Kuukausien odottelun jälkeen pc:n Dead or Alive -mätkintä on edelleen vailla verkkopeliä / Uutiset / pelaaja.fi

Kuukausien odottelun jälkeen pc:n Dead or Alive -mätkintä on edelleen vailla verkkopeliä

1.07.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2

Heinäkuu on alkanut, mutta Dead or Alive 5: Last Roundin pc-versiosta uupuu edelleen silti virallinen tuki verkkopelille. Pelin kehittäjä Team Ninja onkin julkaissut nyt lausunnon vahvistaen, ettei suunnitelmat pelin päivittämisen suhteen ole menneet suunnitellusti.

– Lupasimme alkujaan, että julkaisisimme päivityksen peliin kesäkuun lopulla. Beetatestissä havaittujen mittavien ongelmien johdosta olemme viivästyttämässä kuitenkin sen julkaisua, studio tiedottaa.

Vielä ei ole tietoa siitä, milloin päivitystä voitaisiin odottaa aikaisintaan peliin. Pelin verkkopuolta on ollut mahdollista testata liittymällä pelin beetatestaajaksi, mutta ongelmien johdosta Team Ninja neuvookin parhaillaan nettisivuillaan, kuinka beetasta voi halutessaan irtautua.

Dead or Alive 5: Last Round julkaistiin pc:lle offline-muodossa maaliskuun 30. päivä. Kyseessä on ollut ensimmäinen pc:lle saatu Dead or Alive -peli. Ikävä kyllä nettipelin puuttuminen ei ole ollut ainoa pc-version ongelma. PS4- ja Xbox One -versioidenkin olemassaolosta huolimatta pc-versio on efekteiltään vastannut jostain syystä Last Roundin PlayStation 3 -versiota, minkä ohella siitä on puuttunut myös kaksi kenttää.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Siihen päälle lisänä, että tämä ei ole uusittu PS4-versio vaan porttaus huonomman näköisestä PS3-versiosta. Luulisi että olisi helpompi portata PS4:ltä, kun PS3:lta. Ei näin.

Koei Tecmo = Vältä pc:llä kuin ruttoa.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax
Lainaus käyttäjältä snaketus

Koei Tecmo = Vältä pc:llä kuin ruttoa.

Itse pystyn jonkun verran antamaan anteeksi pieniä vikoja japanilaisten pelien porttauksissa, kuitenkin osalla ei ole niin paljoa kokemusta, osa on portattu jopa Vitalta asti ettei PC tai edes kotikonsoliversiota ole suunniteltu ja suurin osa käyttää sitä omaa moottoria jossa eivät ole ottaneet aivan kaikkea huomioon. Ohjainprompit, käyttökelvoton hiiri, ainoana grafiikka-asetuksena resoluutio ja ruudunpäivitykseen lukittu pelin nopeus ovat ne isoimmat, noistakin jälkimmäisin menee vielä mietintään. Tämä syystä että saan kuitenkin todennäköisesti paremman kokemuksen, todennäköisesti jotain juttuja voi omatoimisesti korjata ja parantaa ja myös vielä todennäköisesti halvempaa.

Mutta sitten tulee tosiaan Koei Tecmo joka tekee kaiken ja vähän enemmän. Varmaan kaikki älyttömintä ehkä on että pyytävät peleistään PS4:n digitaalipelin hintaa, mutta sitten kuitenkin tarjoavat vähemmän sisältöä joka tuntuu vielä bugittavan monella. DOA5 Steam nimimerkin erikoismerkkien käyttö ja nimimerkin vaihto on kyllä kanssa ällistyttävää luettavaa ja että Toukiden ei edes käynnisty jos kone ei ole netissä.

Tässä vielä huomioon että käyttävät todennäköisemmin steamworksia moninpeliin, joka ei ole siis mitään rakettitiedettä varsinkaan konsoleiden vastaaviin systeemeihin verrattuna. Jopa indietalot osaavat tuota moninpelikomponenttia hyödyntää lähes ongelmitta.