Konami julkisti ennätyskalliin mainossopimuksen / Uutiset / pelaaja.fi

Konami julkisti ennätyskalliin mainossopimuksen

18.10.2006 // Kirjoittanut: Pelaaja_Ossi
13

Konami ja Reebok julkistivat eilen suuren Pro Evolution Soccer 6 -mainossopimuksen. Urheiluvarustetuottaja Reebok on esillä pelin nappulakengissä, palloissa, pelivarusteissa ja stadionien mainoskylteissä. Yrityksen nimi komeilee monessa muodossa myös yhdellä harjoituskentällä.

Reebokin lisäksi myös Canon on solminut sopimuksen Konamin kanssa. Kamera- ja tulostinvalmistaja sponsoroi kaikki pelin hidastukset. Hidastusta katseltaessa ruudulle ponnahtaa Canon Digital Camera -logo.

Sopimuksien yksityiskohtia ei julkistettu, mutta kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä historiallisen suureen kauppaan. Yhä suuremmat mainossopimukset ovat yhtiöiden mukaan suuri osa pelien tulevaisuutta.

Huippuodotettu PES6 julkaistaan Euroopassa reilun viikon päästä.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Tuulisti kuva
Tuulisti

Veikkaan, että tulevaisuudessa muistelemme lämmössä sitä wanhaa hyvää aikaa, jolloin peleissä visuaalisessa pääosassa olivat itse pelin visuaaliset puolet tekijöidensä visioiden ohjaamina mainosten ja piilomainosten sijaan, eivätkä sponsorit lompakkoineen ohjailleet pelin tyyliä ja sisältöä omiin tarkoitusperiinsä sopivaan suuntaan.

En voi väittää, että esim. Dolen mainokset olisivat mielestäni silminnähden heikentäneet Monkey Ball -pelien laatua, mutta eivät ne kuitenkaan sen visuaalista antia mielestäni ainakaan parantaneet - olivat jopa vähän mauttomia niin ylettömän ilmeisessä mainosmaisuudessaan. Ja siis tämähän on vasta pientä.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Moniin peleihin aidot mainokset lisäävät realismia. Vaikea kuvitella kilparataa tai urheilutapahtumaa ilman jonkin sortin sponsoreita. Ja virtuaaliset kaupungitkin ovat realistisempia mainosten kera. Oikeassa olet myös, että Monkey Ball yms mielikuvitus maailmoihin mainokset eivät oikein sovi.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Ihan hyvä ja osittain myös odotettu hyppy lähemmäs realismia. Joku Canon on kuitenkin 'kohtalaisen' vankka partneri, joten ei se voi olla kuin askel eteen päin pelisarjalta.

Se miten Pro:n SURKEAT hidastukset ja niillä leikkimisen keskinkertainen toteutus sekä Canonin laatu sopivat yhteen, onkin jo toinen tarina. Toivottavasti pojat ovat niitä rutkasti parantaneet, koska itse en ainakaan kehtaisi tehdä yhteistyötä Canonin kanssa ja samaan aikaan toteuttaa hidastukset ja 'replayt' niinkin kehnosti, kuin ne aiemmissa versioissa on tehty.

Reebokin kanssa tehty sopimus kuulostaa erinomaiselta. Mitä enemmän virallista tavaraa (kenkiä, palloja jne.) peliin saadaan, niin sen parempi - tätä autenttisuutta on jo vuosien ajan peräänkuulutettu. Reebokhan on firma jonka kurssi on muutamien laihempien vuosien jälkeen taas vahvasti plus-merkkinen - ainakin heidän jalkapallosegmentillään (Henryn kanssa rustattu sopimus ym). Hyppäsivät oikeaan kelkkaan!

Vielä kun saataisiin Konamin kundit heräämään ja tekemään kunnon fontit ja valikot peliin niin avot! Nykyiset roolipelihenkiset fontit eivät vaan (enää) sovi realistisuutta havittelevalle futispelisarjalle. Ne olivat ihan ok n. 6-8 vuotta sitten, kun pelattiin vielä PS1:lla, mutteivät enää täytä ruutuaan. Sama homma musapuolen kanssa, nykyiset pimputukset ovat ärsyttäviä eivätkä luo mitään fiilistä taikka lisäarvoa pelikokemukseen.

Eipä muuta.

Käyttäjän DNEpasiip kuva
DNEpasiip

Itse en ole kovin paljon PSE:siä pelannut, mutta ainut jota olen pelatessani kaivannut ovat nimenomaan olleet realistisemmat mainostaulut. Se sama nimi ei oikein kelpaa kun etsii realismia.

Käyttäjän Kuuleri kuva
Kuuleri

mainokset eivät mielestäni kuulu kyllä peleihin. se on minun mielipiteeni. ei mua kiinnosta nähdä peleissä mitään reebokin mainoksia sun muita suuryritysten logoja, niitä näkee tarpeeksi oikeassa elämässäkin ja telkkarissa. Tässä tapauksessa yhdyn kyllä Tuulistin mielipiteeseen erittäin vahvasti.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Seuraavaksi Nintendolta kuullaan, että Metroid Prime 3 Corruptionista löytyy mainoskylttejä.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Sopimukset, joissa on pelillisesti järkeä ovat hienoja. Esimerkiksi nyt tuo Canonin kamera hidastus ja myös Reebokin kengät. Mutta NRJ:n laitamainokset... Whatta??

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Käyttäis nyt vaan ne mainostulot niihin lisensseihin

Käyttäjän zoukka kuva
zoukka

Jospa nyt viimeinkin saataisiin Fifa sarja alta pois haisemasta :b

Käyttäjän Mixba kuva
Mixba

Tämänlaisten suurten sponsorisopimusten pitäisi olla kuluttajalle loistouutisia. Nythän kun Konami saa katettua osan pelin kehittelykuluista mainossopimuksilla, seuraavan PES:sin _tulisi_ olla huomattavasti halvempi ostos jokaiselle joka sen hankkii, tai edes pidemmälle kehitellympi versio kuin mitä normaalihintaiselta konsolipeliltä voi odottaa. Voi tietysti olla, että oletan väärin...

Nostoja