Bossa Studiosin massiivimoninpeli Worlds Adrift saapuu tiensä päähän. Varhaisjulkaisuvaiheessa keväästä 2017 asti ollut peli laittaa palvelimensa kiinni heinäkuun lopulla, sillä se ei ole saavuttanut tarvittavaa suosiota, jotta sen pyörittäminen ja kehittäminen olisi enää kannattavaa.

Kunnianhimon ajamana Worlds Adriftista toivottiin vapaamuotoista massiivimoninpelikokemusta, jossa vahva fysiikkamallinnus ja pelaajien luoma sisältö olivat keskeinen osa taivassaarilla tapahtunutta seikkailua. Kehittäjien mukaan Worlds Adriftin nykyinen vaihe ehti saavuttaa noin 20 prosenttia kaikesta siitä, mitä he olivat sitä varten suunnitelleet.

Viimeisinä jäähyväisinä Worlds Adriftissa järjestetään sulkeutumisen alla erikoistapahtuma, jossa pelajaat pääsevät viettämään vielä kerran aikaa keskenään ja kehittäjien kanssa. Peliin sisältöä luoneiden pelaajien nimet ikuistetaan vielä myös sen kotisivuille, jotka pysyvät pystyssä vastaisuudessakin.

Mikäli pelin osti viimeisen kuukauden sisään, saa siitä Steamista mukisematta rahat takaisin. Myös pelin sisäisessä kaupassa tehdyistä ostoksista palautetaan rahat.

Bossan mukaan ei ole mahdollista, että Worlds Adrift voisi hyödyntää pelaajien omia palvelimia sulkeutumisen jälkeen, sillä sen toiminta rakentui laajalti SpatialOS-palvelun varaan. Lähdekoodista ei myöskään voi tehdä avointa ainakaan vaivatta, sillä se käyttää hyödykseen runsaasti linsessoitua koodia. ja kolmansien osapuolien työkaluja.

Lähde: Worlds Adrift (kotisivu)

Lisää luettavaa