Pelaaja.fin viime viikon kysymyksen tulokset ovat selvillä. Päättyneessä kyselyssä tiedusteltiin julkaistujen PlayStation VR2 -lisätietojen innoittamana, kokevatko lukijat jo tovin aikaa markkinoilla viihtyneen VR-teknologian kiinnostavana erityisesti pelikäytössä.

Kyselyyn kertyi tällä erää 528 vastausta, joiden vastausjakauman voi katsastaa ohesta.

Koetko virtuaalitodellisuuden kiinnostavaksi teknologiaksi pelikäytössä?

Kyllä 27 %
 
Kyllä, kunhan teknologia kehittyy vielä laadullisesti ja käyttömukavuudeltaan 34 %
 
En laajemmin, mutta joissakin tapauksissa 23 %
 
En lainkaan 16 %
 

Näyttäisi siis siltä, että VR-teknologia kiinnostaa enemmistöä pelaajakansasta, erityisesti sen kehittyessä entisestään. Kyselyn avointen kommenttien puolella aiheesta käytiin mukavasti keskustelua, mistä ohessa jokusia poimintoja. Kaikki kommentit löytyvät alkuperäisen kyselyuutisen lopusta.

– Olen ollut innokas VR-harrastaja nyt kolme vuotta. Virtuaalitodellisuus ei sovi kaikkiin peleihin, mutta se tarjoaa uskomatonta immersiota ja elämyksiä, joita lattaruudulla pelatessa ei vain voi saada, hehkutti Refloni.

– Kyllähän VR on ollut niitä harvoja, aidosti uusia ja mullistavia asioita, jota pelaamisella on ollut tarjota pitkiin aikoihin. VR-pelien parhaimmisto menee sinne kaikkien aikojen hall of fameen Mario 64:n, Sega Rallyn sun muiden rinnalle käänteentekevinä pelikokemuksina, mutta jostain syystä VR-pelien parissa vietetyt pelitunnit ovat kokonaisuudessaan jääneet suhteellisen vaatimattomiksi. [Tämä] todistaa sen, ettei pelikokemuksen merkittävyys ole välttämättä aina mitattavissa pelitunneissa, puntaroi Megaman.

– PSVR2 vaikuttaisi teknisiltä spekseiltään edustavan julkaisussa ihan markkinoiden kärkeä; Kiinnostaa. Tarpeeksi laadukas ja ergonominen visiiri niin voisin hyvin kuvitella korvaavani tietokoneen 28″-monitorit 360°-kuplalla, pohti tunna.

Myös tämän viikon uusi kysymys on käynnistynyt. Siinä kartoitamme, montako peliä lukijat arvioivat ostaneensa kuluneen vuoden aikana.

Lisää luettavaa