Larian Studios julkisti viikonloppuna monien odottaman Baldur’s Gate 3:n pc:lle, mutta potentiaalista konsolisovitusta odottavat joutuvat valitettavasti pettymään.

Studion johtava tuottaja David Walgrave ei nimittäin usko, että nykyisten konsoleiden tehot riittävät pyörittämään peliä ilman merkittäviä myönnytyksiä.

– En usko, että nykyiset konsolit pystyvät pyörittämään peliä. Olemme tehneet paljon teknisiä päivityksiä sekä päivittäneet moottoria, joten en tiedä, voisiko se pyöriä näillä laitteilla. Ehkä se onnistuisi, mutta joutuisimme heikentämään tekstuureja ja poistamaan sitä sun tätä, joten peli ei näyttäisi enää siistiltä, Walgrave toteaa.

Walgrave kuitenkin toteaa, että pelit halutaan usein mahdollisimman laajan yleisön saataville, joten konsolisovitukset seuraavan sukupolven alustoille ovat todennäköisesti suunnitelmissa. Toistaiseksi studion fokus on ainoastaan pelin pc-versiossa.

Toisekseen Cyberpunk 2077 ollaan tuomassa myös nykyisille konsoleille, minkä lisäksi muun muassa Switchille on sovitettu sekä Divinity 2: Original Sin että huomattavasti vaativampi The Witcher 3: Wild Hunt, ettei Baldur’s Gate 3:n potentiaalinen sovitus nykykonsoleille tunnu täysin mahdottomalta ajatukselta.

Toisaalla haastattelussa Walgrave paljastaa lisäksi, ettei studiolla ole toistaiseksi yhtään henkilöä kehittämässä mahdollista pelinjohtajan johtamaa Dungeon Master -pelitilaa, joka nähtiin muun muassa Divinity 2: Original Sinissä. Hän kuitenkin toteaa, että pelitila olisi omiaan juuri Baldur’s Gatelle ja tekijätiimillä olisi halukkuutta siihen, mutta tällä hetkellä suunnitelmia ei ole pistetty aluille.

Baldur’s Gate 3 julkaistaan pc:lle varhaisversiona loppuvuodesta 2020.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa