Lisää hahmoja, liikkeitä ja statistiikan loistoa – uusi Tekken 7 -taistelukausi on käsillä / Uutiset / pelaaja.fi

Lisää hahmoja, liikkeitä ja statistiikan loistoa – uusi Tekken 7 -taistelukausi on käsillä

5.09.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
4
Bandai Namco, Tekken, Tekken 7, Season 3, kolmoskausi, 10. syyskuuta, taistelu

Kolmas Tekken 7:n sisältökausi isketään käyntiin syyskuun 10. päivä, pelin tuore traileri on saapunut ilmoittamaan.

Kauden laittavat käyntiin niin maksullinen lisäsisältöhahmo Zafina kuin kaikille saatava päivitys 3.00. Päivityksellä pelin käyttöjärjestelmä laitetaan varsinkin uusiksi, verkkopuolen rank-tasoja viilataan ja omien nettipelitilastojen seuraamisesta tehdään helpompaa.

Tietysti runsaasti tasapainotuksia on myös luvassa yhdessä uusien liikkeiden kera. Lähemmäs satasivuisen pdf-tiedoston näistä voi lukaista tästä.

Myöhemmin kolmoskauden aikana Tekken 7 laajenee vielä kolmella muulla lisähahmolla, uudella kentällä ja jonkinlaisella lisäominaisuudella. Kaikki nämä kuuluvat osaksi pelin uutta kausikorttia. Tulevista hahmoista tiedossa toistaiseksi on vasta kokonaan uusi tuttavuus Leroy Smith.

Lähde: Bandai Namco

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ei riitä että hahmoja tulee lisäsisältönä vaan myös liikkeitä lisätään jälkikäteen. Taistelupeleissä jos jossain pitäisi nämä perusasiat olla heti alusta lähtien mukana eikä sotkea ja sekoittaa niitä jälkeenpäin näillä lisäyksillä.

PS. Jännä että tässä voitiin kertoa taistelupelistä 3 minuuttisessa videossa eikä tarvinnut 30 minuuttia näiden kertomiseen tai fiilistelyyn...

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Siis vittuko ite Tekken kakkosesta asti näitä vääntäny ja opetellu kaikki kikuttelut ja kaikista tappelupeleistä tykkään eniten Tekkenin flowsta. Nii ne vitun super special moovit tässä on kyllä ihan hanurista, näyttää perseeltä ja rikkoo myös pelin flown. Vieläkö ne on ihan vitun helppo blokata mutta myös saatanan helppo tehdä vahingossa ite ku meillä ei esim äijien kaljapeleissä niitä käytetä. Harada haista paska ja anna meille optio ottaa pois päältä. Ja käy parturissa. Ja team battle takas. vittu.

EDIT: Liikkeiden lisääminen päivityksissä tappelupeleihin? Kuulostaa kyllä oudolta idealta ku opetellu sen tietyn rytmin pelata ja yhtäkkiä joku näistä uusista no skill waifuista saa lisää mooveja jota vastaan muutenki tämmösen vanhan papan vaikea pelata.

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu

Vähän kumma asenne ihmisillä on taistelupelien kehittymistä kohtaan, kun genre on nimenomaan ollut jopa eräänlainen edelläkävijä siinä, että olemassaolevia pelejä kehitetään eteenpäin sen sijaan, että työn alle otettaisiin heti vain kokonaan uusi peli. Toki esimerkiksi ysärillä nettiominaisuuksien puutteesta johtuen tämä tapahtui julkaisemalla usein uusi myynti- tai kolikkopeliversio pelistä, mutta ei kai jengi nyt oikeasti sellaisen käytännön perään enää haikaile?

Tämän päivän kehityskustannuksilla kokonaan uutta Tekkeniäkin on vähän hankalaa odottaa ulos edes joka kolmas vuosi.

Yhtälailla räiskinnät, mobat ja muut kilpailulliset tekeleet elävät pelillisesti nykyään koko ajan ja kysyvät aktiivipelaajilta sopeutumiskykyä erilaisten muutosten tapahtuessa. Muutoksia nimenomaan usein jopa pyydetään juuri tästä syystä, sillä se auttaa pitämään kokemuksen tuoreen tuntuisena ja antaa kehittäjille samalla tietysti tekosyyn tavoitella aina hippusen parempaa ja monipuolisempaa kokemusta. Toki firmojen tämän idean kylkeen sitoma bisnesmalli voi olla aina välillä hanurista, mutta se onkin sitten jo toinen ihan oma keskustelunsa.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Mielestäni taistelupelit ei saa kehittyä (väärällä tavalla) vaan ne hahmot ja niiden liikkeet pitää olla samat alusta pitäen. Toki hienosäätö on eri asia ja sitä pitääkin tehdä jos jokin on vaikka epätasapainossa mutta nimenomaan uudet hahmot ja liikkeet rikkovat sen olemassaolevan tasapainon ja mikä tärkeintä, joutuu opettelemaan asioita uudestaan.

Taistelupelit on aina itselle olleet sitä, että kun saat pelin, niin jauhat sitä ja opettelet ja sitten osaat. Sitten otetaan matsia ja katsotaan kuka on osaa parhaiten ja kenellä on tarvetta opetella ja hioa lisää.

Joku Street Fighterin tuhat eri versiota ei taas kuulu tähän mitenkään ja on ainakin omasta mielestä se poikkeus, joka vahvistaa säännön. Typerin asia ikinä. Tehkää kerralla se peli kuntoon niin ei tarvitse tuhatta eri versiota.

Oikeastaan nyt kun tuli puheeksi niin ottaa päähän ihan joka pelissä kaikki uudet muutokset, jotka rikkoo kaiken siihen mennessä opitun. Jaa, tuli uusi hahmo/ase peliin X, joo, pitääkin taas testailla kaikki uusiksi että millä pelaa. Ei, kiitos - vaihdan peliä jos joudun opettelemaan kaiken (tai paljon) joka tapauksessa uusiksi.

Uudet kartat, tehtävät sun muut, jotka eivät muuta ydinpelaamista on taas täysin eri asia. On tiettyjä asioita, joita mielestäni ei saa muuttaa/lisätä ja on taas asioita, jotka ovat tervetulleita lisiä. Peruspelattavuutta ei saa ytimeltään muuttaa (mutta hioa ja hienosäätää totta kai) mutta melkeinpä kaikki sen ympärillä sitten saa laajeta, muuttua ja levitä.

Toisaalta uudet hahmot Apex Legendsissä on olleet ok, joten täysin en tässä ole itsekään yhtenäisellä linjalla. Tosin tuo on ilmainen peli, johon en ole samalla tapaa edes sitoutunut enkä muutenkaan kritisoi ilmaisia pelejä samoista asioista koska niiden maksumallit ja muut pakottavat ne tietynlaiseen toimintaan.

Sitten taas Battlefield 1943 kolmella kartallaan ja kolmella hahmoluokallaan: ei tarvitse yhtään lisää hahmoluokkia, aseita tai kulkuvälineitä. Kartat taas olisivat olleet tervetulleita lisäyksiä, olkoonkin että koska oli noin supea valikoima, olivat ne tutumpia kuin omat taskut.

En tiedä selviääkö tästä sepostuksesta se idea, jota yritän sanoa mutta toivottavasti edes pääsee suunnilleen ymmärtämään mitä haen takaa. Ottaa päähän kun on oppinut jonkun pelin ja sitten sitä muutetaan. Huonoja asioita saa toki muuttaa mutta uudet liikkeet ja hahmot eivät sitä tee. Ellei hahmorosteri tai liikkeet ole sitten olleet jotenkin suppeita alusta lähtien, mikä on jo vika lähtökohtaisesti eikä kauheasti paranna tilannetta.

Nostoja