The Legend of Zelda: Breath of the Wild -jatko syntyi liian monen laajennusidean seurauksena

Liian monesta ideasta syntyy yksi uusi jatko-osa.

19.6.2019 07:56

Zelda-sarjan tuottaja Eiji Aonuma on kertonut uudessa haastattelussa, että idea Breath of the Wild -pelin jatko-osalle syntyi, kun tekijöillä oli liikaa ideoita ammennettavaksi alkuperäisen pelin potentiaalisille laajennuksille.

– Kun julkaisimme Breath of the Wildiin maksullisen laajennuksen, huomasimme sen olevan erinomainen tapa lisätä uusia elementtejä samaan maailmaan. Mutta kun asiaa tarkastellaan teknisesti, laajennukset ovat käytännössä dataa – lisäät dataa aiempaan tuotteeseen. Joten kun halusimme lisätä isompia muutoksia, laajennukset eivät enää riittäneet. Sitten ajattelimme, että jatko-osa saattaisi olla hyvä ratkaisu, Aonuma paljastaa.

Kun häneltä tarkennettiin, oliko jatko-osa alun perin ajateltu maksulliseksi laajennukseksi, Aonuma lisäsi:

– Aluksi ajattelimme vain laajennusten kautta, mutta sitten meille alkoi tulla useita ideoita. Joten päätimme lopulta, että nyt meillä on käsissä liian monta ideaa, joten tehdään sittenkin vain yksi uusi peli ja aloitetaan alusta.

Muualla haastattelussa Aonuma kertoi oman tiiminsä vastaavan täysin Breath of the Wild 2:n kehityksestä, kun taas Ocarina of Timen ja Majora’s Maskin uusioversiot hoitanut Grezzo keskittyy Link’s Awakeningin uusintajulkaisuun.

Lisäksi hän avasi hieman Nintendon työkulttuuria ja puhui Zelda Makerin mahdollisuudesta muuttua toiveista täysiveriseksi peliksi.

Lähde: Kotaku

Lisää luettavaa