
Päivitys 10.12.2013: Konami Digital Entertainment Europe on vahvistanut Metal Gear Solid V: Ground Zeroesin Euroopan julkaisupäiväksi 20. maaliskuuta 2014, eli kaksi päivää Yhdysvaltojen jälkeen.
Samalla vahvistettiin, että peli julkaistaan Euroopassa sekä fyysisenä että digitaalisena versiona kaikille neljälle alustalle, eli PlayStation 4:lle, PlayStation 3:lle, Xbox Onelle ja Xbox 360:lle.
Alkuperäinen uutinen:
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes on saamassa julkaisunsa maaliskuun 18. päivä ainakin Pohjois-Amerikassa. Julkaisija Konami julkisti asian yhdessä Microsoftin kanssa vahvistettuaan, että pelin Xbox 360- ja Xbox One -versio ovat saamassa myös hieman yksinoikeussisältöä.
Euroopassa julkaisu tapahtunee hyvin samoihin aikoihin.
Siinä missä PlayStation 3:n ja PlayStation 4:n Ground Zeroesissa pelaamaan ollaan pääsemässä "klassisella" Solid Snake -hahmolla Déjà Vu -tehtävän muodossa, saavat Xbox-pelaajat koluttavakseen Jamais Vu -tehtävän, jossa tulevaisuuden kyborgi-Raiden taistelee ihmisiä kaappaavia Snatchereita vastaan. Ohessa hieman pelikuvaa tehtävästä.
Julkaisunsa saadessaan Metal Gear Solid V: Ground Zeroesin voi napata itselleen sekä fyysisessä että digitaalisessa muodossa PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle kuin myös ainakin digitaalisessa muodossa PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle. Vanhemmilla konsoleilla fyysinen versio kustantaa 30 euroa ja digitaalinen 20 euroa. Uusilla konsoleilla latauksesta saa pulittaa 30 euroa.
Ground Zeroes toimii pohjustuksena Metal Gear Solid V: The Phantom Pain -pelille. The Phantom Painin julkaisuajankohdasta ei ole vielä tietoa.
Ohessa vielä hieman lisää pelikuvaa Ground Zeroesista.
Kommentit
Vihollisten "tägääminen" on näköjään tullut jäädäkseen jokaiseen peliin. Voi sitä tunnetta kun MGS3:ssa ryömi ruohikossa ja yhtäkkiä huomaa että vihollinen kävelee ihan vierestä ja sydän pomppii ja miettii että älä vaan kävele tänne. Muutenkin niillä laitteilla oli paljon mukavampi paikantaa vihollisten liikehdintää.
E: Aah se sanoikin tuossa että marking systemin voi laittaa halutessaan pois päältä. Great!
Sen verran lisäisin, että uuden sukupolven konsoliversioista PS4 on nykytietojen mukaan saamassa myös fyysisen versionsa. Lisäksi sekä PS4, PS3 kuin myös Xbox 360 -versioista on tulossa erikoisversio ainakin Japanin markkinoille.
http://www.konami.jp/mgs5/gz/jp/products/index.html
Lännessähän jakelu on ilmoitettu varsin tulkinnanvaraiseen tapaan.
Joo ei kyllä minunkaan mielestäni sovi metal geareihin tuo vihollisten tägäys ja mikään bullet time (tai Kiefer Sutherland).
Itse otan kyllä nämä helpotukset heti ensitöikseni pois päältä, kuten esim. Last of Usissaki. Menee vain koko maku ja jännitys, jos stealh/hiippailu -pelissä näkee seinien läpi.
Pidetään hiljanen hetki MGS:n muistolle. Kojima meni pilaamaan sarjan
Ihan paskaa tällainen, että leikellään peleistä sisältöä, jota sitten jaetaan eri alustoille yksinoikeuksina.
Koskahan ne lopettais nää yksinoikeussisällöt multiplattereissa? Ei palvele ketään tämmönen, miksei anna kaikkea sisältöä kaikille pelaajille? En aio ostaa toista konsolia tälläsen takia, eikä varmaan kukaan muukaan, vaikka olisin miljonääri niin ostaisin vain ja ainoastaan yhden kopion pelistä.
Ja vielä lisäys, että jos PS4:llä ei nähdä fyysistä kopiota, en osta peliä ollenkaan.
Sitä kutsutaan rahastukseksi. Pelin tekijät tykkäävät tehdä sellaisia. Emmeköhän saa viimeistään puolen vuoden päästä sitten 5 € hintalapun kera nuo muille alustoille.
Raiden näyttää kyllä paremmalta, mutta miten he selittävät hänen saapumisen sinne järkevästi?
Toteamalla, ettei tehtävällä ole mitään tekemistä itse juonen kanssa? Tuskin tuon mössö-Snakenkaan mukanaoloa mitenkään aletaan juoneen ujuttamaan.
Melon gear solid! :D. Taidan olla täällä varmaan ainut jota kiinostaa uusimmat gearit, huolimatta hiippailu avustuksista(pitäisi olla Hc historiansa perusteella tietääkseni) ja Snaken äänen vaihdoksesta. Ymmärrän kärsimyksenne Mgs fanit. Itsekkin tunsin samaa Haloa kohtaan Halo 4:n jälkeen tai ennen. Joka tapauksessa muutoksen on perseestä välillä. Ajat vain muuttuvat ja kaikki muu sen mukana... :/