Hieman omanlaisensa otteen massiiviroolipeleihin ottanut The Secret World on hyötynyt päätöksestä leikata siitä pakolliset kuukausimaksut pois. Pelistä vastaava Funcom kertoo, että pelin aktiivisuus on kasvanut 400 prosentilla muutoksen astuttua joulukuussa voimaan.

Aktiivisuus koostuu sekä vanhoista että uusista pelaajista. Itse peliä ostettiinkin menneen neljän viikon aikana yhteensä 70 000 kappaletta, mikä tarkoitti noin 30 prosentin kasvua kokonaismyynneissä.

Funcomin on kuitenkin aika uudistua. Yhtiö on ilmoittanut, että sen on tarkoitus seuraavaksi vakauttaa esimerkiksi useiden toimipisteidensä toimintaa ja virtaviivaistaa sisäisiä prosessejaan.

Muutos näkyy pelitalossa ainakin jonkinlaisina sulkemistoimenpiteinä. Jatkossa sen on tarkoitus keskittyä pienempien massiivimoninpelien, kuten Lego Minifiguresin, rakentamiseen. Se kyllä pyrkii siinä ohella tukemaan vahvasti vielä niin Age of Conania, Anarchy Onlinea kuin myös tietysti The Secret Worldia.

Linkki pelin Play Forever -videoon

Lähde: Funcom

Lisää luettavaa