Kotikutoisten pelimoottorien käyttö sen kun vähenee – Dead Rising -kehittäjä vaihtaa Unrealiin

Dead Rising -kehittäjänä toistaiseksi lähinnä tunnettu Capcom Vancouver ei ole aikeissa luottaa enää kotikutoisiin pelimoottoreihin.

14.1.2016 20:48

Dead Rising 3:n viimeksi niin Xbox Onelle kuin pc:llekin tuonut Capcom Vancouver on valottanut hieman tulevaisuudensuunnitelmiaan. Kotisivuillaan studio rekryää parhaillaan miehistöä useisiin erilaisiin työtehtäviin, minkä yhteydessä se on ilmoittanut keskittyvänsä kehittämään seuraavia luomuksiaan Unreal Engine 4 -pelimoottorin voimin.

– Meillä on kunnianhimoisia visioita sen suhteen, mitä haluamme tehdä seuraavilla peleillämme. Vaikka omatekoiset pelimoottorimme tekivätkin kaiken tarvittavan aikoinaan, Unreal Engine 4:ään vaihtaminen tarjoaa kaikki oikeat työkalut tulevaisuuttamme varten, studion vetäjä Joe Nickolls selittää.

Unreal Engine 4:n käyttö sujuvoittaa Nickollsin mukaan studion työskentelyä mahdollistamalla uusien kehittäjien vaivattoman lisäyksen projekteihin. Dead Rising 3:n Capcom Vancouver rakensi aikoinaan hyödyntäen vielä kotikutoista Forge-moottoriaan. 

Lähde. Capcom

Lisää luettavaa