Lähteet: Blizzard on peruuttanut julkistamattoman StarCraft-räiskintäpelin kehityksen – keskittyy jatkossa Diabloon ja Overwatchiin / Uutiset / pelaaja.fi

Lähteet: Blizzard on peruuttanut julkistamattoman StarCraft-räiskintäpelin kehityksen – keskittyy jatkossa Diabloon ja Overwatchiin

7.06.2019 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
4

Blizzard on peruuttanut Kotakun mukaan kaksi vuotta kehitteillä olleen ensimmäisen persoonan räiskintäpelin, joka olisi sijoittunut StarCraftin maailmaan.

Ares-nimellä kulkenutta projektia kuvailtiin ”Battlefieldiksi StarCraftin universumissa”, jossa pelaajat olisivat ohjanneet terranin sotilasta zergejä vastaan. Lähteiden mukaan studio testaili myös mahdollisuutta pelattavasta zergistä.

Pelin kehitys alkoi vuonna 2017 ja sitä veti StarCraft 2:sta ja Heroes of the Stormista tuttu Dustin Browder. Blizzard halusi kokeilla, miten Overwatchin pelimoottori taipuisi StarCraft-räiskinnäksi. Kokeilun taustalla oli studion halu siirtyä tehtailemaan pelejä samoilla työkaluilla, jolloin yhtiön maineikkaan hidasta kehitysaikaa saataisiin toivottavasti nopeutettua.

Nimettömänä pysyvän työntekijän mukaan Aresin kehitys tuntui etenevän hitaasti, mutta siitä huolimatta pelin lakkautus tuli tiimissä olleille suurena yllätyksenä. Päätöksen syynä oli lähteiden mukaan Blizzardin tarve saada lisäresursseja Diablo- ja Overwatch-sarjojen kehitykseen ja ennen kaikkea Diablo 4:n ja Overwatch 2:n kehitykseen.

Overwatch 2:n kohdalla kyseessä on ilmeisesti isompi panostus yhteistyölliseen sisältöön, ja studion työntekijät ovat verranneet projektia Left 4 Deadiin. Viime vuonna vuotaneesta Diablo 4 -projektista oli tuolloin tulossa huomattavasti synkempi kuin pelisarjan viimeisin osa, minkä lisäksi kehityksessä pähkäiltiin myös kevyiden MMO-elementtien lisäämistä sekä mahdollisesti perspektiivin vaihtumista.

Blizzard kommentoi Kotakulle aihetta sanomalla, että yhtiöllä on usein useita erilaisia ideoita työn alla ja että projektien mahdollinen lakkauttaminen kuuluu normaaliin kiertokulkuun kehitysvaiheessa. Siksi näistä ei kerrota julkisuuteen ennen kuin tuotannon läpivieminen on riittävän varmaa.

Lähde: Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

Ai olivat tekemässä space hulk kopiota?

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Liittyen sivuhuomioon uutisessa: tarvitseeko Overwatch jatko-osaa? Eikö sen kohdalla toimisi paremmin jatkuva päivitys?

Käyttäjän wlizer kuva
wlizer

Haluan korjata uutista.

Kyseessä oli varmasti jo 2002 kehitykseen laitettu starcraft ghost, jossa ohjataan terrainien nova henkilöä. 2006 peli laitettiin "jäihin" tutkiakseen uusien konsolien ominaisuuksia.
Peli otettiin esille taas v. 2016

Uskon kyseessä olevan sama projekti.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus zappah

Liittyen sivuhuomioon uutisessa: tarvitseeko Overwatch jatko-osaa? Eikö sen kohdalla toimisi paremmin jatkuva päivitys?

Sitähän minäkin. En näe mitään järkeä Overwatchin "jatko-osassa", ellei kyseessä sitten ole täysin toisenlainen peli, eli juurikin co-op pelattava, tarinavetoinen räiskintä joka haluttaisiin pitää erillsenä kokemuksena itse "pääpelistä". Tuollainen kyllä kelpaisi, sillä Overwatching maailma ja hahmot kiinnostavat, mutta itse täysin moninpelipainotteinen peli taas ei.

Warcraft RTS fanina tietenkin sitä toivoisi että Warcraft IV olisi Blizzardilla viimein kehityksessä, vaan lienee turha toivo. Se nyt ei yllätä että Diablo IV olisi jo nyt kehityksessä kun tuosta sarjasta saadaan varmaan helpommin nyhdettyä rahaa irti kuin uudesta Warcraft tai Starcraft RTS pelistä.