Kuinka syntyi seikkailupeli Full Throttle? Kehittäjäveteraani muistelee yli 20-vuotiasta klassikkoaan

Full Throttle remasterointikäsittelyn kunniaksi Tim Schafer on istunut kameran eteen puhumaan hieman peliklassikkonsa taustoista.

17.12.2016 16:22

Double Fine -pelitalon johtaja Tim Schafer on päästetty jälleen kerran kameran eteen puhumaan takavuosien seikkailupeliklassikoistaan. Nyt yhteistyössä 2 Player Productions -tuotantoyhtiön kanssa Double Fine on julkaissut noin kymmenen minuutin dokumenttipätkän koskien LucasArtsin vuonna 1995 julkaistua Full Throttle -peliä.

Videolla esiin nousee tarinoita niin seikkailupeliklassikon taustoista että myös viitteitä ensi vuonna julkaistavasta Full Throttlen remasteroidusta versiosta. Sekä PlayStation 4:lle, Vitalle että pc:lle matkaavasta remaster-versiosta saatiin hiljattain ensimmäinen trailerikin, joka antoi ensimmäisen konkreettisemman maistiaisen tulevasta.

Parisen vuotta sitten Double Fine ja 2 Player Productions nauhoittivat myös videosarjan, jossa Schafer palasi pelaamaan Full Throttlen vanhempaa versiota. Sen ensimmäisen osan voi katsastaa tästä.

Lisää luettavaa