Hakkeritoimintapeli Watch Dogsin luova ohjaaja Jonathan Morin on avautunut GamesTM-lehdelle jatko-osan kehittämisen haasteista.

Haastattelussa Morin myöntää, ettei sarjan ensimmäinen osa ollut lähelläkään täydellistä, mutta täytti tehtävänsä. Arvostelut ja fanien palaute luovat hänen mukaansa vahvan pohjan jatko-osan kehitysprosessille.

– Halusimme ensimmäisen Watch Dogsin toimivan alustana pelaajien unelmille. Paine kehittää jotain parempaa ja mahdollisuus huomioida fanien visiot tuntuvat melkein etuoikeuksilta. Luomispaineet tarkoittavat sitä, että ihmiset välittävät pelistäsi, Morin tunteilee.

Morinin mukaan menestyneiden pelien jatko-osat jämähtävät liian helposti edeltäjiensä uomiin, minkä takia kehitystiimin haastaminen on tärkeää pelin laadun kannalta.

– Työni olisi tylsää ilman jatkuvaa riskien ottamista. Asioita ei voi jättää tekemättä vain, koska ne ovat hankalia tai niille ei löydä heti ratkaisua, Morin painottaa.

Morin vihjailee haastattelussa myös Watch Dog 2:n sisällöstä. Hän kertoo studion tahtovan antaa pelaajille enemmän työkaluja luoda ja tulkita omia tarinoitaan, ja panostavan entistä vahvemmin verkkopelimahdollisuuksiin. Edellisestä osasta pois jätettyjä ideoita harkitaan myös uudelleen.

Viime kesänä pc:lle, PS3:lle, PS4:lle, Xbox 360:lle ja Xbox Onelle ilmestynyt myyntimenestys Watch Dogs julkaistiin marraskuussa myös Wii U:lle. Jatko-osan julkaisuaikataulua ei vielä ole paljastettu.

Lähde: GamesTM

Lisää luettavaa