Kotikutoisten pelimoottorien käyttö sen kun vähenee – Dead Rising -kehittäjä vaihtaa Unrealiin / Uutiset / pelaaja.fi

Kotikutoisten pelimoottorien käyttö sen kun vähenee – Dead Rising -kehittäjä vaihtaa Unrealiin

14.01.2016 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

Dead Rising 3:n viimeksi niin Xbox Onelle kuin pc:llekin tuonut Capcom Vancouver on valottanut hieman tulevaisuudensuunnitelmiaan. Kotisivuillaan studio rekryää parhaillaan miehistöä useisiin erilaisiin työtehtäviin, minkä yhteydessä se on ilmoittanut keskittyvänsä kehittämään seuraavia luomuksiaan Unreal Engine 4 -pelimoottorin voimin.

– Meillä on kunnianhimoisia visioita sen suhteen, mitä haluamme tehdä seuraavilla peleillämme. Vaikka omatekoiset pelimoottorimme tekivätkin kaiken tarvittavan aikoinaan, Unreal Engine 4:ään vaihtaminen tarjoaa kaikki oikeat työkalut tulevaisuuttamme varten, studion vetäjä Joe Nickolls selittää.

Unreal Engine 4:n käyttö sujuvoittaa Nickollsin mukaan studion työskentelyä mahdollistamalla uusien kehittäjien vaivattoman lisäyksen projekteihin. Dead Rising 3:n Capcom Vancouver rakensi aikoinaan hyödyntäen vielä kotikutoista Forge-moottoriaan. 

Lähde. Capcom

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Kaze88 kuva
Kaze88

No ei kyllä voi kehua jamppojen moottoreita kovinkaan paljon, nimittäin pc:n 30fps cappi ja epätasanen fps joka alustalla ei oikein hotsittanut. Jos vain jokin yleinen moottori ajaa asiansa, ja toimii perushyvin ilman mitään hirveää säätöä niin miksei sellaista käyttäisi. Bethesdallahan on myös tapana käyttää oma moottoreita, sen takia niitä joutuu odottamaan aika kauan, mutta silti ne ovat yleensä todella bugisia julkaisun alla. Tietenkin taas sitten on lafkoja jotka tekee hyviä moottoreita, mutta pelejä saakin sitten odotella sekin edestä. esim: MGSV ja Alan Wake.