

Konami aiheutti muutama viikko sitten kohun poistamalla Metal Gear Solid V: The Phantom Painin markkinointimateriaaleista viittaukset pelisarjan luoneeseen Kojimaan. Nyt Kojiman nimeä kantavan studion logo on poistettu vaivihkaa myös Silent Hills -kauhupelin verkkosivuilta. Kojima Productionsin logo oli vielä aikaisemmin esillä studion kehittämän Fox Engine -pelimoottorin logon rinnalla Silent Hillsin verkkosivujen alalaidassa, mutta tätä nykyä paikalla on vain viittaus Fox Engineen.

Konamin mukaan logon poistaminen viittaa rakennemuutoksiin yhtiön organisaatiossa. Yhtiön kerrotaan siirtyneen pois studiovetoisesta rakenteesta, minkä vuoksi Kojima Productionsin nimi poistettiin verkkosivuilta. Konami ei suostunut tällä haavaa kommentoimaan tarkemmin Kojiman roolia Silent Hillsin parissa, mutta viime kuussa julki tulleiden huhujen mukaan Kojiman ja Konamin tiet olisivat eroamassa Metal Gear Solid V: The Phantom Painin julkaisun jälkeen.

Lähde: Gamespot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

on se kumma kun ei voida vain sanoa suoraan miten asia on vaan pitää yrittää pimittää mahdolisimman pitkään

Käyttäjän Tunna kuva
Tunna

Harmillinen homma...

Käyttäjän lindario kuva
lindario

"Yhtiön kerrotaan siirtyneen pois studiovetoisesta rakenteesta"

Kuulostaa äärimmäisen huolestuttavalta. Mikä on studiovetoisuuden vaihtoehto? Koneistoko, jossa yhtiön johtoportaan nimittämä komissio laskelmoi mahdollisimman myyvän tuotteen ja kaikki Konamin pelinkehittäjät ovat yksi iso massa, jota liikutellaan mielivaltaisesti projektista toiseen ja joiden on mahdoton toteuttaa mitään omaa näkemystä?

Television animaatiosarjoille kävi näin 70- ja 80-luvuilla ja tuloksena oli tympeitä puolentunnin lelumainoksia ja Filmation-hirvityksiä, jotka silti olivat hemmetin menestyneitä. Jos näin kävisi Konamin peleille, olisi se sama kuin kuolema luovuudelle (ja peleille). Toivottavasti tulkitsin kyseisen kohdan väärin.

Käyttäjän ryukenden kuva
ryukenden

APRILLIA & SILLIÄ

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob
Lainaus käyttäjältä lindario

"Yhtiön kerrotaan siirtyneen pois studiovetoisesta rakenteesta"

Kuulostaa äärimmäisen huolestuttavalta. Mikä on studiovetoisuuden vaihtoehto? Koneistoko, jossa yhtiön johtoportaan nimittämä komissio laskelmoi mahdollisimman myyvän tuotteen ja kaikki Konamin pelinkehittäjät ovat yksi iso massa, jota liikutellaan mielivaltaisesti projektista toiseen ja joiden on mahdoton toteuttaa mitään omaa näkemystä?

Television animaatiosarjoille kävi näin 70- ja 80-luvuilla ja tuloksena oli tympeitä puolentunnin lelumainoksia ja Filmation-hirvityksiä, jotka silti olivat hemmetin menestyneitä. Jos näin kävisi Konamin peleille, olisi se sama kuin kuolema luovuudelle (ja peleille). Toivottavasti tulkitsin kyseisen kohdan väärin.

Varmaan tuossa on ajatuksena siirtää resursseja projektien välillä niin että kaikilla on aina tekemistä. JA toisaalta varmaan myös tasoittaa studioiden välistä PR-eroa.

Nostoja