Kokenut eurooppalainen räiskintäpelikehittäjä sai itsenäisyytensä takaisin / Uutiset / pelaaja.fi

Kokenut eurooppalainen räiskintäpelikehittäjä sai itsenäisyytensä takaisin

24.06.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

Puolalainen pelistudio People Can Fly on tehnyt paluun. Vietettyään viimeiset kaksi vuotta osana Epic Gamesia toimii studio jatkossa jälleen itsenäisenä kokonaisuutena vanhaa tuttua nimeään ja logoaan kantaen.

Välittömästi studio onkin jo ilmoittanut työskentelevänsä jonkinlaisen oman pelinsä parissa. Yhteistyö Epicin kanssa jatkuu kyllä vielä sekin, sillä People Can Flyn on määrä avittaa yhtiötä niin Unreal Engine 4 -pelimoottorin kuin myös Fortnite-pelin kehityksessä.

Aiemmin elämänsä varrella People Can Fly on ollut vastuussa niin Painkiller-pelien, Bulletstormin kuin myös Gears of War: Judgmentin kehityksestä. Se on myös avustanut esimerkiksi Infinity Blade III:n ja uuden Unreal Tournamentin työstössä.

People Can Flyn itsenäistymisestä huolimatta studion johdossa jatkaa edelleen Sebastian Wojclechowski. Wojclechowski on vetänyt People Can Fly'ta kutakuinkin siitä lähtien, kun sen alkuperäinen perustajakolmikko lähti luomaan kokonaan uutta The Astronauts -studiota vuonna 2012.

The Astronauts on sittemmin saanut ulos varsin positiivisen vastaanoton saaneen The Vanishing of Ethan Carter -seikkailupelin.

Lähde: People Can Fly

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän tiger80 kuva
tiger80

BulletStorm 2 maistuis kyllä, oli nautittavaa räimettä.