Loppu koitti: Torchlight-kehittäjä Runic Games teloitettiin

Runic Gamesin ovat on suljettu sen emoyhtiö Perfect Worldin keskittyessä jatkossa enemmän verkkopelaamiseen. Samalla tosin Gigantic-pelin kehitystiimi on kärsinyt.

4.11.2017 04:56

Seattlesta käsin toimivan Runic Gamesin loppu on koittanut. Studion viimeinen virallinen aukiolopäivä oli nyt perjantaina sen emoyhtiö Perfect Worldin päädyttyä lopettamaan Runicin toiminnan.

Perfect World on perustellut sulkemista peliblogi Kotakulle antamassaan tiedotteessa. Sen mukaan sulkeminen on osa sen jatkuvaa strategiaa keskittyä palvelukeskeisiin verkkopeleihin.

Runic Games perustettiin yhdeksän vuotta sitten, jolloin sen riveissä vaikutti noin 17 kehittäjää. Studio teki viimeisimpänä toimintaseikkailupeli Hobin, joskin se tunnetaan edelleen varmasti parhaiten Torchlight-pelien tekijänä. Torchlight-sarjan tulevaisuuden suhteen studion jäähyväisviestissä onkin vielä vihjattu, että jonkinlainen uutinen olisi sitä koskien vielä tulossa.

Perfect Worldiin liittyen yhtiön julkaiseman Gigantic-pelin kehittäjä Motiga näyttää sekin käyvän läpi kovia aikoja. Motiga on kertonut, että se on irtisanonut joukon henkilöstöstään ja koostuu enää pienestä kehitystiimistä. Kyseisen tiimin on määrä kyllä jatkaa Giganticin tukemista ja kehitystyötä.

Perfect Worldin mukaan Runicin sulketuminen ja Motigan henkilöstön supistuminen eivät liity toisiinsa.

Lähde: Runic Games, Kotaku, Motiga

Lisää luettavaa