The Legend of Zelda: Breath of the Wild -jatko syntyi liian monen laajennusidean seurauksena / Uutiset / pelaaja.fi

The Legend of Zelda: Breath of the Wild -jatko syntyi liian monen laajennusidean seurauksena

19.06.2019 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
8

Zelda-sarjan tuottaja Eiji Aonuma on kertonut uudessa haastattelussa, että idea Breath of the Wild -pelin jatko-osalle syntyi, kun tekijöillä oli liikaa ideoita ammennettavaksi alkuperäisen pelin potentiaalisille laajennuksille.

– Kun julkaisimme Breath of the Wildiin maksullisen laajennuksen, huomasimme sen olevan erinomainen tapa lisätä uusia elementtejä samaan maailmaan. Mutta kun asiaa tarkastellaan teknisesti, laajennukset ovat käytännössä dataa – lisäät dataa aiempaan tuotteeseen. Joten kun halusimme lisätä isompia muutoksia, laajennukset eivät enää riittäneet. Sitten ajattelimme, että jatko-osa saattaisi olla hyvä ratkaisu, Aonuma paljastaa.

Kun häneltä tarkennettiin, oliko jatko-osa alun perin ajateltu maksulliseksi laajennukseksi, Aonuma lisäsi:

– Aluksi ajattelimme vain laajennusten kautta, mutta sitten meille alkoi tulla useita ideoita. Joten päätimme lopulta, että nyt meillä on käsissä liian monta ideaa, joten tehdään sittenkin vain yksi uusi peli ja aloitetaan alusta.

Muualla haastattelussa Aonuma kertoi oman tiiminsä vastaavan täysin Breath of the Wild 2:n kehityksestä, kun taas Ocarina of Timen ja Majora’s Maskin uusioversiot hoitanut Grezzo keskittyy Link’s Awakeningin uusintajulkaisuun.

Lisäksi hän avasi hieman Nintendon työkulttuuria ja puhui Zelda Makerin mahdollisuudesta muuttua toiveista täysiveriseksi peliksi.

Lähde: Kotaku

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Lisäksi hän avasi hieman Nintendon työkulttuuria ja puhui Zelda Makerin mahdollisuudesta muuttua toiveista täysiveriseksi peliksi.

No nyt. Tämä maker oikeasti kiinnostaisi enemmän kuin Mario Makerit.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus Teräskäsine

[i]Lisäksi hän avasi hieman Nintendon työkulttuuria ja puhui Zelda Makerin mahdollisuudesta muuttua toiveista täysiveriseksi peliksi.[/i]

No nyt. Tämä maker oikeasti kiinnostaisi enemmän kuin Mario Makerit.

Niin täysillä, tuhansilla voimakkuuksilla tämä! Saisin vihdoin tehtyä sen oman Zelda-seikkailun, jota olen jo jostain yläasteelta asti haaveillut. Olen jopa jotain ohjelmiakin pyöritellyt sitä varten mutta aina ne on jääneet kesken kun ei ole saanut tarpeeksi hyvää pohjaa aikaiseksi. Tässähän se olisi suoraan paketissa ja riittäisi että nakkelee palaset paikalleen ja kirjoittelee hahmojen puheet ja muut sinne. Ostaisin ehdottomasti!

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Opetelkaa koodaamaan.

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine
Lainaus zappah

[quote="Teräskäsine"][i]Lisäksi hän avasi hieman Nintendon työkulttuuria ja puhui Zelda Makerin mahdollisuudesta muuttua toiveista täysiveriseksi peliksi.[/i]

No nyt. Tämä maker oikeasti kiinnostaisi enemmän kuin Mario Makerit.[/quote]Niin täysillä, tuhansilla voimakkuuksilla tämä! Saisin vihdoin tehtyä sen oman Zelda-seikkailun, jota olen jo jostain yläasteelta asti haaveillut. Olen jopa jotain ohjelmiakin pyöritellyt sitä varten mutta aina ne on jääneet kesken kun ei ole saanut tarpeeksi hyvää pohjaa aikaiseksi. Tässähän se olisi suoraan paketissa ja riittäisi että nakkelee palaset paikalleen ja kirjoittelee hahmojen puheet ja muut sinne. Ostaisin ehdottomasti!

Itsekin joskus veljen vanhalla koneella 2002-2004 oli Zelda ykkösen ohjelmamodi, jolla pystyi omia kenttejä tekemään, mutta ohjelma oli varsin raakile, eikä sillä kokeiluja enemmän tullut kenttejä tehtyä.

Snakelle:
Ja minusta ei ole koodariksi. Ihan kamalan monimutkaista ja tylsää siansaksaa, josta en ottanut yhtään selkoa, kun joskus yritin. :D

Käyttäjän Tylor kuva
Tylor
Lainaus snaketus

Opetelkaa koodaamaan.

Oliko tämä ajatuksesi pelistä jossa saa omia kentiä yms tehdä ja osaatko itse koodatta Zelda tyylisen kentän yms?

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus snaketus

Opetelkaa koodaamaan.

Ai sen takia että voin tehdä Zelda-kopion/oman tarinan Zeldan "asseteilla"? Ehkä helpompi käyttää valmiita työkaluja - erityisesti kun tietää mitä faniprojekteille aina käy. Lisäksi olen yhden kurssin verran C-ohjelmointia yrittänyt ja voin suoraan myöntää että ei kiinnostanut sitten pätkääkään se homma.

Muutenkin taas Snaketusmainen kommentti. Mario Makerin vuoksi Zelda Maker on hyvin todennäköinen juttu.

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Zelda Maker olisi kyllä unelma!

Käyttäjän Hayarigami kuva
Hayarigami

Mitkään Makerit eivät kiinnosta. Olen pelien käyttäjä, en niiden tekijä.