
The Last of Us- ja Uncharted-sarjoista parhaiten tunnettu Naughty Dogin Neil Druckmann on paljastanut, minkä oman studion ulkopuolisten sarjojen parissa työskentely kiehtoisi häntä kaikkein eniten.
Kinda Funny -YouTube-kanavaa isännöivä Greg Miller kysyi Twitterissä, mille olemassa olevalle nimikkeelle Druckmann haluaisi kehittää pelin, jos siihen annettaisiin mahdollisuus. Druckmann vastasi valitsemalla aluksi viisi eri tuotesarjaa, joista kaikki eivät suinkaan ole pelkkiä pelejä: Punisher, Half-Life, Ghost Rider, Hotline Miami sekä Cowboy Bebop.
Druckmannin väläyttämä idea Studio Ghiblin Kikin lähettipalveluun perustuvasta avoimen maailman pelistä ja toinen animaationimike Prinsessa Mononoke keräsivät toistaiseksi eniten fanihuomiota scifi-räiskintä Half-Lifen lisäksi.
Joulukuussa toiseksi Naughty Dogin pääjohtajaksi Evan Wellsin rinnalle noussut Druckmann on ohjannut ja kirjoittanut joitain menestyneimpiä Sonyn yksinoikeusnimikkeitä. Fanit innostuivatkin hänen henkilökohtaisista haaveistaan ulkopuolisten pelimaailmojen suhteen.
🤔
1) Punisher
2) Half Life
3) Ghost Rider
4) Hotline Miami
5) Cowboy BebopThose come to mind... 🤷🏻♂️
— Dr. Uckmann (@Neil_Druckmann) January 18, 2021
Yes! I’d even love to make a Kiki’s Delivery Service open world game!
— Dr. Uckmann (@Neil_Druckmann) January 18, 2021
Lähde: Twitter
Kommentit
Kiki-peli kuulostaisi ylipäätään ajatuksena ihastuttavalta, jos sen sisältö olisi muuta kuin lähettipalvelun pyörittämistä. Silmissäni nimittäin välähti hetken painajaismainen Totally Reliable Delivery Service 😅
Mikä tahansa Studio Ghiblin elokuvaan perustuva peli olisi unelma, mutta en tiedä kuka tuollaisen osaisi ohjata asiaankuuluvalla tavalla...
Sanoisin kyllä että parempi jättää klassikot rauhaan, ja luoda Ni No Kunin tavoin uutta.
Tuota jätkää ei pidä laskea mitään noista tekemään, ellei halua woke-meininkiä.
Itse olen jotenkin aina ajatellut, että Zeldat on jo aika lähelle Studio Ghiblin pelillisiä vastineita. Aika harva Ghiblin peli joka tapauksessa kääntyisi sujuvasti pelimuotoon ilman, että mennään siihen antiikkiseen lisenssipelimuottiin, joka vain seuraa elokuvaa kohtaus kohtaukselta ja yrittää pelillistää niitä vaihtelevalla menestyksellä. Kun Ghiblillä ei yleensäkään olla kovin innostuneita jatko-osista tai elokuvien maailmojen laajentamisesta uusilla tarinoilla, tuntuisi sekin jonkun muun tekemänä melko epäkunnioittavalta.
Kuten Bloob jo mainitsi, Ghibli voisikin Ni No Kunin tyyliin tehdä enemmän yhteistyötä pelistudioiden kanssa luoden uusia IP:itä, jotka on jo alkujaan suunniteltu pelattaviksi eikä katsottaviksi.
Mutta tämäkin saattaa tosin olla turha toivo. Studio käytännössä suljettiin jo kerran kun Hayao Miyazaki sanoi eläköityvänsä. Miyazaki palasi vielä tekemään yhtä "viimeistä" elokuvaa, mutta sen jälkeen Ghiblin tulevaisuus lienee taas katkolla.
Joo, aikalailla näin. Takahatakin kuoli, eikä esim. Goro Miyazakista ole ainakaan vielä ollut isänsä manttelin perijäksi. Ja osa aiempien Ghibli-elokuvien ohjaajista ja tuottajistakin lähti 2015 ja perusti Studio Ponocin.
Ainahan sitä mahdollista luoda kokonaan uusi tarina jo olemassaolevaan maailmaan. Suorat adaptaatiot pelien ja elokuvien välillä ovat tuhoon tuomittu yritys, koska mediat ovat niin erilaisia.