LittleBigPlanet täyttää koko Blu-rayn / Uutiset / pelaaja.fi

LittleBigPlanet täyttää koko Blu-rayn

11.09.2008 // Kirjoittanut: Eemeli Rekunen
102

LittleBigPlanet liittyy Metal Gear Solid 4:n seuraan, mitä pelin kokoon tulee. Peliä kehittävä Alex Evans kertoo LittleBigPlanetin olevan jopa 40 gigatavun kokoinen, joten sen mahduttaminen normaalille yksikerroksiselle Blu-ray-levylle on mahdotonta. Niinpä peli painetaan kaksi kerroksisille levyille.

Aiemmin Metal Gear Solid 4:n isä Hideo Kojima kertoi leikanneensa MGS 4:ää saadakseen sen mahtumaan 50 gigatavua vetävälle kaksikerroksiselle Blu-raylle. LittleBigPlanet jää koonsa puolesta toiseksi, sillä se jättää kaksikerroksiselle Blu-raylle vielä kymmenisen gigatavua vapaata tilaa.

Lähde: Joystiq

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Ridley kuva
Ridley

Voin hyvinkin uskoa tämän, sillä levyllehän on tungettu käsittämätön määrä kaikkea "krääsää" joilla pelaaja voi luoda kenttiään. Puhumattakaan pelin sisältämistä valmiista kentistä joita niitäkin taitaa olla melkoinen määrä.

Käyttäjän Demppa kuva
Demppa

Lueskelinkin Kotakusta että mikäli LBP tehtäisiin boksille, niin se olisi täysin eri peli. Heh, onhan tuo kookas. Ehdottomasti yksi niistä nimikkeistä jonka takia pitää konsoli ostaa. Se olisikin aikamoinen pommi jos kaiken tämän hypen jälkeen peli olisikin ihan sukka. :D

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Wiille tulee ascii-grafiikalla kuorrutettu versio.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

eka

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Se olisikin aikamoinen pommi jos kaiken tämän hypen jälkeen peli olisikin ihan sukka."

No jos verrataan vain itse peliä tuohon tilaan mitä on käytetty, se sukkaa.

Käyttäjän Sylar kuva
Sylar

Nyt rupeaa jo vähän ihmetyttämään itseänikin.. Eivät taida Playstation-kehittäjät paljoa pakata pelejään ja sen kyllä huomaa.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Itse kuulun myös siihen kansan osaan, joka ihmettelee mihin tuo kaikki tila menee. Eri tavoin käyttäytyvää krääsää saa olla jo aika huomattava määrä, että tuollainen määrä tilaa saadaan käytettyä. Tietty jos tehdään muutamia muzakkipiisejä pakkaamattomina, voidaan saada reippaastikin tilaa kulumaan. Pelkillä viiksillä, hatuilla, säkeillä ja työnnettävillä palikoilla tuota ei saada ihan helpolla aikaan.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Nyt rupeaa jo vähän ihmetyttämään itseänikin.. Eivät taida Playstation-kehittäjät paljoa pakata pelejään ja sen kyllä huomaa."

Miksi pakata kuin levyllä on tilaa? Sen muistin/prosessorin resurssien käytön mikä kuluu pakkauksen purkuun voi käyttää paljon hyödyllisemminkin.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Eiköhän data ole monistettu useaan kertaan levylle, olisi noloa asennella pikkupeliä kovolle...mut tämä on jo naurettavaa.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"Bizarre Creationsin työntekijä nostatti hiljattain kiivasta keskustelua vihjaamalla, että DVD-formaatin kapasiteetti rajoittaisi brittistudion Xbox 360:lle työstämää Project Gotham Racing 4:ää.

- Kaupunkikohtaisia vuorokaudenaikoja ei ole luvassa, koska ominaisuus edellyttää tekstuurien uudelleenluontia (omat päivälle ja yölle). Se ei ollut ongelma kehitysryhmällemme, mutta kaiken tiedon tallennus yhdelle DVD:lle oli, pelin tekijä sanelee studion keskustelualueella.

Virtuaalikaupungit vaativat tekstuurinmuutoksia, jotta esimerkiksi rakennusten ikkunoihin saataisiin yöllä valot. PGR4:ssä ei myöskään ole mahdollista hyödyntää erilaisia pakkausmenetelmiä tehokkaasti, koska rakennukset ja kaupungit ovat yksilöllisiä."

http://www.konsolifin.net/uutinen.php?site=xbox&id=2932

Nostoja