3D-artisti Ben Colclough on aikeissa päivittää N64:lle julkaistun kehutun räiskintäpeli GoldenEye 007:n Unreal Engine 4:lle.

GoldenEye 25 -nimellä kulkeva projekti keskittyy tosin suositun moninpelin sijaan ainoastaan pelin yksinpelikampanjan päivittämiseen. Projektin nimi juontaa puolestaan GoldenEye 007:n tulevaan 25-vuotispäivään vuonna 2022, jolloin myös Colcloughin projektin on määrä valmistua.

Vaikka potentiaaliseen julkaisuun on vielä aikaa – ellei oikeudenhaltijat päätä lakkauttaa tätäkin faniprojektia – tuotoksesta on julkaistu jo alustavaa pelikuvaa näytille.

Colcloughin lisäksi projektiin on kiinnitetty GoldenEye: Source -modin sävellyksistä vastannut Yannick ”GoldenZen” Zennhausen.

– Monet pelasivat pääsääntöisesti GE64:n moninpeliä, mutta minä vietin suurimman osan ajasta yksinpelin parissa. Yksinpelin suunnittelu oli ilmiömäinen, mutta silti sen kampanjasta ei ole tehty vielä hyvää uusioversiota, Colclough aiemmin tänä vuonna projektinsa inspiraatiosta.

Suositun N64-pelin nimellä on ratsastettu muutamaan otteeseen ihan virallisenkin lisenssin voimin, joista tuorein on Activisionin vuonna 2010 julkaisema täysin uusi Wii-räiskintä, joka tuotiin myöhemmin myös PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle. Samana vuonna julkaistiin myös Valven Source-moottorin pohjalle rakennettu GoldenEye: Source -modi.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa