Fyysisten lelufiguurien käyttämisen varaan rakennettu Disney Infinity onnistui lyömään itsensä läpi debyyttivuonnaan. Sanomalehti New York Times raportoi Disney Interactiven myyneen pelin aloituspakkauksia tähän mennessä yhteensä maailmanlaajuisesti yli kolme miljoonaa kappaletta.

Yhdysvalloissa peli ylsi myös markkinatutkimusyhtiö NPD:n mukaan viime vuoden kymmenen myydyimmän fyysisen videopelin joukkoon.

– Olemme innoissamme, että perheet ja pelaajat yhtälailla ovat ottaneet Disney Infinityn ilolla vastaan. Uskomme luoneemme pohjan sille, että Infinitysta saadaan vielä kestävä videopelialusta, Disney Interactiven johtaja James Pitaro kertoi lehdelle.

Infinityn menestystä ei ole hidastanut se, että pelin hyödyntämää figuuri-ideaa on aiemmin ehtinyt jo onnistuneesti käyttämään pelijätti Activision Skylanders-sarjallaan. Sarjat toki eroavat tyylillisesti jonkin verran toisistaan Disney Infinityn tarjotessa toimintaseikkailun ohessa muun muassa myös mahdollisuuden luoda omia monipuolisia kenttäkokonaisuuksia.

Julkaisunsa Disney Infinity sai lännessä elokuun lopulla PlayStation 3:lla, Xbox 360:llä, Wii U:lla, Wiillä ja 3DS:llä, minkä ohella sen Lelulaatikko-pelitilalla voi leikitellä myös iOS-laitteilla. Suoraa kilpailua pelille on tänä vuonna tarjonnut varsinkin lokakuussa julkaistu Skylanders Swap Froce, joka parhaillaan on saatavilla niin PlayStation 4:lle, PlayStation 3:lle, Xbox Onelle, Xbox 360:lle, Wii U:lle, Wiille kuin myös 3DS:lle.

Lähde: New York Times

Lisää luettavaa